wakker worden door de kou

Nu al twee nachten word Djanel midden in de nacht wakker door de kou… Hij heeft een slaapzak aan met lange mouwen en nog een dekentje in zijn bedje liggen maar toch voelt hij steenkoud aan.



Mag ik de verwarming een klein stukje opendraaien of verhoogt dat de kans op wiegendood? Zoiets had ik namelijk gehoord :think:

nou huh als ik nog ff heul hard terug denk aan hoe hoog de kraamhulp de kachel open zette toen sil geboren was :roll: (het ding stond op 26 graden echt waaaaalchelijk!)



mag je volgens mij bij een kleintje best wel de kachel iets open zetten hoor :wink:

Ja de kachel mag een beetje open hoor, kregen we hier ook als advies van de HA… gewoon op 1 of 2 (weet niet of je ook standen hebt, wij iig wel :slight_smile: )

Hier gooi ik 's avonds ook heel even de kachel open op Sam z’n kamer. Gewoon om de kou er een beetje af te halen. Zeker als de wind op z’n raam staat. Gewoon doen hoor!

Hoe warm is het op de kamer??



Sanne en Bas slapen op een kamer waar het deze nachten 14 graden is 's nachts en als het buiten kouder wordt zal dat zakken naar zelf 11 graden. Ze slapen nu beide met romper, pyama, combisleeper met binnenzak en daarover een dekentje. Als het 11 graden is krijgen ze beide een dikker dekentje. Ze voelen beide bij handen en gezicht koud aan, maar in de nek en het rest van het lichaam prima.



Ik heb de verwarming op 1 staan en die slaat alleen aan als het kouder wordt dan 12 graden als beneden de verwarming gaat lopen.

Ik denk dat het wel gewenning is, maar je hebt koukleumen die het erg moeilijk warm houden.

Michel slaapt in een pyamaatje en dan in een dikke winterslaapzak zonder mouwen en een dubbelgeslagen deken.

Op zijn kamertje is het snachts 15 graden.



van de week sliep hij nog in een dun slaapzakje, maar mooi dat hij dus wel wakker werd he…