wakker worden na een half uur/uur en dan??

Hoi meiden



ik hoop op een advies van jullie voor het volgende: onze Olivier slaapt al een paar weekjes veel onrustiger, eerst alleen 's avonds maar nu ook overdag. hij ligt in een ‘swaddle me’ een soort inbakerlapje, omdat hij eerder zo met zijn armpjes zwaaide en zichzelf hiermee wakker hield.

Nu probeert hij zich er echter uit te wurmen en wordt veel vaker wakker dan gewoonlijk. Meestal nu na een uurtje of half uurtje en is dan bijna niet meer in slaap te krijgen, met speentje of aaien of wiegen.



Ook komt hij 's nachts vaker dan eerst, sliep eerst door tot zeker een uur of 6, nu begint hij half 4 al geluidjes te maken en een beetje te huilen…



hebben jullie een tip? ga vanmiddag een slaapzakje kopen want misschien wil hij de armpjes gewoon los naast zijn hoofd hebben, ligt nu bv. al een half uur rustig 'los’in bed…



bedankt alvast!



groetjes, Marie-Jeanne

O ja hij heeft dan geen honger of dorst of vieze luier dat heb ik natuurlijk gecontroleerd…

hallo mj,



hoeveel slaapt olivier normaal overdag? Want overdag kan het ook zo zijn dat hij na een uurtje gewoon uitgeslapen is. Hij wordt wat ouder en heeft misschien minder slaap nodig. Alex doet nu alleen nog maar 3 slaapjes van 45 min overdag.

ik weet niet of dit het is, dat weet jij natuurlijk zelf het beste.

En het slaapzakje zou je inderdaad kunnen proberen.

En s nachts om half vier wakker…tsja lastig. Huilt hij dan echt om eten? je zou eens kunnen proberen om even af te wachten, misschien dat hij dan weer in slaap valt. Alex wordt ook weleens s nachts wakker en als ik hem even laat valt hij ook gewoon weer in slaap.

Veel succes ermee, ik hoop dat hij snel weer lekker doorslaapt.

groetjes

Beetje erg herkenbaar voor mij, ik hoop dat je iets aan mijn tip hebt! Teun had ook moeite met inslapen en werd na een half uur/ uur ook wakker zonder uitgeslapen te zijn.

Ben toen ook gaan inbakeren met de Swaddle me. Dit hielp goed, tot hij zich eruit ging wringen (ook rond de 3 maanden). Maar het inslapen bleef een probleem zonder doek (hij had telkens een schrikeffect met het inslapen en bleef ook met z’n armen zwaaien). Toen kwam m’n moeder met de tip om hem op z’n zij te leggen en dat ging super :thumbup: ! Teun sliep zelf in en sliep rustiger. Ik vond het wel een eng idee dat ie op z’n buik kon rollen dus heb toen een safety-sleep gekocht. Hier heeft ie tot de 6e maand tussen gelegen. Daarna werd ie te sterk en rolde in het kussen om, dus toen het kussen weg gehaald. Een paar dagen heeft ie moeten wennen aan de “vrijheid” in bed, maar daarna ging het goed.



Ik hoop dat je wat aan de tip hebt! Natuurlijk is dit bij elk kind verschillend, maar hier werkte het goed. Succes!!!



Groetjes, Anne