Waarschuwing!!

C1000 waarschuwt vrijdag in krantenadvertenties klanten met een notenallergie voor C1000 Basis Melkchocoladerepen. In de repen zitten onbedoeld hazelnoten.



Mensen zonder notenallergie kunnen ze wel eten. Het supermarktbedrijf heeft het product uit de winkels gehaald en wie dat wil kan zijn geld terugkrijgen. De reep heeft streepjescode 8710408141701

Wat een raar bericht, in chocolade kunnen toch altijd sporen van noten zitten? Zoiets staat toch vaak ook op de verpakking… :think:

Maar ‘sporen van noten’ of een hazelnoot is toch nog wel een groot verschil. En misschien staat het niet op deze verpakking.

@janet76 wrote:

Wat een raar bericht, in chocolade kunnen toch altijd sporen van noten zitten? Zoiets staat toch vaak ook op de verpakking… :think:




nee hoor, hoeft echt niet, je bent wel weer lekker cynisch…

@janet76 wrote:

Wat een raar bericht, in chocolade kunnen toch altijd sporen van noten zitten? Zoiets staat toch vaak ook op de verpakking… :think:






Waarom zouden daar sporen van noten in kunnen zitten?

Word chocolade van noten gemaakt tegenwoordig dan? :think:



Ja in de hazelnotenchocoladerepen, daar zal vast een spoor in zitten denk ik…



Op alle verpakkingen van pure chocolade die ik tot nu toe heb gezien staat “Kan sporen van noten/ei/melk bevatten” of “Wordt gemaakt in een fabriek waar ook melk/ei/noten worden verwerkt”.

Bij de bereiding kunnen er dan sporen van noten in komen, omdat daarvoor bijvoorbeeld andere repen gemaakt zijn waar wel noten inzitten en er nog ergens notenresten zijn blijven zitten. Voor mensen met notenallergie kan dit ernstige gevolgen hebben, vandaar dat ze het moeten melden.

@lbc wrote:

Bij de bereiding kunnen er dan sporen van noten in komen, omdat daarvoor bijvoorbeeld andere repen gemaakt zijn waar wel noten inzitten en er nog ergens notenresten zijn blijven zitten. Voor mensen met notenallergie kan dit ernstige gevolgen hebben, vandaar dat ze het moeten melden.




Dus dat, zo raar vond ik het bericht van Janet niet hoor, en dat wil wat zeggen. :lol:

(isj grap he)…



Maar het is altijd goed om dit soort waarschuwingen eruit te gooien.