wagenziekte

Onze dochter van (net) twee jaar heeft nu al een aantal keer de auto helemaal ondergespuugd omdat ze last heeft van wagenziekte.

Mijn schoonouders wonen op een half uur rijden, allemaal binnendoorweggetjes/ dijken. Vooral dan heeft ze er last van. Regelmatig jengelt ze ook over een ‘au- buikie’ als we onderweg zijn.



Zielig voor haar, maar ook lastig…

Autostoeltje wassen, auto schoonmaken; alles stinkt…



Soms zet ik haar nu in haar stoeltje op de bijrijdersplaats maar daar heb ik niet echt een goed gevoel bij. Voor pilletjes vind ik haar nog wel erg jong… Zeker omdat ze er niet altijd last van heeft en ze geven als ze last heeft, tja dan ben je al te laat…



Wat kan ik voor haar doen? We gaan straks ook op vakantie en om nu te beginnen met een spugend kind…

de Sea-band.

wij hebben zelf allemaal heel erg last van wagenziekte.

Nu las ik over de Sea-band dus die moet ik zelf ook nog gaan kopen.

Ik weet niet of het echt werkt, maar ik wil hem wel gaan uitproberen.

Zou super zijn als het werkt.

Oh wat vervelend!!

Hier dus ook een meisje die al wagenziek is vanaf dat ze 10 mnd is.

Wij hadden echt alles al geprobeert (ook die sea-bands) maar niets dat ook werkt. Uiteindelijk via de ha medicijnen gekregen omdat alle anderen pas van af 2 jaar zijn.

Gelukkig werkt dit goed, ze voelt het nu ook goed aan komen en doet

het dan netjes in een zakje.

Hier hadden we nog een kindje dat er erg veel last van had. Wij hebben zo’n autodvdspeler aangeschaft en dat leek te werken. 8)

Hier ook één die wagenziek werd, wij hebben ook van die tv schermpjes gekocht voor in de auto en nu heeft ze er nooit meer last van. Vorig jaar zelfs vanuit Zeeland terug gereden zonder pilletjes te gebruiken, was bijna drie uur rijden en helemaal geen last gehad.

Bedankt voor de antwoorden!



Ik weet precies hoe ze zich voelt, want ik had het vroeger zelf ook… dus we willen haar graag helpen!

@stillewater wrote:

de Sea-band.

wij hebben zelf allemaal heel erg last van wagenziekte.

Nu las ik over de Sea-band dus die moet ik zelf ook nog gaan kopen.

Ik weet niet of het echt werkt, maar ik wil hem wel gaan uitproberen.

Zou super zijn als het werkt.




Die heb ik nu al zo’n week of 6 om voor de zwangerschapsmisselijkheid, en kan zeggen dat het echt helpt ! Je hebt ook kinderuitvoeringen, dus moet wel goed komen. Heb ze gekocht bij de Tuinen maar je kan ze ook online bestellen. :slight_smile:

Ik heb het ook gehad als kind en … niets hielp eigenlijk heel goed. Ik moest er gewoon overheen groeien (ging pas over toen ik voor in mocht zitten en pas helemaal toen ik zelf kon rijden). Nog steeds rijd ik het liefst zelf op vakantie. In de bergen word ik echt nog steeds :sick:



Wat ik vooral niet moest doen was lezen en ik kan me ook helemaal niet voorstellen dat tv kijken helpt. Bij mij werkt het in elk geval averechts.



Slapen hielp gewoon het beste. Als we op vakantie gingen, mocht ik dus heel lang opblijven zodat ik zo veel mogelijk sliep op reis. Goed ventileren in de auto en pauzes houden. En ik was omringd door plastic zakken. Ging het toch mis, dan spuugde ik in een zak. Ik wist al heel snel hoe ik dat moest doen.



Van te voren dronk ik wat ranja en toast en dan hoopten we maar dat het er in bleef (of zo lang mogelijk). Een lege maag werkt ook niet, dus er moet wel wat in zitten, maar vooral geen vette dingen en melkproducten.

Wij geven onze zoon juist wel melk, hij zegt dat dat helpt :slight_smile:

En hij krijgt een pilletje, dan gaat het wel goed, maar ik kan me voorstellen dat je datvoor korte ritjes liever niet doet. Wij hebben geen auto, dus als we gaan is het ook meteen voor een flinke rit., dus dan maar zo’n pilletje.

Voorin zitten, raampje open helpt ook.

De tip hier was een watje doen in het oortje aan de kant waarmee je niet schrijft. Dus ben je rechtshandig, dan een watje in het linkeroor, en andersom. Het is namelijk een probleem van het evenwichtsorgaan wat overactief werkt, en door dat watje wordt dat beter.



Klinkt wel heel erg simpel, maar hier werkte het als een trein. Alleen de vraag is of je al weet of ze rechts- of linkshandig is natuurlijk…

Max heeft het ook.



Niet als we van ons huis naar de vakantiebestemming rijden. Dat is dan meestal over een lange rechte snelweg. En de auto is dan vol. Maar als we op plaats van bestemming zijn en de auto is leeg en we gaan via bergweggetjes iets doen dan is het vrij snel mis. We geven hem dan primatour. En dat helpt goed. Ja okee, het is een pilletje maar liever een pilletje dan een ziek kind. En dan vind ik het voornamelijk voor hem heel vervelend.



Soms vergeet ik het pilletje en dan is het toch mis. Dan krijgt hij alsnog een pil en dan is het zo over. Een half pilletje is meestal al genoeg.

Ja wagen ziek zijn is echt erg. Ik had het vroeger ook en soms al met een half uur rijden. Zo’n rotgevoel. Voor mijn dochter heb ik ook sea bands. Weet niet of ze er last van heeft, maar als we op vakantie gaan en uren rijden dan heeft ze ze dus om.

@hanneke wrote:

De tip hier was een watje doen in het oortje aan de kant waarmee je niet schrijft. Dus ben je rechtshandig, dan een watje in het linkeroor, en andersom. Het is namelijk een probleem van het evenwichtsorgaan wat overactief werkt, en door dat watje wordt dat beter.



Klinkt wel heel erg simpel, maar hier werkte het als een trein. Alleen de vraag is of je al weet of ze rechts- of linkshandig is natuurlijk…




Watje in beide oren, moet dan toch ook werken? :wink:



Hier werkte het niet, wij hebben ook geen auto, dus als we auto rijden zijn het lange ritten.

En dan krijgt Sharon dus een pilletje, dit al vanaf dat ze 2 jaar oud is of zo.

bij ons ging het met het meisje ook altijd mis, als ze melk had gedronken en we een (warm) pistoletje had gegeten !! nadat we die combi niet meer deden ging het goed ! dus misschien even kijken wat er gegeten/gedronken wordt voordat ze de auto ingingen ??



suc6

mijn meisje heeft er ook last van en die zit voorin. Als ze maar niks doet gaat het goed. Nou heb ik vandaag van die seabands gekocht, dus ik ben heel benieuwd of dat wat uitmaakt. Als het niet helpt ga ik ook het watje nog proberen.

Ik was trouwens erg verbaast dat een dvd-schermpje bij sommige ook helpt. Dat was iets dat ik niet aandurf omdat tekenen binnen 5 minuten tot “au in de buik” leidt (dat hebben we dus ook al een tijd terug afgeschaft). En nu nog, als ze ergens mee aan het friemelen is op schoot krijgt ze er snel last van. Hopelijk werken de bandjes :pray: . Dan kunnen we ook eens iets verder weg, nu vind ik zo’n anderhalf uur wel het maximum wat ik wil, anders wordt het zo’n lang eind niksen.

Roos heeft er ook last van en nadat ze afgelopen vrijdag zichzelf heeft ondergekotst toen we er bijna waren ben ik naar de apotheek gegaan, kon zo’n bandje kopen voor 13.95 waarvan ze nog geen meningen van mensen had gekregen of pilletjes, ik heb gekozen voor de pilletjes, ze mag er een halve van en de terugweg heeft ze iig nergens last van gehad.

Pilletjes kregen we niet mee bij de apotheek…



Maar het is goed gegaan op vakantie! We hebben rustig aan gereden, onderweg een keer gestopt. En het was vooral snelweg.

Airco aan (heb ik zelf niet in mijn auto) en op haar eten letten.



Vanmorgen naar mn schoonouders geweest (daar is het dus al 3 keer mis gegaan), halverwege zei ze: noa niet spugen in auto… ze was ook erg stil, wat ook niets voor haar is. Dus echt lekker was ze niet, maar het ging ook niet mis!

nou, ik had seabands bij me en pilletjes.

voor de lange stukken reizen het pilletje gedaan en korte stukjes zonder en een keer die bandjes omgedaan.

De enige keer dat ie ziek is geweest is toen ie die bandjes om had , dus hier helpen ze niet.

In het buitenland hebben ze overal airco in, dus niemand van ons is ziek geworden. Terwijl we er allemaal heel snel last van hebben.

Ik vond het zo raar, omdat de wegen inhet buitenland best slecht zijn en je hebt veel kronkelwegen.

Bij Kes werken de seabands aardig goed. Hij kan tv kijken en ds’sen maar lezen lukt ook met de seabands niet. En toen we 2 1/2 uur lang over slingerweggetjes de bergen door moesten in Frankrijk hielpen ook de bandjes niet meer. We stopten echt nét op tijd! Maar ook Indy zag toen aardig groen terwijl zij nooit wagenziek is. Dat slingeren was gewoon echt even te erg. Nadat ze allebei een half pilletje op hadden (die had ik alleen voor uiterste nood bij me, en ja, we waren nog niet halverwege het geslinger richting snelweg) ging het meteen weer goed. Maar zo in Nederland, als we ver moeten, volstaan de seabands gelukkig. Want het is niet fijn om je kind zo beroerd te zien.