wachtlijst PSZ?!!

Even een vraagje…

Hoe lang is bij jullie de wachtlijst voor de PSZ?

oftewel, hoe oud was je kindje dat hij/zij naar de peuter kon…

Ik heb Jurjen van het zomer opgegeven en heb gisteren nog even gebeld om wat ggevens door te geven…

Ik moest rekenen op 2 1/2 tot 2 jaar en 10 maanden.

Gezien dat een vriendin van mij (andere woonplaats anderse PSZ) gelijk na de 2e verjaardag van haar dochtertje met haar heen kon?!

alvast bedankt!

xx

famke

Ligt aan de dagen. Als ik Lieke op dnsdag donderdag wil laten gaan dan wacht ik tot ze bijna 3 is, en op maandag donderdagmiddag kan ze met 2 al terecht.

Ze gaat dus gewoon maandags donderdagmiddag…

Ik heb geen voorkeur van bepaalde dag…

Hier lag het aan het opgeven en de verjaardag. Ik heb haar een half jaar voordat ze 2 jr werd opgegeven, en toen kon ze terecht toen ze 2 jr was. Maar dit kwam ook omdat er in die periode veel kindjes afgingen.

Ik heb Jurjen ook met anderhalf opgegeven…

op zijn laatst zou hij dan met 2 jaar en 10 maanden naar de psz kunnen, ik woon in een dorp (hoe druk kun je het hebben??)

Ik begrijp er niks van

ik had Luna met 1 1/2 ingeschreven maar dat was eigenlijk onnodig ze hebben daar geen wachtlijst

Luna kon ook gelijk na haar 2e verjaardag beginnen ze gaat maandag dinsdag donderdag en vrijdag naar school

wij hebben milan net voor de kerstvakantie ingeschreven en hij kan heen als hij 2,5 is (het is daar vanaf 2,5)

Bij ons kon je inschrijven anaf je kindje 1.5jaar is. Rond de 2 jaar kunnen ze dan terecht. Anne mocht een paar weekjes na de zomervakantie beginnen. Ze is in de zomervakantie jarig en de eerste week nemen ze hier geen nieuwe kindjes aan om de ‘oude’ kindjes te laten wennen. En dan komt er erlk dagdeel een nieuw kindje bij tot de groep weer vol zit. Bij de psz waar Anne zit is het nu wel vol, maar een andere niet, dus als ouders niet te kieskeurig zijn, kunnen hun kindjes wel naar die andere psz (zit in dezelfde boerderij). Telkens als er een kindje 4 wordt en naar de bs gaat, kan er een nieuw kindje bijkomen.

Hier hangt het ook van de andere kindjes af he… Wij hebben geluk gehad dat er bij Kaylee veel kindjes 4 werden, rond de tijd dat zij 2 werd … Dus die kindjes gingen eraf en toen konden er andere kindjes op :think: Nu zit het vol en duurt het nog wel even voor de volgende 4 wordt, dus nu is er ook een wachtlijst…

Wij hebben rond sept 07 gebeld (kirsten was toen net 2), ze kon toen gelijk komen. Dit hebben we niet gedaan omdat Maud net geboren was en dat vonden we wel even genoeg. Van de week is ze voor de 1e geweest en ze vond het helemaal geweldig.

Hier mogen ze vanaf 2 jaar komen. Nu was er trouwens geen wachtlijst.

Tjah die van mij staat ook op een wachtlijst. Was wel lekker geweest de laatste weken even een middag of een ochtend vrij en hij is er ook echt aan toe. Maar helaas veel kindjes van rond zijn leeftijd en alles zit vol :?

Maar ik heb wel aangegeven dat hij in april er niet heen hoeft. Dat is te veel verandering voor het mannetje. Met een nieuwe baby.

Ik hoop dus dat hij in mei of juni eindelijk heen kan. (en dan meer voor hemzelf)

ik ging hem op een donderdag opgeven…dacht is wel wachtlijst van 3 tot 6 mnd ongeveer maar ze zei hij kan gelijk terrecht gaat net een kindje weg…3 dagen later was dus al zn eerste dagje.

haha wat een mazzel he.

Hier is de psz vanaf 2 jaar en 2 mnd…hij was iets jonger…maar kon toch terrecht.

Hier dus geen lange wachtlijst… :think: wachtlijst wat is da? :wink:

:-* inge

Hier ook geen wachtlijst. Het tegendeel juist, ze moeten 2 groepen sluiten aangezien er te weinig kindjes komen.

Ze mogen komen vanaf 2 jaar en 3 maanden en dat is Nancy in april maar we zitten dan vlak voor de vakantie dus ze gaat in begin Mei.

Wij zitten hier in een hele kinderrijke nieuwbouw wijk en er is maar

1 PSZ dus ik verwachtte lange wachtlijsten maar tot mijn verbazing

was er meteen plek. Hier mogen ze met 2 jaar en 3 maanden naar

de PSZ. Volgens mij is dat de ‘wettelijke’ leeftijd. (las ik laatst in een

tijdschrift)

Maar Anoek bijft gewoon op het KDV, even twijfelde ik. Maar dat

is hier ook de reden in de wijk dat de PSZ niet heel druk bezocht wordt,

veel kindjes gaan al 2 of meer dagen naar een KDV. Dat vinden de

meeste ouders dan voldoende aanleiding om niet meer naar een PSZ te gaan.

Het ligt ook vaak aan de dagen die je wilt. Kes stond niet ingeschreven, maar toen hij 2 1/2 was besloot ik hem naar de psz te laten gaan. Toen ik belde hoe lang de wachtlijst voor de woensdag en vrijdag was, was die er helemaal niet en kon hij meteen beginnen! Maar had ik bijv de maandag en donderdag gewild dan was hij nu nog niet aan de beurt geweest!

Hier mag je je kindje inschrijven als het 1 jaar is. Met 2 1/2 jaar mogen ze dan naar de PSZ, dus de wachtlijst kan wel eens behoorlijk lang zijn.

Ik heb m’n dochter ingeschreven 1 maand voordat ze 2 werd, in Januari mocht ze komen. Ze was toen 2 jaar en (bijna) 8 maanden.

Nu gaat ze 2 ochtenden naar de PSZ. Als ik wil dat ze nog een ochtend gaat, komt ze weer op een soort wachtlijst (hopelijk is deze wel een stuk korter)

hier moeten we minimaal een jaar van tevoren opgeven en dan heb je kans dat je met 2 jaar terecht kan, ligt net aan de drukte.

Maar hier in het dorp is maar 1 psz waar alle kinderen naartoe moeten en lang niet alle dagdelen zijn in gebruik. Wel zijn ze net uitgebreid met 2 extra dagdelen, dus misschien dat het nu wat korter is.

hier opgeven met 2 jaar, ws plaatsing met 2,5?

hier bouwen ze opnieuw, dus ms een voordeel of nadeel met plaatsen?