Peuter in pyjama op straat aangetroffen
Uitgegeven: 22 juni 2008 13:13
Laatst gewijzigd: 22 juni 2008 13:19
EMMEN - De politie is op zoek naar de ouders of verzorgers van een jongetje dat zondagmorgen in zijn eentje op straat werd aangetroffen in het Drentse Emmen.
Een voorbijganger zag het kind rond 8 uur zondagmorgen in het centrum van de stad lopen. Het jongetje droeg een blauwe pyjama en liep op zijn sokjes rond.
Volgens de politie is het kind ongeveer 3 jaar oud. Hij heeft donker haar en bruine ogen en ziet er verzorgd uit.
De politie heeft het jongetje voorlopig ondergebracht in een pleeggezin.
EN VOLBENDE BERICHT:
Wandelende peuter met ouders herenigd
Uitgegeven: 22 juni 2008 17:04
EMMEN - De peuter die zondagochtend in zijn pyjama alleen op straat werd aangetroffen in Emmen is weer terug bij zijn ouders. Dit meldt de politie Drenthe.
De ouders hebben zich zondagmiddag bij de politie gemeld. Het 3-jarige jongetje werd door een voorbijganger rond 8 uur in het centrum van de stad aangetroffen.
Volgens de vader heeft het kind, toen de ouders sliepen, zelf een raam opengemaakt en is naar buiten geklommen. De ouders zijn daarop een zoektocht in de naaste omgeving begonnen. Toen dit niets opleverde schakelden ze de politie in.
Het kind werd naar nu blijkt enkele straten van zijn woning gevonden. Ondanks de goede afloop heeft de politie Jeugdzorg ingelicht.
Ik vind idt zelf wel dubieus hoor…Als mijn kind om 08:00 uur wegloopt dan ga ik niet pas om 13:00 uur naar de politie ( dat stond gister ook p teletekst nml)…vind er wel wat voor te zeggen dat ze jeugdzorg gaan inschakelen…puur alleen mss al preventie in dit geval…
ook ik vind het een vreemd verhaal hoor, 5 uur later pas politie inschakelen?? :think:
Ik denk dat ik gék zou worden als ik haar niet na een half uur alweer had gevonden, wat zeg ik…5 minuten :oops:
@issie wrote:
Ondanks de goede afloop heeft de politie Jeugdzorg ingelicht.
:clap:
Wij dachten gisteren precies hetzelfde.
Ik moet bekennen, Robin is ook weleens ontglipt aan mijn aandacht.
We waren net verhuisd, en kon hij in het oude huis niet naar buiten, hier wist hij gelijk hoe de voordeur openging.
Daar had ik niet bij stilgestaan (nu zijn de deuren altijd op slot, ook als we thuis zijn), en hij is de straat opgelopen.
Gelukkig heeft de overbuurman hem gezien en hem direct terug gebracht.
Dus dat je kind kan ontsnappen begrijp ik nog enigzins, het is mijzelf ook overkomen.
Al vind ik een raam wel dubieus, maar oke..
Maar dat je je pas 5 uur later meld op het politiebureau...? :think:
Of je slaapt gewoon door omdat je niet wakker gemaakt wordt door je kind… Schrik je ineens wakker om 12 uur en dan is je kind weg…
Dan roepen, zoeken en aankleden…
Of je slaapt gewoon door omdat je niet wakker gemaakt wordt door je kind.. Schrik je ineens wakker om 12 uur en dan is je kind weg..:eh:
dat zou mij niet overkomen omdat ik niet afhankelijk ben van de kinderen maar zij van mij..........ik zorg dat ze niet wegkunnen komen door alles op slot te doen.........ten slotte als we een feestje hebben gehad dan drink ik niet als manlief wel drinkt...........ik zet zelf de wekker (maar heb wel een interne wekker die bij elk geluid van de kids wakker afgaat :wink: ) ..................dat vind ik dus niet verantwoordelijk.....kijk dat je je een keer mss wat langer verslaapt omdat kindlief nog lekker slaapt of zelf is gaan spelen a la (maar niet tot 12 uur s middags dat geloof ik niet) maar zorg er dan wel van te voren voor dat kindlief nergens naar toe kan gaan......dus ramen deuren hekjes whatever op de clip en kindveilig.
dat het je overkomt dat kan.
maar ik zou echt gek worden als mijn kind weg is en meteen overstuur de politie bellen.
nu weet ik zeker dat het mij niet zou kunnen overkomen.
daar heb ik allemaal maat regelen voor aangeschaft, als ik dat niet gedaan zou hebben weet ik dat ook dit mij zou kunnen overkomen.
ontglippen kan ook elke moeder overkomen, maar `s nachts weg lopen is toch wel een ander verhaal maar toch gebeurt dat ook.
nou… ik kan me niet voorstellen dat Wessel wegloopt hier… (drie dubbele beveiligingen geloof ik)… maar als het gebeurd… kan ik me dus WEL voorstellen dat je eerst zelf met de hele buurt gaat zoeken… en dat je dus echt als een doldwaze alles na gaat zoeken in de buurt…
Dat het 5 uur moet duren… dat is wel lang… maar ik denk inderdaad dat daar wat slaaptijd bij zit.
Het eerste wat mij te binnen schoot toen ik hoorde dat het kind pas na 5 uur vermist werd … zeker gezopen zaterdagavond en de kater aan het uitslapen in bed :silenced: Aan je aandacht ontsnappen, ok, ze zijn heel snel, maar ik kan me echt niet voorstellen dat je je kind niet eerder mist.
@preggie wrote:
nou… ik kan me niet voorstellen dat Wessel wegloopt hier… (drie dubbele beveiligingen geloof ik)… maar als het gebeurd… kan ik me dus WEL voorstellen dat je eerst zelf met de hele buurt gaat zoeken… en dat je dus echt als een doldwaze alles na gaat zoeken in de buurt…
Dat het 5 uur moet duren… dat is wel lang… maar ik denk inderdaad dat daar wat slaaptijd bij zit.
Ik ben het hier mee eens, je kind is weg. je heb het niet gehoord dus dan slaap je nog.
Er zal vast nog slaaptijd bij zitten en ik zou eerst de buurt afzoeken navragen voordat ik de politie inschakel.
Zowieso grijpt de politie vaak pas in wanneer iemand meer dan 24 uur vermist is…
Als hier 1 van de kids wegloopt kunnen ze gelukkig nergens naartoe maar anders ga ik toch eerst zelf zoeken en alarm slaan in de buurt voordat ik de politie bel hoor…
@mamy wrote:
ook ik vind het een vreemd verhaal hoor, 5 uur later pas politie inschakelen?? :think:
Ik denk dat ik gék zou worden als ik haar niet na een half uur alweer had gevonden, wat zeg ik…5 minuten :oops:
Misschien waren ze pas laat wakker???
Ik vind het ook raar maar ja, het kan allemaal zie je wel! :think:
@Rooike wrote:
@mamy wrote:ook ik vind het een vreemd verhaal hoor, 5 uur later pas politie inschakelen?? :think:
Dat je om 9 uur wakker schrikt daar kan ik me nog iets bij voorstellen (al laat mijn interne wekker dat niet toe…)
MAar dan nog zit er zomaar 4 uur tussen…
En in mijn mening sta je met een kindje van 3 niet pas om 14 uur op…Maar dat is dus mijn mening hoor, het kan zijn dat anderen dat heel anders zien
@mamy wrote:
@Rooike wrote:@mamy wrote:ook ik vind het een vreemd verhaal hoor, 5 uur later pas politie inschakelen?? :think:
Dat je om 9 uur wakker schrikt daar kan ik me nog iets bij voorstellen (al laat mijn interne wekker dat niet toe…)
En in mijn mening sta je met een kindje van 3 niet pas om 14 uur op…Maar dat is dus mijn mening hoor, het kan zijn dat anderen dat heel anders zien
Toen het kindje van mijn nicht verdween, heeft het ook een paar uur geduurd eer de politie mee kwam zoeken, omdat ze zelf eerst overal gingen kijken. en pas later hebben gebeld
Dus het maakt de ouders niet per definitie direct een slechte ouder…
@J&F wrote:
Zowieso grijpt de politie vaak pas in wanneer iemand meer dan 24 uur vermist is…
als een kind vermist is, ga ik er toch vanuit dat ze eerder geen zoeken hoor!
@Rooike wrote:
@mamy wrote:@Rooike wrote:@mamy wrote:ook ik vind het een vreemd verhaal hoor, 5 uur later pas politie inschakelen?? :think:
Toen het kindje van mijn nicht verdween, heeft het ook een paar uur geduurd eer de politie mee kwam zoeken, omdat ze zelf eerst overal gingen kijken. en pas later hebben gebeld
Dus het maakt de ouders niet per definitie direct een slechte ouder…
Ik zei ook neit dat het per definitie slechte ouders zijn toch?
Ik zei dat IK het een vreemd verhaal vond en het me niet kon voorstellen!
Heeft iemand zich trouwens wel afgevraagd WAAROM dat jongetje 's morgens vroeg het huis uitglipt? Dat doet een kind volgens mij alleen als het niet helemaal lekker loopt thuis…
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat Sander besluit er in z’n uppie vandoor te gaan. Los van het feit dat het hem niet zal lukken omdat ook hier alles op slot is en wij zo licht slapen dat we van iedere voetstap wakker worden…
Vind het een goede zaak dat Jeugdzorg wordt ingeschakeld. Better be safe than sorry…
@Helena wrote:
Heeft iemand zich trouwens wel afgevraagd WAAROM dat jongetje 's morgens vroeg het huis uitglipt? Dat doet een kind volgens mij alleen als het niet helemaal lekker loopt thuis…
nee. heb ik me niet afgevraagd… en vind dat ook speculaties oproepen die wel erg ver gezocht zijn.
Ik zie het echt als een jochie die wellicht “boodschappen” zou kunnen gaan doen… of een brief (tekening) opde bus doen?
Het kan foute boel zijn…maar ik geloof niet op bais van dat het kind naar buiten glipt