Wakker om 5 uur, maar geen honger?? Tips?

Kan iemand mijn dochter uitleggen dat ze om 5 uur nog niet de dag hoeft te beginnen??? :mrgreen:

Snappen jullie dit:

Ze sliep eerst niet na de fles van 19, tot de fles van 23, dan ging ze daarna lekker slapen en maakte ik haar voor de ochtendfles wakker maken rond half 8 dan had ze ook nog geen echte honger. Nu gaat ze om 19.30 naar bed, dan is ze moe, ze heeft namelijk van ongeveer 17 tot 19 pruttel en bij ons hang zin. Voor de voeding van 23 maken we haar wakker en daarna slaapt ze meteen weer. Alleen… sinds ze dat dus doet is ze om 5 uur wakker! Een enkele keer slaapt ze weer verder, maar vaak helpt niks, maar heeft ze ook nog geen echte honger. Volgens mij heeft ze dan gewoon genoeg geslapen? Dat ze nog niet langer trekt? Wat denken jullie? En nu twijfel ik dus of ik dan wel of niet de ochtendfles zal geven. Enerzijds blijft ze dan in een wakker is fles ritme en slaapt daarna misschien wel weer verder, anderzijds denk ik, tja…ze heeft geen honger dus zal ik haar wel wennen aan dan toch een fles, en zit ik makkelijker in het “normale” schema, maar dan ben ik dus wel een uur met haar bezig, ze wil namelijk bij mij zijn dan en valt na dat uur wakker weer in slaap, of krijgt dan inmiddels toch echt honger door het wakker zijn en dan kan ik alsnog een fles gaan geven.

Eigenlijk heb ik niks te klagen hoor, ze is tenslotte pas 2 maanden :wink: en als ze honger had kreeg ze gewoon een fles, zij bepaalt het ritme… maar wat zouden jullie doen? Wel of geen fles? Andere tips om dit te doorbreken?

Alvast bedankt!

Slaapt ze wel als ze bij je ligt? Misschien kun je dat doen om het ritme te doorbreken.

Een andere optie om de avondfles eerder te geven. Bij Noah was het zo, dat hij rond elf uur al in zijn diepe slaap was. Dan maakte ik hem wakker en was hij zijn diepe slaap “kwijt” en dan was hij de hele nacht om de paar uur wakker. Als ik hem rond 10 uur zijn fles gaf, dan ging die gewoon verder in zijn diepe slaap.

Noah heeft een hele periode gehad dat hij om 5 uur wakker was, dan soesten we samen verder, maar echt geslapen werd er niet meer. Gelukkig wordt hij nu later wakker, maar is nog een paar keer per nacht wakker.

Succes!

Liefs Suzanne

Hoi,

Ik sluit me geheel bij Suzanne aan. Bij de 1e viel het ons al op dat als we hem wakker maakte voor de avondfles hij daarna steeds of vroeg wakker werd. Lieten hem zelf bepalen dan sliep hij gewoon heel de nacht door. Bij de 2e zijn we dus gelijk begonnen met geheel op verzoek te voeden en maakte we hem na 21.00 uur niet meer wakker. Vanaf 5 weken sliep hij van 21.00 uur tot 7-8 uur!! Na 8 weken maakte we hem niet meer wakker als hij een fles rond 19.00 uur had gehad. Met 8 weken sliep hij dus van 19.00 tot 7 uur. Mocht hij voor 19.00 uur een fles hebben gehad dan maakte we hem na 2,5 uur slapen weer wakker voor een volgende fles, zodat hij niet in zijn hele diepe slaap terecht zou komen.

Het werkt hier prima. Succes!

Groeten Miriam

Oja, waarom maak je haar wakker voor de ochtendfles? Moet je al weg, anders zou ik haar zelf haar ritme laten bepalen. Dus net als borstvoeding, voeden op verzoek.

Groetjes Miriam

Thanks voor de tips!

Ik maak haar de ochtend wakker als ze idd in het ochtendritueel mee “moet” en omdat ze dan een beetje aan handige tijden kwam om de laatste avondvoeding goed uit te komen. Ze zit al een lange tijd op 5 voedingen, was vrij vroeg, maar ze meldt zich ook vaak na 4 uur niet, vandaar. Toen kreeg ze rs en maakten we haar sowiezo wakker omdat ze niet meer meldde door vele moe zijn. Nu wil ik haar wel zelf wakker laten worden, maar ja nu wordt ze dat zelf al om 5 haha! Voorheen kreeg ze de fles rond zelfde tijd en werd ze dus niet om 5 wakker. Ik heb zelf dus het idee dat het komt omdat ze nu voor de avondfles goed slaapt en daardoor eerder uitgeslapen is en wakker wordt en dan op een gegeven moment honger krijgt. Als ik erbij ben is ze stil, pak ik haar bij me ook, licht aan ook. Als ze hongerig is natuurlijk niet. Ze is dan een uurtje wakker en valt dan alsnog in slaap, net alsof ze even fit genoeg is en geen slaap meer heeft. Maar dat zou ze mooi in bed moeten doen! :wink: Dat doet ze dus op andere tijden wel, valt zelf weer in slaap, soms met een beetje gepruttel en dat doet ze dus om 5 uur niet.

Ik zal de fles eens wat vroeger geven, was ik toch al van plan, maar nu ze dus vroeger wakker werd durfde ik dat dus niet aan. Verder voed ik wel op verzoek, alleen vaak geeft ze na 4 uur nog niks aan. Soms ligt ze dan wel al wakker, te wachten :inlove: en soms moet ik haar wakker maken.

Thanks! Nog meer mensen tips?

Fles eerder helpt niet, ze komt nog steeds, ook eerder haha. Honger is het ook niet, met 100 cc meer meldt ze zich nog. Vandaag was ze een half uur heeeel BOOS!!! Van half 5 tot 5. Daarna werd ze weer rustig. Waarna ze weer rustig in bed kon gaan slapen tot 6.30. Lijkt wel of ze dan huilhalfuurtje heeft ofzo, dat ze dat gaat verplaatsen? Bij mij is ze ook niet rustig, het lijkt op buikpijn, maar ze laat geen scheten zoals normaal. Als iemand het snapt??? Hoop dat het een fase is! Sprongetje misschien?

We snappen er echt niks meer van hoor!

Wat doet men met een beeb die steeds slechter gaat slapen??? (terwijl ze eerst heel goed sliep??) Sinds ze om 19.30 naar bed gaat is het gedonder…eerst om 5 uur, toen half 5, steeds uurtje en dan weer stil, maar vannacht was het van 3 tot 5. We snappen er echt helemaal niks van! Ik heb nog 3 opties…koud (nekje is wel warm, dus zou denken van niet), dus een slaapzak met mouwen besteld, luiers misschien te snel vol(maar dan zou het na verschonen over moeten zijn), dus grotere maat kopen en misschien toch honger, (al geeft ze daar niet de echte tekenen van)… Ik ben de flessen dus aan het ophogen, maar zo gaat ze wel “teveel” krijgen. Ik zit tot nu toe altijd wat boven de 150 cc per kg. Anderzijds, ze zit al sinds ze een week of 5 is op 5 voedingen van 120/135 cc, dus op zich zou het niet raar zijn dat ze meer wil nu ze ineens hard groeit, maar ze was di 4 kg, dus kreeg ze eigenlijk al genoeg. Overdag is ze ook wat onrustig en sneller hongerig soms, dus proberen we dat ook maar.

Heel gek, we weten het eigenlijk gewoon echt niet :think: Ik snap dat slapeloze nachten erbij horen, maar bij een kind wat al doorsliep en nu ineens niet meer is dat erg frustrerend…

:?

En voeding voor hongerige baby?

Wil je haar perse om half acht naar bed doen?

Hier hebben we J altijd in de box laten slapen begin vn de avond. Om 9 uur werd hij dan ong. wakker en dan gaven we een fles en bleef hij op tot 10 uur ofzo. Zo had hij nog een actief uur voor hij echt ging slapen. Hij slaapt nu nog een uurtje ofzo begin van de avond en is dan nog 1 a 2 uur wakker voor zijn echte slaap.

Lijkt mij dat je dochter na een aantal uur gewoon uitgeslapen is en actie wil :lol: .

Ik leg Steven wel altijd even op bed na het eten. Maar maak hem altijd even wakker voordat ik naar bed ga, meestal tussen 22uur en 23uur en geef hem dan een fles, dan slaapt hij lekker door tot 6uur is nog vroeg maarja. Wordt Steven wakker voor 22uur dan ga ik nog even wat met hem spelen (rustige spelletjes) geef hem zijn fles rond 22uur, en dan slaapt hij vaak door tot 7uur of 8uur.

Het heeft bij steven 5 maanden geduurd voor we dit ritme hadden en hij 's avonds door sliep.

Eerder kwam hij regelmatig om 3uur 's nachts had dan ook geen honger, maar werd wel standaard wakker. Als hij echt flink aan het huilen was trooste ik hem altijd even en gaf hem nog een beetje bv en meneer sliep weer verder, uiteindelijk hield dit vanzelf op.

Toen ze eerst wakker werd was het geen honger, maar nu toch wel denk ik…dus we gaan maar weer ophogen. Denk dat ze een groeispurt maakt om schade in te halen ofzo.

Ze is om 19.30 echt moe dus daarom gaat ze naar bed. Dan maak ik haar ook wakker rodn 22.30 voor de laatste fles. Ze is als ze die ochtend zo vroeg wakker is ook niet te troosten, ze begint steeds weer opnieuw, terwijl ze een vrij makkelijke tevreden baby is.

Ik heb nu het idee dat het toch wel honger is, maar de eerdere momenten was het meer gewoon wakker en uit geslapen idd marietje! Dan was ze een half uurtje of uurtje wakker en sliep weer verder tot ze rond 7 voor fles meldde en nu is ze als ze dan een fles krijgt ook meteen weer vertrokken.

Wat vervelend zeg!

Ik wil alleen even toevoegen dat ik van mijn kinderarts begrepen heb, dat 180cc per kilo het max is dat ze mogen krijgen.

Dus ergens tussen de 150cc en 180cc per kilo is goed, zolang ze niet boven de 1 liter per dag uitkomen.

Hopelijk gaat het snel wat beter!

Liefs Suzanne