Wachtlijst 3,5 jaar

Ik ben echt even helemaal :shock: Ik kan waarschijnlijk andere dagen gaan werken en had dus op het kdv gevraagd of ik kon ruilen van vrijdag naar donderdag. Krijg ik een mailtje terug dat de wachtlijst voor de donderdag 3,5 jaar is. Ik ben echt helemaal perplex want de kindjes voor die groep (dreumesgroep) zitten nog in de pijpleiding. :mrgreen: Hoe kan je dan al een wachtlijst hebben??? Ik sta nu wel op die wachtlijst… :shifty:

Moest het even kwijt hoor… :silenced:

Een wachtlijst van 3,5 jaar?? :shock: Dat kan toch niet? Of wel? Wat voo rbijzonder kinderdagverblijf is dat dan wel niet?

Niks bijzonders hoor. Gewoon een dagverblijf met 4 horizontale groepen en BSO. De reden die ik later opkreeg was dat de hele planning al vaststaat bij aanmelding als baby. Dus als een (nog niet geboren…) kind wordt aangemeld dat plannen ze dat door tot aan 4 jaar. Blijkbaar zitten er dus in de leeftijdscategorie van Hieke veel kindjes op de donderdag.

de donderdag is een heeele populaire dag in de kinderopvang

net als dinsdag en meestal ook maandag

succes !

De maandag, dinsdag en de donderdag zijn bij ons idd ook het drukste. Al loopt de donderdag bij ons nu wel een beetje terug. (veel ouders kiezen inmiddels al voor een woensdag of vrijdag)

@Lindaaa wrote:

(veel ouders kiezen inmiddels al voor een woensdag of vrijdag)

Denk niet dat dit helemaal de keuze van de ouders is… je moet wel als de rest vol zit.

ouders maken dan wel de keuze; of een andere dag op dit kdv, of een andere vorm van opvang

ik vind zelf de vrijdag juist een leuke dag om te werken; er hangt een ander sfeertje.

bij mij op de groep is ook de ma/di/do het druks

ik vind ook de vrijdag een heerlijke dag werken

zou ook later zeker zelf ook voor de vrijdag kiezen als mijn kindje naar een dagverblijf gaat

wij hebben bewust gekozen voor de woe en vrijdag omdat dat idd de makkelijkste dagen zijn om een kindje aan te melden. En op mijn werk kwam dat ook wel goed uit, omdat de ouders met oudere kindjes dan graag vrij zijn.

@hedwich wrote:

ouders maken dan wel de keuze; of een andere dag op dit kdv, of een andere vorm van opvang

ik vind zelf de vrijdag juist een leuke dag om te werken; er hangt een ander sfeertje.

Dat heb ik ook, de woensdag en de vrijdag, dat zijn echt dagen die ik voor geen goud zou willen missen! De donderdag is altijd zo hectisch, dan kan ik extra genieten van de vrijdag!

En de ouders die bij ons voor de woensdag of de vrijdag kiezen hebben daar echt nog zelf hun keuze in gemaakt, want deze hebben niet om de andere dagen gevraagd, iedereen gaat er tegenwoordig al vanuit dat je vol zit of een wachtlijst hebt lijkt wel. Soms kan ik echt nog wel even puzzelen in de roosters.

@Lindaaa wrote:

En de ouders die bij ons voor de woensdag of de vrijdag kiezen hebben daar echt nog zelf hun keuze in gemaakt, want deze hebben niet om de andere dagen gevraagd, iedereen gaat er tegenwoordig al vanuit dat je vol zit of een wachtlijst hebt lijkt wel. Soms kan ik echt nog wel even puzzelen in de roosters.

Ik heb gevraagd om de donderdag en krijg dus een wachtlijst van 3,5 jaar voor mijn kiezen. Dan is het al niet meer nodig, dan zit Hieke op school. Ik zou dus wel willen, maar ik kan niet… en dus gaat Hieke op andere dagen. En die dagen zijn prima hoor, maar niet mijn eerste keuze wat werk en weekindeling betreft. Er zullen dus niet overal wachtlijsten zijn maar ze zijn er wel en lang ook soms.

klopt hoor

hier ook wachtlijsten op kdv idd maandag, dinsdag en donderdag

bso op maandag en dindsag

ouders moeten dan idd een keuze maken; ander kdv, andere vorm van opvang, of op andere dagen gaan werken

dat laatste kan niet altijd, dat snap ik

maar vol is vol

@hedwich wrote:

maar vol is vol

Dat snap ik ook. En dat doen we dan dus ook.

Balen hoor. Bij ons is woensdag en vrijdag altijd rustig daarna donderdag en dinsdag en maand zijn het populairste.

Maar als je al op een groep zit krijg je voorrang op wisselingen of extra dagen. Lucas ging 2 dagen en ik wilde 3 dagen. Toen konden ze me de donderdag bieden. Ik wilde liever dinsdag maar dan moest ik 6 maanden wachten. Dus toch maar donderdag gedaan.

Ik vind het erg jammer van die wachtlijsten.

Tja…de meesten met oudere kinderen willen natuurlijk graag vrij op woensdga en vrijdag ivm de kidz die dan vrij zijn. Op zich wel logisch…dusss dat betekent dat de maandag, dinsdag en donderdag overblijven. Hier nu op ma, woe en do en kom ook bij een wachtlijst voor de dinsdag. Gelukkig moet het binnen een jaar gelukt zijn want dan gaat mn oudste naar school en wil ik geruild hebben.

Denk dat dat ook meespeelt. Dat ze dan maar 3 jaar op e lijst staan als ze maar met schoolgaan op de dinsdag zitten (of andere gewilde dag)

Ik ben pas aan mijn nieuwe baan begonnen en heb nu al de keuze gemaakt om op woe en vrijdag vrij te zijn met het oog op de basisschool. Lotte kon trouwens heel makkelijk van de vrijdag naar de maandag. Bij ons gaan geplaatste kinderen voor nieuwe kinderen…

Groetjes,

Viratine

@Viragootje wrote:

Ik ben pas aan mijn nieuwe baan begonnen en heb nu al de keuze gemaakt om op woe en vrijdag vrij te zijn met het oog op de basisschool. Lotte kon trouwens heel makkelijk van de vrijdag naar de maandag. Bij ons gaan geplaatste kinderen voor nieuwe kinderen…

Groetjes,

Viratine

Bij ons gaan de al geplaatse kindern ook voor op nieuwe kinderen maar ik moest alsnog 7 maanden op de wisseling wachten. Er moet toch eerst plek komen. Wel balen al die wachtlijsten. Ik denk dat, dat probleem nooit meer stopt.

Ik heb Hieke van de week opgegeven voor de BSO… wat denk je? wachtlijst… :shock: Dus even als tip… geef je kind als het naar het kdv gaat ook meteen op voor de BSO, dat gaat (hier althans) niet vanzelf mee…

hoi allemaal

al eens aan gastouderopvang gedacht,wachtlijsten over het algemeen minimaal.wel ook ma di en do drukste dagen maar nooit meer als 6 kindjes,kijk dan vooral naar gastouders die zelfstandig ondernemer zijn deze hebben hun beroep ervan gemaakt.en zullen zeker langere tijd opvang bieden en niet zomaar stoppen,hebben meestal zelf geen heel kleine kinderen meer.kunt dan ook gewoon kinderopvangtoeslag krijgen en je betaalt de uren dat je opvang nodig hebt.werken niet met dagdelen over het algemeen.

groetjes marit