Omdat mijn zoon net zo’n druktemakertje is, hier misschien nog een tip: wees het vóór.
Je kent je zoon als de beste en je voelt waarschijnlijk precies zijn volgende actie aan. Neem geen afwachtende houding aan.
"Mama gaat even plassen en ik wil NIET dat jij…(vul maar in).
Of : Mama gaat even naar boven en als ik terug kom wil ik dat alles nog netjes is.
Vraag hem of hij dat heeft begrepen en verwacht daarop antwoord.
Neem er de tijd voor en roep het niet in het voorbij gaan.
Beloon hem uitbundig (met woorden/knuffels) als het goed gegaan is.
Ons rammetje is nu bijna 5 en het werkt nog steeds.
@Roos wrote:
Omdat mijn zoon net zo’n druktemakertje is, hier misschien nog een tip: wees het vóór.
Je kent je zoon als de beste en je voelt waarschijnlijk precies zijn volgende actie aan. Neem geen afwachtende houding aan.
"Mama gaat even plassen en ik wil NIET dat jij…(vul maar in).
Of : Mama gaat even naar boven en als ik terug kom wil ik dat alles nog netjes is.
Vraag hem of hij dat heeft begrepen en verwacht daarop antwoord.
Neem er de tijd voor en roep het niet in het voorbij gaan.
Beloon hem uitbundig (met woorden/knuffels) als het goed gegaan is.
Ons rammetje is nu bijna 5 en het werkt nog steeds.
:lol: ik lach je niet uit, maar dat probeer ik al anderhalf jaar maar helaas. En ik vermoed dat het voor type Tim ook niet gaat werken.
Nu kan ik natuurlijk niet voor Gab spreken maar dan maar even voor mezelf.
sommige jongetjes moet je idd gewoon bij je houden
Het valt allicht te proberen. Niet geschoten is altijd mis.
Ik riep vaak tussendoor nog bijvoorbeeld vanaf de wc: Gaat het nog goed? Zodat zijn aandacht meer op mij gevestigd bleef dat op de omgeving.
Ook als het een paar dagen goed gegaan is belonen met bijvoorbeeld een mooie sticker.
Bij ons heeft het gelukkig wel geholpen.
dat is waar, proberen kan altijd.
lev roept dan gewoon: Hee mama ik zit helemaal niet aan de snoepjes hoor. Ik neem ook geen lolly, goed?
:wall:
Bij ons staan de snoepjes op 2 meter hoogte :mrgreen: … ook weer een vorm van het vóór zijn.
@Roos wrote:
Bij ons staan de snoepjes op 2 meter hoogte :mrgreen: … ook weer een vorm van het vóór zijn.
zo hoog kan dat hier niet. heb jij last van je weerwoord :mrgreen: Ze staan hier dus ook niet op pakhoogte.
Maar ik kan moeilijk alle stoelen en kratten en bakken en tafels de kamers uit zetten om het voor te zijn
Sommige kinderen bouwen daar namelijk stellages van om te bereiken wat ze willen.
Het feit dat mijn zoon dat dus doet om bij die snoepjes te komen zegt al iets over andere kattenkwaad-versies en echt, dat kan je niet altijd voor zijn.
Sommige kinderen bouwen daar namelijk stellages van om te bereiken wat ze willen.
Geloof me, mijn zoon heeft het uitgevonden. Mijn jongste is nu anderhalf en ik ben al blij dat ie kan lopen. Mijn oudste stond met anderhalf al op het dak van mijn auto terwijl ik de voordeur aan het afsluiten was....
Ik noem maar een voorbeeld :wink: :lol:
Ik weet dat je het niet altijd voor kan zijn en dat het soms maar op het nippertje goed gaat met die vindingrijke jochies.
Tim zegt overal Ja op
Maar Tim draait zich om en doet het lekker toch :wall:
Luisteren is niet zijn Fav. sport…
Met stickers werken, boeit hem niet,
op de gang zitten eventjes, dan kan hij 10 min luisteren…
Op school hebben ze gisteren een opservatie gedaan…
Ik moet er ook bij zeggen dat tim een ADHD kind is…
Maar goed dat wil niet te zeggen, dat hij niet hoeft te luisteren…
Hij kan ook super lief zijn hoor, het is een echte knuffel kont!
:inlove: