Sem moet vanaf vannacht 12 uur nuchter blijven i.v.m. een buikecho morgen om 9.30 uur (duurt een half uur tot een uur). Hij mag ook niks drinken. Hij is om 19.00 uur naar bed gegaan en is meestal om een uur of 7 weer wakker. Ik vind het een behoorlijke ruk om hem dan helemaal niks te geven dus ik ben in twijfel om hem vanavond laat wakker te maken en even wat te drinken te geven. Heb het hem gevraagd en hij zei dat het niet hoefde (voor zover hij het begrijpt), maar als hij zelf 's nachts wakker wordt wil hij graag warme melk drinken, als ik hem die vanavond laat geef zal hij er waarschijnlijk geen behoefte meer aan hebben en slaapt ie lekker verder en misschien ook iets langer…
Als ik hem tenminste wakker krijg… :shifty:
Ik zou het niet doen.
Ik denk dat zijn dorst in de ochtend even groot is of hij nu wel of niet vannacht nog wat drinkt.
Ik sluit me aan bij Madre, ik denk niet dat dat helpt.
Bovendien loop je misschien het risico dat hij chagerijnig wordt omdat hij wakker gemaakt wordt? :think:
Ik weet dat ik het bij Marijne niet moet proberen, die heeft hetzelfde ochtendhumeur als haar moeder :mrgreen: en die wordt echt niet blij als ik haar midden in de nacht wakker maak.
Oeps ik zie nu dat ik een beetje afgedwaald ben, ik heb nog geen peuter :shifty: :shifty:
Marlous omdat je geen peuter hebt mag je ook hier gewoon een mening hebben hoor .
Het punt is dus dat hij pas sinds kort doorslaapt en voorheen altijd wakker werd van buikpijn, wat dan verlichting geeft is warme melk, áls ie dus vannacht wakker wordt en wil drinken wordt het een drama (paar maanden geleden ook gehad) vandaar mijn twijfel. Maar als ie slaapt slaapt ie en is ie ook moeilijk wakker te krijgen. Ik denk dat ik hem dan toch maar gewoon laat slapen.
Wat toevallig, Juul moet morgen ochtend om 8.30 in het zh zijn voor een buik echo…
Ik maak hem niet meer wakker, ik laat hem zo laat mogelijk op staan…
Nu moet jij wel een uurtje later, maar dat gaat ook wel goed komen.
Succes!
Jo is in juni geopereerd. Hij mocht ook na 00.00 uur niets meer eten of drinken. Bij het opstaan is dat best lastig. Gelukkig moest hij zich vroeg melden in de ochtend (07.00 uur),maar hij was pas om 09.30 aan de beurt achteraf. Heb hem gewoon heel goed verteld waarom het niet kon en hem extra eten (een boterham vlak voor het slapen) aangeboden. Achteraf allemaal niet nodig geweest. Hij begreep prima dat vragen om ontbijt of drinken even niet kon met de belofte dat hij na de operatie om alles mocht vragen (deed hij ook en hield alles binnen).
Ik zou hem zo lang mogelijk in bed laten liggen en eerst jezelf klaar maken (ik stond extra vroeg op om buiten zijn zicht te ontbijten).
Misschien iets vroeger richting ZH (desnoods met een omweg) ter afleiding.
Hoop dat het allemaal meevalt voor jullie! Gelukkig is 09.30 nog redelijk in de ochtend.
We moeten eerst Jim naar school brengen dus wel zielig dat ie dan Jim ziet ontbijten. Doe ik wel stiekem in de keuken, hij wordt vaak wel als eerste wakker namelijk… We zullen zien hoe het gaat!
en hoe is het gegaan?
Lief dat je het vraagt Knipoogje! Alles is goed gegaan en gelukkig is er niks geks gevonden. Het grappige is dat het al een week of 2 best goed gaat, hij slaapt door, minder buikklachten, maar ik had de echo toch maar laten staan. Ontlasting is weer helemaal normaal, daat zaten constant ontstekingseiwitten in die wezen op een chronische ontsteking maar die lijkt opeens na jaren ellende verdwenen te zijn. Ik ben dus voorzichtig blij, bang dat het weer verkeerd gaat, want zo’n jarenlange ontsteking moet toch ergens van komen?
Maar goed, tis achter de rug. Hij werd gisteren om 22.45 uur wakker en wilde melk, dus het “probleem” loste zichzelf weer op haha!
fijn dat alles goed lijkt te gaan!
tenminste, voor het moment dan… laten we hopen dat het goed blijft gaan!! :-*