waneer diksap plus liga

wanneer gaven jullie Diksap en evt een liga of iets anders natuurlijk?

Nu krijgt hij rond 16.00 nog heerlijk mijn melk :inlove: :inlove:

Ik denk dat ik dat middag tussendoortje pas gaf rond de 8 maanden ofzo :think:

Ow ik geef dat ook niet elke dag hoor.

In de ochtend om 10:00 fruithapje.

Meestal slaapt ze rond 15:00 uur.

Zoniet krijgt ze een liga/nijntje koekje/Rijstwafeltje met diksap.

En dat doe ik trouwens vanaf 6 maanden

Ik ben er deze week mee begonnen. Tot vorige week ook nog rond 16.00 bv gegeven, maar voor mijn gevoel aten ze dan zóveel (16.00 bv, 18.00 groente + aardappel/rijst, 19.00 bv). En toen het een paar keer zo uitkwam dat de voeding van 16.00u overgeslagen werd doordat het zo uitkwam (ze sliepen net ofzo - of het was ineens al bijna 17.00 u dus dan meteen de groentehap gegeven) dacht ik ‘dat ga ik anders doen’. Ik merkte aan mijn mannen dat ze er aan toe waren om het anders te doen. Ik was toch al op zoek naar een nieuw ritme met slapen dat ik de voeding meteen heb meegenomen, en dat gaat helemaal prima :thumbup:

Pas na een jaar ofzo.

Diksap sowieso pas na een jaar. Vanaf 6 maanden af en toe wat water maar voornamelijk mijn melk.

Ik doe de liga altijd door het fruithapje, dan wordt wat dikker en dat eet een stuk makkelijker. En het is erg lekker!

De liga vanaf 4 maanden (tot 6 maanden).

Hij heeft één keer een halve liga van mij gekregen, ik denk dat hij daar ongeveer de helft van heeft opgesabbeld.

Jade krijgt vanaf 5 mnd liga en (dik)sap rond 15.00u :mrgreen:

Ik zou het lekker bij jouw melk laten.

Lucas eet het ook nog maar sinds kort (soepstengels dan) eerder kreeg hij het ook echt niet weg.

En toen dacht ik, voor wie doe ik het dan?

Zijn eerste tandje is nu ook aan het doorkomen misschien dat dat de oorzaak was. Sommigen hebben op deze leeftijd al een half gebit.

Maar als ik zelf melk had kunnen geven zou ik dat gedaan hebben. :thumbup:

Zeker gezien zijn leeftijd.

Maar af en toe een stukje proberen kan altijd natuurlijk. Voor of na de melk. :wink:

Ik heb hier nog steeds geen liga of diksap gegeven. Ik ben een voorstander van stukjes fruit of groente en water of thee. Een tussendoortje is hier ook heel lang niet aan de orde geweest. En nog steeds is het niet standaard. Ik merk dat mijn zoon voldoende eet tijdens de 3 maaltijden. Ik ben na de 6 maanden begonnen met af en toe groente ála Rapley en later met fruit. Dat was dan echt voor erbij. De borst was dus de hoofdmaaltijd. Ik gaf de groenten om kennis te maken met vast voedsel, niet als belangrijke bron van voeding. Ik ben niet begonnen met een tussendoortje als eerste hapje. Het tussendoortje kwam pas af en toe rond de 9 maanden. Als ik nu een tussendoortje wil geven dan geef ik behalve fruit of rauwe groente, soms een paar rozijntjes, ongezwaveld gedroogd fruit (wel geweekt) of een halve soepstengel.

Liefs Moirah

hij krijgt ook gewoon fruit en groente hoor was gewoon benieuwd wanneer je iets te drinken moest geven anders dan melk.

Groente en fruit vind ik belangrijker

liga is geen must he :wink:

maar rond drieën kan je wat sap of gewoon water geven… helemaal met warm weer is het verstandig om extra vocht te geven…

je kan het eigenlijk de hele dag geven… na zijn fruit kan bijv ook… of zowel 's middags en 's ochtends…