Wakker maken voor de laatste voeding?

Hee meiden!

Ik heb een klein BV dilemma. Famke drinkt heel erg goed, eigenlijk gaat het allemaal lekker maar…ze komt niet uit zichzelf voor haar avond voeding. Meestal drinkt ze rond 19.00 - en vanaf dat moment heeft ze haar huil/kramp-uurtjes. Meestal valt ze rond 21.00 in een diepe slaap.

Het dilemma is nu: ik wil eigenlijk zo snel mogelijk van die nachtvoeding af! Als ze 'm nodig heeft kom ik met alle liefde uit bed om haar te voeden, maar ik heb natuurlijk liever dat ze voordat we echt de nacht in gaan nog drinkt en uiteindelijk de nachtvoeding over gaat slaan en NIET de avon voeding!

Ik ben een beetje aan het uitproberen, maar ten eerste vind ik het heel zielig om haar wakker te maken en ten tweede is ze dan zo suf dat ze met moeite 50cc drinkt en dan weer in slaap valt.

Hebben jullie tips??

ai meisje.

ik heb helaas geen tips voor je. Ik voed voledig op verzoek. maar wou je even een knuff geven.

Ik denk dat als je ze wakker maakt voor een voeding dat je dat dan heel zachtjes moet doen. Haar bijvoorbeeld omdraaien etc en zo zo uit haar slaap laten komen, dan even wakker houden door met haar te tutten ofzo? zodat ze goed wakker is voor dat ze de borst krijgt?

ik weet het niet echt, das het enige waar ik aan kan denken. Heb er eigenlijk geen ervaring mee :s

Misschien wil ze clusteren? Dus van 19 tot 21 lekker laten drinken, korte voedingen, waardoor ze een voorraad opbouwt voor de nacht.

Ik heb het ook gehad bij Sanne en nu bij Lara dat ze rond 19.00 uur drinken en dan rond 20.30 uur in een vaste slaap vallen. Ik voed overdag op verzoek, maar heb vanaf de eerste maand altijd om 23.00 uur een voeding gegeven, dus wakker gemaakt. Sanne gaf met 5 maanden zelf aan dat ze niet meer wilde, dronk gewoon dan nauwelijks en sliep vervolgens lekker door tot 7.00 uur. Lara maken we nu ook om 23.00 uur altijd wakker (meestal wordt ze zelf al een beetje wakker), maar dan drinkt ze nog erg veel, dus voorlopig blijf ik dat doen. Ze komt dan heerlijk pas weer rond 8.30 uur, dus dat is luxe.

Mijn advies, volg je gevoel, als je het zielig vind om voor jullie slapen gaan wakker te maken en het niet erg vind er 's nachts een keer uit te moeten dan zou ik lekker op verzoek blijven voeden.

Thanx meiden - heb haar gisterenavond toch maar wakker gemaakt - eigenlijk niets zieligs aan - want ze is niet wakker te krijgen :lol: :lol: :lol:

ik legde Dorien als ze niet wakker werdt om 23.00 uur gewoon slapend aan de borst… en dan dronk ze ook… :mrgreen:

Toen onze middelste eeeeeeindelijk niet meer zelf vroeg om die late voeding… liet hij direct ook de nachtvoeding vallen en sliep toen van 20 tot 6 uur ongeveer.

Hij was wel een stuk ouder, maar ook ik had zoiets: laat ik hem eerst maar een late voeding ‘forceren’ misschien dat hij dan door gaat slapen. Pas toen ik het hem echt zelf liet bepalen sliep hij dus ook ineens door… (vaak kreeg ik er een extra nachtvoeding bij als ik hem rond 23 uur nog wakker maakte :shifty: )

Ik heb nooit een late voeding gegeven… Ik ging veel liever zelf al rond 21.30u naar bed en dan kwam Veron om een uur of 5.00u maar dan kon ik hem gelijk weer terugleggen en sliep hij weer door tot 9.00u… Vond dat voor mijn nachtrust beter…

Wel toen het heel warm was in de zomer, warme zomer van 2006 heb ik wel een extra drinkmoment rond 22.00u ingebouwd… Puur voor het vocht…

grts patricia

Heey Jade,

Wat fijn dat alles zo goed gaat met mn achter-achter nichtje!! :mrgreen:

Ik zou haar ook wakkeer blijven maken hoor.

Hier tot 10 maanden zowel avond als nachtvoedingen gegeven. erg vermoeiend :zzz:

xx

Thanx. Ik ga het gewoon stug blijven proberen - het wakker maken… Ik hou jullie op de hoogte :-*

Mell: Jij bent natuurlijk de koningin van BV :mrgreen:

Ik haal Indy nog steeds elke avond rond 22:00-23:00 uur uit bed voor een voeding. 9 van de 10x slaapt ze gewoon door tijdens het drinken maar dan heeft ze wel even een voller buikje met slapen…

Zolang het zo kan doe ik het gewoon dan weet ik in iedergeval dat ze geen honger heeft 's nachts :wink:

Gisteren een poging gedaan tot clustern na de voeding van 19.30 uur…om 21.00 even iets gedronken en weer in een diepe slaap gevallen.

Om 23.00 werd ze wakker toen ik haar mee naar boven nam - en ze was op zich prima wakker - maar een kleine 50cc gedronken.

En vannacht om 03.30 uur meldde ze zich weer (100cc).

Ik maak mijn dochter ook nog steeds wakker om 23:00, ze slaapt ook nog niet zo lang door, heb ook lang vast gezeten aan nachtvoedingen.

Maar hoeveel adviezen je ook krijgt, doe wat goed voelt, ieder kind (en iedere moeder) is anders. En eigenlijk doet ze het volgens mij best prima voor zo’n kleintje, als ze om 3:30 pas weer komt.

De meeste kinderen slaan de late voeding eerder over dan de nachtvoeding.

Bijkomend voordeel is dat je lekker op tijd naar bed kunt en dat een nachtvoeding dan niet zo erg ervaren wordt omdat je dan al een flinke ruk slaap achter de rug hebt.

Je kunt inderdaad ook proberen om je kindje om 23.00 u uit bed te vissen en (half) slapend aan te leggen. De meeste kindjes drinken dan wel omdat het drinken puur reflexmatig gebeurt.

Ik denk dat we onszelf op de hoeveelheid melk die ze op die manier binnenkrijgen verkijken. Volgens wetenschappelijke onderzoeken drinken de meeste kinderen namelijk in de late avond en nacht een groot deel van hun 24 uurs-intake.

grtz,

Hier gaat het eigenlijk heel erg goed. Ik verschoon haar luiertje voordat we de nacht in gaan en leg haar dan ook aan - maar de laatste dagen wordt ze uit zichzelf wakker…en soms slaapt ze zelfs al door :shock:

Eergisteren wel, gisteren niet en vannacht van 22.30 tot 06.30 :shock: :shock: :shock:

En nu ligt ze weer lekker te slapen! Enorm blij hiermee!! :mrgreen:

Hier heb ik gewoon ingevoerd dat ik haar wakker maak voordat we de nacht ingaan en ze slaapt sindsdien door :dance:

Ik zit nu wel op 6 voedingen overdag dus dat is prima!!