Wakker zodra matras raakt.

Riley slaapt vaak tegen Roy aan, maar zodra hij het matras raakt is hij klaar wakker en gaat hij heel hard huilen.

Ik dacht eerst misschien een fasé, maar hij slaapt echt diep dus waar van word hij dan wakker…

Iemand die dit kent?

koud matras misschien voor verwarmen met kruik

(hier hebben we ook zoon klein verwend jongetje :wink: dat niet slaapt in een koud bed)

Levy slaapt/sliep hier ook tussen ons in. Meer noodzaak dan willen, maar ondertussen zo aan gewend geraakt dat we hebben besloten dat hij dan maar de nacht tussen ons in slaapt. En warempel… meneer wil sinds vorige week niet meer bij ons slapen of inslapen. Hij wil dus in zijn eigen bedje liggen zonder iemand erbij.

Ik heb dus niet echt een tip voor je, alleen dat het vanzelf over kan gaan. Wij zijn er in meegegaan en Levy regelt alles zelf.

We zijn er achter dat hij meer verkouden is dan we dachten,

Hij piept met ademen , hebben ze neusje net maar weer vrij gespoten met neusspray, en fix op ze borst gesmeerd.

Maar hij word echt wakker zodra je hem neerlegt, koud matras is het niet, als ik hem verwarm doet hij het ook.

Dit verhaal komt me zo bekend voor…Amper zijn lichaam het matras geraakt en wakker…Maar ik heb dus ook geen antwoord hierop! Ook al zul je zijn bedje schuin zetten, dan voeld ie hetzelfde aan als eerst. Zo hebben wij ook alles geprobeerd, nu doen we het zo dat we Keano alleen maar wakker in bed leggen, zodat hij zelf gaan inslapen…De ene keer gaat het goed en de ander keer drama!

Maar omdat Riley zo verkouden is misschien een halve ui op zijn kamer leggen…En bedje dus aan 1 kant op klossen zetten voor vrijer te ademen.

Succes…

misschien dat het aan de verkoudheid is… maar aukje heeft dit ook hoor… wij leggen ze alleen meteen in bed als ze moe is.

maar kunt het neusje ook vrij maken door gekookte water met daarin zout en dan laten afkoelen en met een pipetje in de neus druppelen.

halve ui.

baby luuff.

Ga de ui maar proberen, de rest hebben we geprobeerd…

Heel fijn ik heb het ook te pakken. :roll:

Heb je al geprobeerd om zijn hoofdeinde van het bedje iets omhoog te leggen? Kan me voorstellen dat wanneer hij verkouden is helemaal plat slapen niet lekker is…

Nee, dat kan gewoon met boeken neem ik aan?

Steven wordt ook altijd even wakker zodra hij het matras raakt. Maar als ik hem dan niet in de ogen aan kijk en direct de kamer uit loop valt hij snel weer in slaap. Was de eerste 2 dagen nog even door zetten, gewoon deur dicht meneer jammerde wat, ik ga terug geef hem weer zijn speen maar kijk hem niet aan, en meneer viel in slaap.

@Sweet-Love wrote:

Nee, dat kan gewoon met boeken neem ik aan?

Ja. Zelf doe ik het altijd mety opgevouwen lakens ofzo. Net wat zachter.

Nog beter is niet de boeken/handdoeken onder het matrasje te doen, maar onder de poten van het bedje aan het hoofdeinde. Ze liggen dan wel nog steeds recht, en ze rollen dan ook niet zo snel naar beneden.

Veel beterschap voor de knul! :hug:

Was ook wel van plan het onder de poten te doen :mrgreen:

Hij is stront verkouden, we hebben al gestoomt, maar hij weet gewoon niet wat hij er mee moet, arm mannetje…

Ui ligt op zijn kamertje, heb even gelucht en nu ligt ie lekker te tukken.

onze huisarts raad het af om vix vaporub of luuf oid te gebruiken omdat sommige kindjes (dus niet allemaal, misschien werkt het bij die van jou wel) er veel meer klachten van krijgen!!! De luchtwegen worden daardoor juist wat geirriteerder. En idd zou gewoon boeken onder je poten doen, bij babypark hebben ze ook van die stapelbare blokken met een randje zodat je bedje er niet af glijd, maar als het zo voor 1x is werken boeken volgens mij net zo goed!

@Loesje79 wrote:

onze huisarts raad het af om vix vaporub of luuf oid te gebruiken omdat sommige kindjes (dus niet allemaal, misschien werkt het bij die van jou wel) er veel meer klachten van krijgen!!! De luchtwegen worden daardoor juist wat geirriteerder. En idd zou gewoon boeken onder je poten doen, bij babypark hebben ze ook van die stapelbare blokken met een randje zodat je bedje er niet af glijd, maar als het zo voor 1x is werken boeken volgens mij net zo goed!

Ons meisje ging ook meer hoesten van Luuf. Met de huisarts overlegt. En zij zei dat we echt maar een klein beetje moesten doen. Anders raken de slijmvliezen geïrriteerd.

Kreeg ook nog de tip om een aroma brandertje met een heel klein beetje eucalyptus olie neer te zetten op haar kamertje. Heb het nog niet geprobeerd, maar misschien een tip.

Ecalyptus is ook niet goed voor kindjes onder de 1 jaar :wink: