waarschuwing van de politie

Mijn broer is eindredacteur bij een krant en hij kreeg dit volgende bericht. Het leek me zinnig om dit hier te plaatsen:











Doorsturen op verzoek van de politie





Hallo iedereen,

Ik werd op de huistelefoon gebeld; Met de melding dat we een prijs gewonnen hadden.

Of ik een 9 wilde toetsen om door te gaan!!!

Slim geweest en de hoorn er op gegooid.Voor iedereen die een mobiele telefoon bezit: Momenteel is er een bende actief die u belt op uw GSM en zich voordoet als iemand van de provider waar u bij bent aangesloten.

Men vraagt u tijdens dit gesprek om 09# of #09 in te toetsen ter controle van uw toestel.

DOE DIT NIET EN VERBREEK ONMIDDELLIJK DE VERBINDING.Deze bende beschikt over apparatuur om via de ingetoetste code het nummer van uw SIM-kaart te lezen en nieuwe kaarten aan te maken met uw nummer. Hierdoor kan men op grote schaal fraude plegen op uw kosten.

Maak dit bericht s.v.p. bekend aan personen die in het bezit zijn van een GSM-toestel.

Een tweede methode die wordt toegepast is de volgende:

U ontvangt een bericht op uw GSM met het verzoek om nummer 0141 455114 te bellen.Dit moet u dus NIET doen! Als u dit namelijk doet, kan degene die u dat berichtje heeft gestuurd op uw kosten bellen.

Deze twee vormen van GSM-fraude zijn officieel bevestigd door de KPN en Vodafone.

PAS OP: Deze fraude wordt al op grote schaal toegepast

!!!

Als u dit bericht ontvangt, stuur het dan s.v.p. aan zoveel mogelijk mensen door!

http://www.virusalert.nl/?show=hoax&id=265





een hoax dus!

Dit is al zo oud als de weg naar Rome toch?

Ik weet me te herinneren dat zo’n bende een paar jaar geleden ook actief was.

Ik heb nog nooit van dichtbij mee gemaakt of gehoord dat het gebeurde, maar you never know!



Dus een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Bedankt voor de mededeling.

Jouw broer zou dan toch moeten weten dat dit oud nieuws is?!

Nou idd, die heb ik al tig keer voorbij zien komen.

bedankt voor de waarschuwing…



lijkt alleen beetje op doorstuurmailtje, zo een waar je er 20 van via hyves krijgt en dan nog 15 per mail… :eh: :mrgreen:

@Amy82 wrote:

bedankt voor de waarschuwing…



lijkt alleen beetje op doorstuurmailtje, zo een waar je er 20 van via hyves krijgt en dan nog 15 per mail… :eh: :mrgreen:


Juist!

Je broer werkt bij een krant met heeeeel oud nieuws? :lol:

Ja dit is inderdaad een aantal jaar geleden ook al eens voorbij gekomen. Het zou natuurlijk goed kunnen dat het nu weer naar boven is gekomen en dat deze bende weer actief is :think:

deze gaat al jaren rond

Deze gaat al sowieso 6 jaar rond want toen ik 17 was kreeg ik deze mail ook al :mrgreen:

Papieren kranten lopen altijd achter :mrgreen:

Dit is wel heel erg oud nieuws



:lol:

Proest Ruud :mrgreen: :lol:



Elka, toch bedankt hoor!

hoax :mrgreen:

Volgens mij moet de politie zich dan achter de oren krabben, want dit bericht werd door hen aan mijn broer verzonden.

Op zich ook wel weer logisch… want die lopen automatiseringstechnisch gezien nog verder achter dan de oude media. :mrgreen:

Als ik dat stukje tekst lees denk ik aan een flauwe grap (idd zoals een doorstuurmail op hyves…)



‘‘Hallo iedereen’’ :eh: :think: Geen bericht van de politie denk ik…



:mrgreen: