wachten of doorzetten

Mijn zoontje is nu 3jaar en 5 maanden.



Hij zegt dat hij een grote jongen wil zijn en geen luier meer wil. Maar zodra ik hem dan geen luier aan doe, is hij binnen de kortste keren nat. En hij zegt dan vaak ook niks. Heel af en toe wil hij nog wel na de natte broek op het potje zitten maarja dan komt er natuurlijk niks meer :roll: .



Gisteren en vanochtend geprobeerd met een wekker, om het half uur op het potje, zodra hij zat kwam er niks maar 5minuten later kon hij ineens een natte broek hebben.

Laatst heb ik geprobeerd met onderbroek onder de luier, maar dan zegt hij het ook niet als hij geplast heeft.





Maar wat doe ik nu? hij wil zelf een grote jongen worden zegt hij, moet ik gewoon doorgaan tot het kwartje valt, of kan ik beter even wachten. Ik weet het gewoon even niet meer

Hij is er blijkbaar nog niet aan toe. Dus even laten rusten, zou mijn advies zijn. Dwingen werkt alleen maar averechts. Komt vanzelf!

Ik zou wachten, een wekker is eigenlijk alleen een hulpmiddel tegen natte broeken maar als hij echt zindelijk moet worden dan zal hij het zelf moeten gaan voelen.

Zo te lezen is hij daar nog niet aan toe.



Als hij zelf graag wil zou je hem luierbroekjes aan kunnen doen en dan wel stimuleren om zelf naar de wc te gaan.

Het lijkt idd alsof hij er nog niet aan toe is.



Wij begonnen met 's ochtends als hij uit bed kwam, en 's avonds voordat hij ging slapen. Zo kon hij wennen aan de wc, en zo gebeurde het regelmatig dat hij 's ochtends droog was.

Toch heeft het nog een half jaar geduurd voordat hij het ineens door had.

Wij hebben alles geprobeerd, beloningen enz. Niks hielp.

Vlak voor zijn 4e verjaardag was hij ineens zindelijk.

Gewoon rustig oppakken.



Je kan hem ook nog proberen na het middageten, ongeveer 10 minuutjes erna, ook op de wc te zetten. Dat adviseerde het CB mij, omdat dan de darmpjes beginnen te werken. Heb ik ook bij mijn zoon gedaan, maar die deed dan niks. 5 minuten daarna had hij de luier vol :slight_smile:

Het moeilijke bij mij zoon, is dat hij het ook niet vies vond. Poepluier? Geen probleem, hij loopt er bij wijze van zo een uur mee rond.



Toen ik merkte dat het overdag regelmatig goed ging, soms een plasje.

Heb ik hem om de 2 uur op de wc gezet, hij had toen nog wel een luierbroekje aan, maar die bleef zo een ochtend of middag droog.

Op een gegeven moment zei hij zelf, dat hij geen luier meer om wilde.



En was hij dus binnen 2 weken overdag en 's nachts zindelijk.

Soms nog een ongelukje op school of 's nachts. Maar hij is nu nog maar 1,5 maand zindelijk.



Dus het is echt zo, dat ze er zelf aan toe moeten zijn.

Heb hier Tygo als we thuis waren o bij mijn zussen/moeder waren gewoon in het begin in zijn blote billen laten lopen

Toen hij het helemaal door had alleen onderbroek en daarna me bijv een joggingbroek

Iig dat hij zelf makkelijk en snel naar het potje kon gaan

Hij had zo’n potje met muziek dus vond hij helemaal te gek

In hè begin met kopjes water alleen mee spelen

Op eens ging hij toen zitten en eerste plasje meteen helemaal in de Gloria

Toen hij het muziekje hoorde door zijn plasje

Poepen deed hij daarna ook heel snel op het potje

Maar alles in stapjes gedaan

Tja, hij geeft zelf dus wel aan dat hij een grote jongen wil worden, maar zodra hij een onderbroek aan heeft, zegt hij niks meer. In zijn blote billen rondlopen dat gaat helaas niet, dan krabt hij zijn hele benen open :wall: .



Vandaag het weer even laten rusten, ik zal af en toe eens een dagje proberen als hij het zelf wil. Wel vandaag heel erg opgelet, en zodra ik zag dat hij plaste heb ik het benoemd, daar reageerde hij wel heel goed op.

Maar inderdaad zal ik hem niet dwingen want dat zal zeker bij Steven averechts werken. Maar aan de ene kant wil hij zo graag, maar valt het kwartje nog niet echt lijkt het wel.