waneer nageltje knippen?

Tessa zit vol met krassen (en ik ook…) en vijlen wil niet zo goed lukken. Vanaf wanneer mag ik haar nageltjes knippen?

k heb ze al geknipt! voordat ze zichzelf ging krassen… daarna met een fijn veiltje of is het vijltje… erlangs geweest!

in het badje, onder water, even wrijven en ze zijn zo weg :thumbup:

ik knip al 2 jaar bijna nooit :shifty:

nee joh… echt waar?

JOyce had bij de geboorte al zulke lange nageltjes dat wij allebei ook onder zaten… ik heb ze na een week of drie heel erg voorichtig geknipt maar dan wel met het nagelschaartje met afgeronde punten… niet met dat knippertje…

Gewoon heel voorzichtig proberen…en vooral de tijd ervoor nemen…

Liefs Tina

Ons werd geadviseerd 6 weken te wachten. Wij vijlden overigens met een mijn nagelvijl, die babydingen dat ging echt voor geen meter.

hier gewoon geknipt… terwijl ze sliep… anders zijn ze zo beweeglijk!

hoe doe je dat in het water?? met wrijven?? gewoon met je vingers over die lange stukjes gaan??

kraamhulp vertelde ons om tot ong 6 wkn te wachten. Tot die tijd met de vijl de scherpe kantjes/ hoekjes eraf halen.

Mijn kraamhulp deed het met de tanden.

Dus dat deed ik ook en het is veiliger als een schaartje.

Gewoon nagelbijten dus :smiley:

Ik knip al heel lang met het knippertje en ik vind het vreselijk lastig…

Heel beweeglijk, slapend lukt niet want dan wordt hij echt wakker :shock:

We hebben in het begin een keer in zijn velletje geknipt. Niets aan de hand was echt heel dun maar bloedde wel, geen pijn maar wij zijn erg geschrokken :oops: .

Dus nu zijn we heeeeeeeeeeeeel voorzichtig en waarschijnlijk komt het daardoor dat het zo lastig is :think:

Maar goed dus gewoon knippen!

@konijn wrote:

hoe doe je dat in het water?? met wrijven?? gewoon met je vingers over die lange stukjes gaan??

ff met een washandje of hydrofieldoekje…beetje weerstand doet wonderen :inlove:

kan ook bij het afdrogen…nageltjes zijn zo dun en breekbaar: na het badje zijn ze nog warm/nat/vochtig en wrijf je ze zo eraf :thumbup:

@Guusje wrote:

@konijn wrote:

kan ook bij het afdrogen…nageltjes zijn zo dun en breekbaar: na het badje zijn ze nog warm/nat/vochtig en wrijf je ze zo eraf :thumbup:

Wow, wat een supertip zeg! :thumbup: Ik ga dat vanavond gelijk eens in de praktijk brengen. Vind het zo’n gedoe met die wriemelhandjes. Zelfs als ie slaapt laat ie het eigenlijk niet toe. Ik ben benieuwd!

@Mip wrote:

@Guusje wrote:
@konijn wrote:

Wow, wat een supertip zeg! :thumbup: Ik ga dat vanavond gelijk eens in de praktijk brengen. Vind het zo’n gedoe met die wriemelhandjes. Zelfs als ie slaapt laat ie het eigenlijk niet toe. Ik ben benieuwd!

hieer idem!! bedankt voor de tip!

@Guusje wrote:

@konijn wrote:

werkt hier niet.

Ik heb ook al eens in een vinger geknipt dus ik laat het maar. Was ook zo’n bloedbad. En kind in tranen, terecht natuurlijk.

Meestal geef ik een klein knipje op de nagel en scheur ik de rest bij.

Bijten lukt me niet.