wallen, vermoeid, bleek...

Hallo,



Kris ziet er de laatste tijd slecht uit vinden wij (iig 2 week). Hij is bleek, heeft wallen onder zijn ogen en gaat vaak smiddags nu ook weer slapen (onder dwang van ons, want hij ziet er echt niet uit, maar dan slaapt hij ook megadiep!).



Hij is sochtends rond 7 uur wakker en gaat savonds tussen 7 en half 8 naar bed.



Kris wordt volgende week 4 en gaat pas per januari naar school dus alles is voor hem normaal (vaak zeggen ze dat ze extra vermoeid zijn als ze naar school gaan, maar dat is dus nog niet aan de orde).



Heeft iemand n idee wat dit kan zijn?? Wil anders de ha bellen, want hij ziet er echt niet uit. Hij is verders wel energiek overdag en speelt veel.



Knuf,

mariek

Heel herkenbaar. Ons zoontje wordt in februari 4. Ik lees mee.

Is Kris ziek geweest,de voorbije week/weken?



Michaël is net drie geworden (3/11/2005) dus ietsjes jonger.



Michaël is drie weken na mekaar ziek geweest. Eerst diarree en overgeven, dan bronchitis en uiteindelijk longontsteking.

Met de longontsteking is er bloed geprikt.

(Hij had ook geen kleur meer en sliep veel meer dan voorheen.)

Daar kwam aan het licht dat hij te weinig ijzer had.

Op aanraden van de kinderarts geven wij hem: bio-ijzer junior siroop.

(verdeler is hier in België: herbaxt).

misschien kan dit een oplossing zijn voor jullie???

maar dan zou ik toch eens bloed laten prikken ( :cry: ) om meer te weten. Kan ook ijzertekort zijn, kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk.

het beste toegewenst !

liefs

Gerda

o en nog ff heel erg off topic ! :oops: :oops:

ik zie dat jullie jongste van 26 oktober is.

mijn derde dochter Maaike ook, maar dan geboren in 1992.

leuk maar pittig schorpioentje !!! :wink:



liefs

gerda

Als je zijn onderste oogleden naar beneden trekt, moet je eens kijken of het van binnen normaal van kleur is of dat de kleur er “uit” is. Dat laatste kan duiden op ijzergebrek.



Heb je enig idee hoe hij 's nachts slaapt?

Brigitte had dat ook. De afgelopen 4/5 weken was ze echt bleek, wallen onder de ogen. De middag weer slapen.

En nui blijkt (weer) waarom. Ze heeft de griep.

Bij brigitte duiden die uiterlijke symptomen op het feit dat haar weerstand een stuk lager is.

Ik denk dat bloedprikken, of iig de ha check geen kwaad kan!

Dat bven ik zelf ook van plan met Brigitte…

Owkay…thanx…vermoed zelf ook ijzergebrek inmiddels (veel gegoogled) en misschien een enorme groeispurt.

Ziek is hij de afgelopen tijd niet geweest al kan hij natuurlijk wel ziek zijn geweest, maar dan kan hij natuurlijk wel n tik meekrijgen van n virus.



Denk dat ik dus de ha wel ff bel. We moeten nog n hele winter :shock:

Geen idee :think:

Gewoon ff langs de ha

Beter een keer teveel dan te weinig :thumbup:

De Winter moet nog beginnen :roll:



Enne, denk je ook jezelf meid :hug: met 3 kids :inlove:



Zou het niet kunnen dat de geboorte van Iris, en het uberhaupt ‘krijgen’ van 2 zusjes binnen 1,5 jaar ook best vermoeiend is :wink:

Ik ga ook weer met Stein naar de huisarts.

Stein ziet ook weer erg bleek, wallen en slaapt echt onwijs veel. (en valt weer af)



Beter een keer te veel naar de huisarts hoor.

Pien heeft mijn antwoord al gegeven :wink: :lol:



Maar eens na laten kijken kan nooit kwaad,.hier met Luca hetzelfde.

Ziet er ook constant uit als een wandelend lijk. :roll:

Als hij inderdaad gluten intollerantie heeft dan is dat ook wel logisch want dan neem je geen voedingsstoffen meer op.



Vlak echter het krijgen van 2 zusjes in zo’n korte tijd ook niet uit en de aankomende verhuizing, feestdagen, verjaardag en nieuwe school ook niet.

Die kleintjes krijgen nu zoveel voor hun kiezen maar wat extra ijzer en weerstand verhogende middelen kan nooit kwaad