wachten met rapley tot ze kunnen zitten?

hoi mede mammas. Mijn meiden Lola en Evi zijn morgen 6 maanden oud en krijgen nu nog volledige borstvoeding. Vanaf morgen mogen ze wat anders a la rapley, maar ze zijn nog niet sterk genoeg om in een kinderstoel te kunnen zitten! In een wipstoeltje wil ik ze geen eten geven omdat ze dan niet rechtop zitten en ik bang ben dat ze zichzelf verslikken. Wat denken jullie, wachten met bijvoeding tot ze in de kinderstoel kunnen? Ze waren een maand te vroeg geboren, dus ik neig ernaar om gewoon pas met 7 maanden te beginnen met rapley, in de hoop dat ze dan in de kinderstoel kunnen zitten…

Je kunt ze ook op de schoot houden tijdens het eten. Dat deed ik de eerste kerne met Dionne ook. Jart zat al beter. Die heeft vanaf 6 maanden in zijn triptrap gezeten met een kussentje ernaast.

Je kunt natuurlijk iets later beginnen, maar ik zou niet persee de hele maand wachten. Een wwkeje of 2 zou ik me wel kunnen voorstellen.

Als ze er niet aan toe blijken te zijn, doen ze er toch niets mee.

Veel plezier ermee!

In principe zou je, omdat je volledige BV geeft, gerust nog kunnen wachten… ikzelf ben toen wel begonnen met 6 maanden en heb hem in de wipstoel gezet, en dan wat hoger (rugleuning)… dat ging goed met een stronk brocoli… uiteindelijk duurt het sowieso nog wel even (in ons geval) eer het een beetje soepel verliep…

Zijn ze alweer 6 maanden!!! :o :wall: Ongelofelijk… :inlove:

@faizaa wrote:

Zijn ze alweer 6 maanden!!! :o :wall: Ongelofelijk… :inlove:

jaaa niet normaal, he,gisteren zijn ze geboren en nu gaan ze al bijna op kamers! :mrgreen: :lol: :lol: :lol:

Euhm! Echt wel! Ik kan me ‘de eerste’ foto’s nog herinneren… :shifty: :shifty: :shifty:

sterker nog, ik kan me de bevalling nog herinneren! :lol: :lol: :lol:

Hhahahhaa, als de dag van gisteren… :thumbup: :lol:

Ik heb nog ergens een foto van Bolle en rapley in zn wipper…

Heb je een wipstoeltje, vind je dat niks? Leuning hoog en dan voorzichtig eens proberen?

ik zal morgen eens kijken of ze recht genoeg kunnen zitten in een wipstoeltje…

En daar mag je besttttttttt een foto van maken… :mrgreen: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :stuck_out_tongue:

ik maak nooit fotos 8) :angel: :liar: :mrgreen:

Als je ze toch recht wilt hebben zitten, zou je ook kunnen denken aan een bumbo stoeltje

:mrgreen: jij niet nee… :inlove:

Bumbo vind ik zelf minder, geen steun in de rug he… maar idd misschien eens proberen he…

Jeetje tijd vliegt he!!!

Over nog geen 2 weekjes dan is Charissa ook 6 maanden dan ga ik ook beginnen met bijvoeden.

Ze krijgt nu ook nog volledig borstvoeding, en vind haar ook nog niet stevig genoeg zitten voor een kinderstoel.

Ik ga haar waarschijnlijk in de bumbo neer zetten bij ons op tafel.

Omdat ze dan lekker rechtop zit (en het alleen voor het eet moment is)

Kijken de dames bij jouw ook al het eten uit de mond?