Ik ben nu ruim 13 weken zwanger, en hoewel het voor mijn gevoel erg vroeg is ben ik toch al aan het kijken naar een kinderdagverblijf voor straks. Ik wil graag twee dagen blijven werken (heel misschien 3). Nu hoor ik dat de wachttijden voor kdv in onze woonplaats gemiddeld een jaar is! :shock:
Hoe moet dat nu straks? En hoe hebben jullie dit soort zaken opgelost? Mijn ouders wonen te ver, gastoudergezin zie ik niet zitten. Ik begrijp het gewoon niet, je zou bij wijze van spreken al voor de conceptie je kind op de wachtlijst moeten zetten?!
Verdorie, heb helemaal geen zin om me hier druk over te maken en nu doe ik het toch! Of zou het allemaal wel meevallen?
mag ik vragen waarom je gastoudergezin niet ziet zitten,kan erg leuke goed alternatief zijn.
ik spreek uit ervaring werk zelf al meer als 15 jaar als gastouder,en sinds januarie als zelfstandig gastouder
ook bij gastouderopvang heb je recht op kinderopvangtoeslag.
zijn er ook die zelf vervanging hebben met vakanties en ziekte gastouder
altijd achterban bij onverwachtse situaties als valpartij
wil je meer weten vertel het je graag,zou wel voor gastouder kiezen die zelfstandig werkt omdat deze langere tijd opvang bieden en niet zomaar weer stoppen.ook hebben deze vaak opleiding richting kinderopvang gedaan,zelf al oudere kinderen.
succes met je keuze
marit
het kan soms veel schelen met de dagen die je wil afnemen.
Wij hoorden ook dat er een enorme wachtlijst was… maar als we de woensdag en vrijdag namen was er direct plek.
Misschien kun je dat regelen met je werk…
Dat had ik met tigo toen ook. Maar uiteindelijk kreeg ik 3 maanden eerder een plek dan was verwacht. Komt veel voor dat er tussendoor ook kindjes van de wachtlijst afgaan omdat de ouders voor iets anders kiezen, en het komt ook voor dat er kindjes vroegtijdig het kdv verlaten en daardoor komen er ook weer plekjes vrij…
Dus het kan allemaal nog meevallen hoor!!!
En inderdaad, de woensdag en vrijdag zijn de minst drukke dagen. Misschien dat je daar iets mee kan
Ook wij hadden een lange wachtlijst voor de kdv’en waar wij onze dochter op wilde zetten, ook al kon het kdv bepalen welke dagen wij zouden nemen. De week na de geboorte konden ze ons 1 of 2 dagdelen aanbieden op onze favoriete kdv. We hebben toen gevraagd of er niet op een ander kdv wel plek was voor 3 dagen en dat lukte. en ik hoefde maar 1 week vrij ter overlapping op te nemen. Het kdv waar ze nu opzit is niet onze eerste keus maar we zijn er erg tevreden over dus als ze ons nu bellen dat er plek is, halen we haar er denk ik niet vanaf (ook omdat ze nu erg eenkennig is). Wat ik zou doen als ik jou was, me meteen opgeven voor 3 dagen en het aan hun overlaten welke dagen dat worden (als dat kan met je werk). Je bent nu 13 weken zwanger, tegen de tijd dat de baby er is en je verlof afgelopen is ben je al weer een jaar verder. Ook zou ik nadat je bevallen bent het kdv gaan bellen en vragen per wanneer er plek is, dus niet wachten totdat zij jou gaan bellen.
Sja, of kind toch opgeven en de tussenliggende periode toch met een gastouder aan de slag!
Wij hebben een vaste oppas, een meisje van 18 jaar. Die doet alles brengt lot naar de peuterspeelzaal, doet boodschappen, ideaal. Dat is ook een optie, maar dan moet je wel een vaste oppas hebben en niet iedere dag een andere. Lot gaat standaard 1 dag in de week naar opa en oma, vind ze geweldig net als opa en oma.
En jippo heb je inmiddels al ingeschreven?
Ik heb bij een week of 6-8 zwangerschap ingeschreven en heb vandaag gehoord dat ik (ondanks voorrang ivm 2e kindje) pas 4 maanden nadat ik ga werken volledig plek heb voor deze baby… Nou daar word je niet vrolijk van.
Ja hoor ik heb me al lang geleden ingeschreven bij 4 kinderdagverblijven in onze woonplaats, resultaat: er is geen plek…
Maar… we hebben enorm veel geluk gehad! Mijn vriend heeft per 1 juli een nieuwe baan zo’n 25 minuten rijden hiervandaan en er is een kinderdagverblijf voor de kinderen van werknemers!!! Aangezien ik nog 4 weken vakantie kan opnemen na mijn verlof hoeven we dan nog maar twee weken (4 dagen totaal) iets te verzinnen ter overbrugging.
Ik ben super opgelucht maar besef dat ik bijna gedwongen was om maar te stoppen met werken omdat er gewoon geen opvang in de buurt is… (gastouderopvang was een laatste optie geweest maar ook dat is hier erg schaars…) Nu maar hopen dat ik door dit kabinet nog wat overhou van mijn twee dagen werken, aangezien mijn vriend een stuk meer verdiend dan ik worden we door een bepaalde regeringspartij namelijk regelmatig als ‘rijk’ bestempeld… :wall:
Danielle: wat vreselijk balen! Wat ga je nu doen?
@Jippo wrote:
Danielle: wat vreselijk balen! Wat ga je nu doen?
Fijn dat je op vang hebt!!
Hoe ik het precies ga oplossen weet ik nog niet. Waarschijnlijk gaat m’n moeder tijdelijk oppassen maar die woont niet in dezelfde plaast als ik en ook niet op de route naar m’n werk. Dus eerst breng ik Lucas naar de opvang. Dan naar m’n moeder met de baby dan weer terug naar m’'n werk en 's avonds andersom weer hetzelfde. Dus ik moet later gaan beginnen en eerder naar huis van m’n werk anders redt ik het niet.
Ik heb mijn moeder gevraagd de kinderen te nemen in de tijd dat er nog geen plek was op het kdv…
Gelukkig kon ik daar op terugvallen…