waarvoor dient de zwarte band aan de duwstang van de bugaboo

Hoi allemaal,

Wij hebben gister een bugaboo frog kunnen overnemen van kennissen. helemaal ideaal met alles erop en eraan, ook maxi cosi plus alle winterspullen. Echt superblij mee. Maar nu de vraag in het midden van de duwstang hangt een zwarte band met zo’n veiligheidswaarschuwing erop dat je je kind niet alleen in de wagen moet laten maar waar dient die band voor. Ik dacht eerst misschien om zelf vast te pakken maar dan had een lus voor om je pols logischer geweest. Dit is alleen een zwarte band.

Weten jullie het?

Alvast bedankt,

Léonie

Bij ons zit er dus wel een lus in(chameleon…) en ik doe’t idd altijd om mijn pols als het bijvoorbeeld waait of ik ergens omhoog of omlaag moet :wink: Maar of’t daar ook echt voor bedoelt is weet ik eigenlijk niet :shifty:

is het niet zodat als je een tweede kindje hebt wat loopt deze de band kan pakken? dat leek mij de functie van het ding

@eisblume wrote:

Bij ons zit er dus wel een lus in(chameleon…) en ik doe’t idd altijd om mijn pols als het bijvoorbeeld waait of ik ergens omhoog of omlaag moet :wink: Maar of’t daar ook echt voor bedoelt is weet ik eigenlijk niet :shifty:

Volgens mij issie daar idd voor :smiley:

volgens mij is hij voor de strandstand! en dat je em dan om je pols doet!

ook vanwege de veiligheid zodat hij niet wegrolt als je naar beneden rolt

Inderdaad: voor de veiligheid bij wegrollen en bij de strandstand (dat is alleen de grote wielen, de kleine wielen haal je er dan af).

Als jij alleen een band hebt, heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk de lus eruit getrokken. Er zit wel een klein lusje aan het eind? Dus dat de band teruggeslagen is en vastgemaakt? Dan zou je kunnen proberen om de lus er weer is te duwen.

Als er echt niks aan het eind zit, is de band waarschijnlijk helemaal los gegaan (oftewel stuk :wink: ).

Bij mijn weten is de band bedoeld om de kinderwagen in ingeklapte stand bij elkaar te houden. Als pakketje zeg maar, zodat het niet meer uit kan klappen.

(Bijvoorbeeld verplicht voor vervoer per vliegtuig)

Ik heb ook een band aan de duwstang. Ik wist niet waarvoor het diende en ben het gaan vragen in de winkel. Daar werd mij het bovenstaande uitgelegd.

Dus bijvoorbeeld als je gaat reizen, of de kinderwagen op z’n kant in de auto vervoerd, of je moet de kinderwagen tillen terwijl die ingeklapt is dan kan je die band om de verschillende stangen van de kinderwagen wikkelen en vasthaken waardoor die niet meer openklapt. ( bij een simpele buggy zit er vaak een plastic staafje met het zelfde doel)

Als het goed is zit er ergens een lusje, haakje, nopje, knoopje, waar je het aan kan bevestigen.

Ik zou zeggen: even inklappen en zien of je het om de stangen heen kan wikkelen en het dan ergens aan kan bevestigen.

Er zit wel een klein lusje aan het eind?

Dat lusje dient denk ik voor bevestiging aan een nopje.

Die band is er voor als je met de bug op het strand loopt en je de bug ook in de strand stand hebt.

Soms kan het zijn dat je wagen weg valt door het mulle zand.

Als je dan die band om je pols doet, dan valt de wagen niet in het zand.

@Krabje wrote:

Die band is er voor als je met de bug op het strand loopt en je de bug ook in de strand stand hebt.

Soms kan het zijn dat je wagen weg valt door het mulle zand.

Als je dan die band om je pols doet, dan valt de wagen niet in het zand.

Maar deze band zit ook aan de bugaboo bee en die heeft geen strand stand. Naar mijn weten is het dus voor de veiligheid en dus ook handig voor op het strand.

Roos, volgens mij is vastbinden niet nodig bij de bugaboo.

Die van mij klikt vanzelf in elkaar. Klapt niet meer open, omdat de voorwielen precies achter de achterwielen klikken.

Dat is juist irritant met openklappen, want ik stoot iedere keer m’n scheenbeen. :smiley: Omdat je kracht moet zetten om het weer los te krijgen.

Maar je kunt de band hier uiteraard ook voor gebruiken maar is niet waarvoor bugaboo hem eraan heeft gezet.

Dit staat op de site:

“Can I remove the wrist strap from the handlebar?”

The wrist strap is there for the safety of your child. In some countries you are legally required to use it. But in any case, please strap it on before you go.

If you do not use the wrist strap, Bugaboo cannot be held liable for any incidents.

Dus het is voor de veiligheid… :wink:

yep voor de veiligheid.

Ik gebruikte 'm voor m’n oudste. Die moest 'm bij het oversteken vasthouden en als ze niet luisterde en er weer eens vandoor ging. :mrgreen:

Maar een polsband voor diegene die hem duwt is het dus.

Zo staat dat wel in onze gebruiksaanwijzing in ieder geval :wink:

Bij de frog is dat een kleine lus om bv aan je riem vast te maken.

Hey allemaal,

Bedankt voor de vele antwoorden. Er zit inderdaad een lusje aan het uiteinde dus ik kon er zelf weer een grote lus van maken voor om de pols. Ik weet niet of ik dat ding altijd ga omdoen, maar inderdaad op speciale terreinen (strand etc.) wel handig!

Groetjes Léonie