hallo
daar ben ik weer met een vraagje.
moet ik wessel wakker maken voor de fles???
ik heb van het cb de boodschap meegekregen dat er niet langer dan 4 uur tussen de voedingen mogen zitten.
snachts laten we hem 1x net zo lang slapen als dat hij wil.
maar hoe doe ik dat overdag.
hij krijgt tussen de 120 en 150 cc per voeding.
ja zou ik wel doen, als ie nog zo jong is… daan had dat ook, en die moest ik zelfs wakker maken voor de bv… nouja, ik haalde hem uit bed, legde hem aan en hij dronk al slapende
Tja, ik denk dat het het beste is om hierin je eigen gevoel te volgen. Je moet ervan uitgaan dat zo’n kleintje (meestal) zelf aan geeft hoeveel en hoevaak ze willen drinken.
Ik heb Thijs ook een paar keer wakker gemaakt voor een voeding, maar hij dronk dan helemaal niets. Dus vanaf toen, maar gekeken wanneer hij wakker werd en op en gegeven moment zat er een mooi ritme in. Ik gaf bv.
Drinkt Wessel wel, als hij wakker gemaakt wordt?
Ik zou hem 's nachts lekker laten slapen en evt. voor de laatste voeding (23.00uur)wakker maken, zodat hij een goede bodem heeft voor de nacht.
Groetjes Heidi
als kindjes nog zo jong zijn mag er niet meer dan 4 uur tussen twee voedingen zitten ivm het bloedsuiker gehalte. Hoe langer je wacht hoe lager het suikergehalte, en heel idioot hoe duffer ze kunnen worden, en dus gewoon blijven slapen. Jij denkt dan dat je kindje heerlijk slaapt… En dat kan bij kleine babys heel snel gaan, dus ja ik zou hem nog wel wakker maken. Als ie wat ouder is straks is het een ander verhaal natuurllijk
@Heidi wrote:
Drinkt Wessel wel, als hij wakker gemaakt wordt?
Ik zou hem 's nachts lekker laten slapen en evt. voor de laatste voeding (23.00uur)wakker maken, zodat hij een goede bodem heeft voor de nacht.
Ik zou hem 's-nachts ook niet wakker maken hoor, heb ik ook nooit gedaan bij Anoek en nooit iemand die tegen mij zei dat dat niet goed was. (en ze waren op de hoogte hoor!) Als hij honger heeft dan wordt ie wel wakker en idd een late laatste voeding. Is het proberen waard toch?
Ehh… ik zie dat je kindje nog geen maand oud is :inlove: (nog van harte!) Dan lijkt het me nog erg vroeg om hem door te laten slapen!! Als hij niet wakker wordt voor een voeding, kan zijn bloedsuikerspiegel omlaag gaan, waardoor hij weer suffig wordt en weer niet wakker wordt voor een voeding. Hoe aantrekkelijk het ook is om een nachtje door te slapen (o, dat herken ik ), ik zou zeggen: maak hem nog even wakker voor zijn voedingen!
ligt er ook aan hoe zwaar enz je kindje is met snachts doorslapen.
Overdag idd om de 3 a 4 uur wakker maken, ook voor het dag/nachtritme.
wessel weegt nu ruim 10 pond :shock: :mrgreen:
en we hebben vannacht geprobeerd te doen wat hij wil en hij heeft prima geslapen en gedronken.
ik heb nu ook het idee dat ie minder spuugt, omdat zijn maagje echt leeg is zeg maar.
toen ik hem wakker maakte had ik soms het idee dat hij nog helemaal geen honger had.
nu dat hij zich zelf meld gaat het stukken beter met drinken en drinkt hij zijn hele fles leeg.
:thumbup:
Hij geeft het zelf al heel goed aan zie je wel!!!
:thumbup: gaat de goede kant op
Benthe had het ritme zo:
07:00 eerste fles
11:00 2de fles
15:00 3de fles
19:00 4de fles
23:00 5de fles…
dan gewoon naar bed…
en zelf wakker laten worden …
Als benthe voor 05:00 kwam kreeg ze een fles…
Kwam ze na 05:00 gaf ik dr 60cc water met 1 schepje voeding…
en dat heb ik afgebouwd en ineens kwam ze snachts niet meer…
Sliep ze tot half 7 door…
Zo zie je maar weer dat die consultatie buro’s en zorginstanties het zelf af en toe ook niet meer weten…
Hier wordt nu gezegd (zie banner, Nena is 4 dagen oud!) dat als ze 's nachts niet wakker worden je ze wel mag laten slapen met een maximum van 6 tot 8 uur (en dan is de discussie dus hier of het nou 6 of 8 uur is, dus mijn conclusie is 7 uur :lol: )
Nena slaapt sinds donderdag (dus nu drie nachten) gewoon lekker van 2300 uur tot 6 uur, dan maak ik d’r wakker voor de fles maar begint ze nu ook zelf een beetje wakker te worden en meteen te knorren/happen.
Ik kan me voorstellen dat het bij hele lichte kindjes of juist heel zware anders is, maar als ie het goed doet op dit schema moet je het lekker zo laten joh! Ik denk ook dat als ze honger krijgen ze wel wakker worden. En als ze overdag of een aantal dagen heel weinig hebben gegeten dat het dan een ander verhaal kan zijn, maar bij een gezonde baby die het lekker doet… laat slapen laat slapen!
Succes
gr
muts
PS: en ik heb nu niet de illusie dat ik een baby heb die vanaf nu ook altijd 's nachts door slaapt hoor. Maar dit is nu wel erg lekker moet ik zeggen!
oke maar als ik hem laat door slapen moet ik dan nog steeds zijn eerste en laatste fles op een vast tijdstip doen.
zijn laatste fles is om 23uur en zijn eerste om 7 uur.
maar als ik hem laat slapen tot 6 uur dan ga ik hem om 7 uur niet nog een keer voeden.
hoe los ik dat op???
Leonie was ook een zware baby (4360 bij geboorte :shifty: ), maar zij duikelde juist erg snel in gewicht. Verhoudingsgewijs dan, haar laagste was geloof ik 3700 ofzo, maar toch maakten we haar wel wakker voor de voedingen. Wat ik hiermee wil zeggen: het is niet zo dat zwaardere kindjes er beter tegen kunnen, ook hun bloedsuikerspiegel kan dalen!
@meissie wrote:
oke maar als ik hem laat door slapen moet ik dan nog steeds zijn eerste en laatste fles op een vast tijdstip doen.
zijn laatste fles is om 23uur en zijn eerste om 7 uur.
maar als ik hem laat slapen tot 6 uur dan ga ik hem om 7 uur niet nog een keer voeden.
hoe los ik dat op???
gewoon om 6 uur die fles geven en vanuit daar telkens 4 uur gaan tellen… je kunt dan per fles 5 of 10 minuutjes rekken,w aardoor je 's avonds toch weer gewoon om 23 uur uit komt…
Daan hier had echt lak aan schema’s… werd om 8.30-9.00 eens wakker, wilde dan om 11.30-12.00 weer een fles, om 15.00, om 18.30 en om 22.00… en sliep dan weer vrolijk door tot de volgende ochtend Meestal geven ze het wel een beetje zelf aan… Die tijden zijn RICHT tijden… je hoeft ze niet klokslag te volgen…
De meeste beebjes die ik ken kunnen ook nog geen klok lezen hoor!
Gewoon doen zoals het uitkomt en kijken naar het totaal aantal wat ie op de dag eet.
gr
muts
Wat een verschillen allemaal… iedereen doet het anders en dat is logisch… ieder kindje is anders en ieder ouder ook. ik merk dat ik zelf een enorme drang heb naar een vast ritme en Yannick lijkt dat prima te vinden… hij komt s’nachts weleens eerder dan 7:00 uur en dat probeer ik dan nog een beetje te rekken met een speen… als dat niet lukt krijgt hij de fles eerder en dan probeer ik bij de fles van 11:00 uur weer een beetje in te lopen! s’middags om 15:00 uur zit hij dan bijna altijd weer op schema!! Ik vind het gewoon fijn om een beetje te weten waar ik aan toe ben, maar dat gaat met flesvoeding wel beter dan met borstvoeding, dan weet je gewoon niet wat je kindje binnen krijgt en op een regeldag ben je dan al snel vaker aan het voeden… tenminste ik was dat wel. Mijn schoonzusje geeft de borstvoeding ook in een soort van schema… dwz de eerste en de laatste voeding zijn standaard om 7:00 uur en 23:00 uur en de rest van de dag geeft hun dochter het zelf aan. Misschien een ideetje voor mensen die borstvoeding geven en toch een beetje ritme willen? In ieder geval succes voor iedereen… het blijft toch altijd een beetje puzzelen.
Groetjes Cloud
Wij hebben gister een intakegesprek gehad met iemand van het cb. Zij gaf aan de het achterhaald is om baby’s wakker te maken 'snachts ivm met bls spiegel. Als een baby honger heeft, wordt hij echt wel wakker. Zeggen ze hier.
Wij moeten Juul gewoon zelf laten komen. Hij heeft gelukkig een goede biologische klok… Hij komt overdag netjes om de 3 uur, s’avonds krijgt hij tussen 22 en 23 uur de laatste fles en komt dan weer rond 3 uur. Na de fles van 3 uur slaapt hij tot ongeveer 7 uur…
Nou Moos dat is toch een keurig ritme voor je mannetje!!!
(en dan heb je zelf ook het idee dat je slaapt…)
Hier hetzelfde eigenlijk. De eerste nachten sliep Nena gewoon 6/7 uur door, nu wil ze ook na 3 tot 4 uur eten. Overdag scheelt dat nog wel. We proberen 3 uur maar ja als ze slaapt kan ik d’r op d’r kop hangen maar wakker wordt ze toch niet :lol: :lol:
gr!
muts
oeeehhhh op de kop hangen…toch niet geprobeerd he muts :mrgreen:
wessel heeft is nu een ritme aan het opbouwen van om de 4 of 4,5 uur een fles van 150 cc.
snachts komt hij dus om ongeveer 3 uur en dan om 7 uur weer.
@meissie wrote:
oeeehhhh op de kop hangen…toch niet geprobeerd he muts :mrgreen:
Mag dat niet dan? :mrgreen:
Keurig schema toch voor Juul :thumbup: