We hebben een misschien wel bekend probleem en vraag me af hoe jullie dat hebben opgelost. Jesse is nu 71 cm en de dreami bak is 72,5 cm aan de binnenkant gemeten. Past dus nog net, dus we hebben hem nog in de bak, maar… het word wel erg krap hoor :oops: Ben bang dat we dit geen 3 weken nog gaan volhouden… Hoe hebben jullie dit opgelost? Buggyzit zal zeker te groot zijn nog, quinny buggyzitting vond ik bij elise al vrij groot voor mijn gevoel… en naast dat natuurlijk niet goed voor het ruggetje en word gezegd dat de zitting ook niet geschikt is voor kids onder de 6 maanden.
Maxi cosi erop? Ook slecht voor het ruggetje… :think: Denk ook niet dat hij daar lekkerder in ligt dan opgevouwen in de wagenbak, in zo’n cosy lig je toch ook flink opgevouwen vind ik. Maar wat dan wel??? Ga niet voor die maand een nieuwe wagen kopen. Gewone buggy misschien? Of toch maar de zitting toch? Of maar paar weekjes nog opgevouwen liggen? Gelukkig hoeft er geen winterjas in met dit weer, dus de breedte scheelt alweer… :think:
Gewoon in de wandelwageninzet, ligstand :thumbup:
Ik zou hem gewoon in de wandelwageninzet zetten in de ligstand. Eventueel met het verkleinstuk (dat driehoekje) van de MC erin zodat zijn heupjes iets minder in een hoek zitten. (Zo hebben wij het met Jinthe ook gedaan.)
En anders maar drie weken niet naar buiten.
@pooh wrote:
Gewoon in de wandelwageninzet, ligstand :thumbup:
Ja kan best, of de maxi cosi zonder alle verkleiners en poespas. Kan prima hoor. Maxi cosi zou niet zo zeer slecht zijn voor de rug, maar voor de heupjes, en ik hoor de laatste tijd steeds vaker dat ook dat ineens weer achterhaald schijnt te zijn allemaal :roll: .
weet niet welke Quinny je hebt?
Wij hebben een Freestyle 3XL Comfort en daarvan kan het zitje echt helemaal plat. Dus toen er hier uit de bak gegroeid werd… kon er verder plat gelegen worden.
we hebben de speedi… de wandelwagen kan van dit model niet compleet plat, dat is geen belemmering? Elise heeft tot 6 maanden in de mutsy gelegen en toen nog 2 weekjes in de quinny bak en daarna pas in de wageninzet, maar scheelde toch echt wel een paar cm. met meneer hier… :think:
Hier pasten ze allebei met 4-5 maand niet meer in de dreami en heb toen een poosje de maxi-cosi erop gedaan, maar met 6 maand zaten ze allebei al in het buggy gedeelte van de speedi.
Heb er wel nog een tijdje de voetenzak in gehad, dan zaten ze net iets steviger.
Groetjes,
Heleen
ons Ella ging op die leeftijd ook over naar de gewone zitting en dan in de platste stand.
moet zeggen dat ik nu vind dat de zitting niet ver genoeg rechtop kan, eigenlijk ligt ze nog best ver achterover. kan dit verandert worden?
we hebben bij Elise een snelbinder gebruikt erachter, die trok de zitting recht zeg maar… even lastig uitleggen maar misschien begrijp je wat ik bedoel? eigenlijk van linker naar rechterstang en daardoor werd de zitting meer rechtop geduwd. Niet ideaal maar het had wel het gewenste effect. Dat touwding aan de achterkant kreeg de zitting inderdaad niet ver genoeg naar voren.
@mlk1982 wrote:
we hebben bij Elise een snelbinder gebruikt erachter, die trok de zitting recht zeg maar… even lastig uitleggen maar misschien begrijp je wat ik bedoel? eigenlijk van linker naar rechterstang en daardoor werd de zitting meer rechtop geduwd. Niet ideaal maar het had wel het gewenste effect. Dat touwding aan de achterkant kreeg de zitting inderdaad niet ver genoeg naar voren.
thanx, kan hier zeker iets mee, kan ze tenminste fatsoenlijk rechtopzitten en rond kijken.
bedoel eigenlijk zo’n soort spin voor achterop de fiets bijvoorbeeld… je snapt wat ik bedoel denk ik
Nina zit sinds deze week ook in het “zitgedeelte”. De bak paste nog wel maar daar lag ze veel te onrustig in (wil alles zien :lol: ).
Wij hebben nu de Maxi Cosi Mura: helemaal super :thumbup: ! Toen Teun een baby was, hadden we ook de Speedi… ik vond het zitgedeelte verschrikkelijk :evil: :silenced: ! Plat ging goed, maar rechtop is een ramp. Hebben een verkleiner geprobeerd en ook een band aan de achterkant om hem rechter te krijgen maar hij bleef als een zak aardappelen onderuit hangen :? .
Dus echt een tip heb ik niet helaas (ja, andere wagen kopen ).
ken het probleem van dat ‘onderuit hangen’ wel een beetje inderdaad… Elise had dat ook, zeker toen ze nog klein was. Daarom zit ik er ook mee wat ik moet doen nu. Me een snelbinder kregen we de zitting goed rechtop hoor, maar Jesse is gaat denk ik verzuipen in de wagen. Elise zat er voor het mooie pas goed in toen ze een maand of 9 was. Een nieuwe wagen is geen optie, gaat even teveel centjes kosten nu en bovendien vind ik dat zonde, zoveel krijg je er niet voor terug en word dus heel veel bijbetalen voor maar eventjes… :? Zijn de nieuwere speedi’s trouwens beter? want het model word nog steeds verkocht… dus is hij wel populair…