Waarom...

is Jesse de interesse voor mijn borst aan het verliezen???

Hij wil heel graag aan de borst, maar eenmaal aangelegd drinkt hij onrustig. Hij hoort alles om zich heen en is snel uitgedronken.

's avonds gaf ik hem altijd de fles 250 cc bv (omdat hij snel in slaap valt en aan de borst dan echt te weinig drinkt), maar hij kwam op het moment zo’n 1 a 5x per nacht en dat brak me op. Ik heb hem toen een paar keer een pyjamapapje gegeven en soms een papfles. Hier slaapt hij wel op door. Maar ook dat weigert meneertje nu te drinken :roll: Hij neemt een paar slokken en dan gaat zijn hoofd naar de zijkant en de lipjes stijf op elkaar, monstertje! Daarna weer een fles bv gegeven en die ging op :inlove: Maar wel weer wakker afgelopen nacht…

Waarmee kan ik bv verdikken zodat Jesse verzadigd is voor de nacht zonder dat het korrelig/klonterig wordt/is en de smaak erdoor veranderd?

Heb begrepen dat rijstepap niet mengt met BV?

Hoe houden jullie de productie op peil nu hij bijvoeding krijgt???

Ik merk aan de klofbeurten ('s avonds als hij de fles krijgt, kolf ik) dat het (sterk) verminderd… :think: Normaal kolfde ik zo’n 220-270cc, maar dat haal ik nu lang niet. Zou dat de reden zijn van het onrustige drinken??? Is het snel op zodat hij weer an andere dingen denkt???

Ik ben er wel klaar me zo… Zou het nog graag willen blijven geven, maar niet als het zo’n onrust veroorzaakt.

TIPS???

Het is op zich gewoon dat hij minder geconcentreerd drinkt, er zijn ook zoveel andere leuke dingen te zien.

Een rustig plekje opzoeken of een mooie ketting waar hij aan kan frutten omdoen kan helpen.

De nachtvoedingen zijn wel ideaal om zijn buikje te vullen en jouw productie op peil te houden, die zou ik echt proberen erin te houden.

inderdaad proberen te voeden in een rustige omgeving.

Geen tv bijv.

De tip van die ketting vindt ik een goede :thumbup:

De wereld om je heen is ook ineens een stuk intressanter als je de 6 maanden bent gepasseerd :inlove:

Bij mij hielp het ook om even rustig in mijn slaapkamer te gaan liggen.

Was overigens maar tijdelijk.

Dat doorslapen is lastig. Aan de ene kant is het goed voor je bv, aan de andere kant ga je na 6 maanden je nachtrust ook wel weer nodig hebben (tenminste ik wel)

Ik heb rijstebloem geprobeert, maar het mengt idd niet goed. (en hielp hier niks) Van biobim mengt wel, maar smaakt echt vies vind ik!

Ik heb nu pas dat ik liv niet meer voedt 's nachts. Ging wel wat nachten huilen aan vooraf. Maar ze eet nu genoeg overdags om in iedergeval 's nachts op te kunnen slapen

xx

Hier mengt te bv prima met rijstebloem hoor. Alleen als het in aanraking komt met speeksel wordt het weer dunner…

Maar als je het in een fles gebruikt maakt dat dus niet uit en kun je gewoon rijstebloem gebruiken.

Dat ze idd de aandacht verliezen tijdens het drinken is heel normaal in deze periode. Dat was hier net zo. Het is ook dat je kindje steeds sneller klaar is met drinken aan de borst.

Hier waren we in het begin 1 1/2 a 2 uur bezig per voeding. Nu ene borst 3 min andere 2 minuten en dan zijn we al weer klaar :slight_smile:

Is er niet gewoon iets anders aan de hand waarom hij s nachts wakker is?

Onrustige dagen? Geen regelmaat? Tandjes die doorkomen? Sprongetjes? Hier gaat het ook weken goed met doorslapen en dan zomaar weer een paar nachten dat ze niet goed slaapt.

Het is ook zo dat je nu rond deze leeftijd ziet dat ze zowieso minder gaan drinken, zeker als ze er ook bijvoeding bij krijgen.

Je lichaam stelt zich daar op in en gaat minder produceren.

Vindt het zowieso al knap dat hij 250 ml weg krijgt. Mijn dochter slaapt hier een hele nacht op zo’n 110 ml…(dat weet ik door een keer vooraf en er na te wegen, een fles krijgt ze hier niet)

Probeer idd in een rustige omgeving te voeden…en laat hij constand los of drinkt hij niet meer. Dan jammer voor hem maar dan stop je met de voeding en geef je na 3/4 uur gewoon weer. Hier werkt dat prima :smiley:

Succes ermee!

Nou, het ziet er echt naar uit dat het einde BV gaat worden… :cry: Hij wil echt niet meer. Alleen als het super rustig en stil om hem heen is en jah…dat gaat nou eenmaal niet met een peuterpuber thuis. Dacht het ook aan mijn productie te zien, maar gisteravind toch weer 250cc gekolfd. Zo zonde als het er wel is maar dat hij niet meer wil… Misschien nog ff kolven??? Ik zie wel!

THNX voor de reacties! :-*

Je zou nog even kunnen bellen met iemand van de vbn of een lactatiekundige, het is op zich niet normaal dat een kindje van zijn leeftijd zelf stopt. Ik kan je verder niet echt tips geven.

Hier ook afgeleide baby in combi met peuterpuber.

Maar de peuterpuber verdwijnt helemaal in de computer als ik dombo of winnie de pooh aanzet. Dus als Wout niet rustig wil spelen en ik wel rustig wil voeden is dat goede oplossing voor ons.

Doorslapen ligt denk ik niet alleen aan wat je ;s avonds of overdag eet. Maar ook aan het kind. Genoeg borstvoedingskinderen slapen na maandje of 4-5 door. Zonder rijstebloem. En andere niet. Gaat ook beetje in fasen. Sterkte ermee!

Ik heb de borstvoeding altijd wel gemengd met molenaars kindermeel, dat is volgens mij rijstebloem.

Maakte alleen de eerste keer de fout door te denken: "Het wordt maar niet dik! " :think: had er dus wel een schep of 6 in de fles gedaan. toen toch maar gegeven, dochter sliep als een blok, want molenaars kindermeel bindt idd niet met bv! :wink: maar ze kreeg uiteraard wel de voedingsstoffen binnen!

Verder idd zou ik de tips van rustige omgeving proberen. Mijn derde wilde ook overal bij zijn en alles in de gaten houden, erg jammer voor mij dat mijn tepels niet van elastiek bleken te zijn, want die hield ze vast! AUW! :doh:

Silvijn begint daar nu ook mee, idd vaak omdat Nica aan het spelen is. Gelukkig drinkt hij blijkbaar nog wel genoeg want hij is vrolijk, alert en groeit prima, komt ook niet vaker.

Hij krijgt voor de nacht ook een fles borstvoeding van +/- 250. Ongelooflijk hoe hij dat wegkrijgt maar doe je minder dan blijft hij onrustig, hij zuigt op zijn duim dus het is niet zo dat zijn zuigbehoefte gewoon niet gestilt is, hij wil gewoon die fles.

Wij gaven hem eerst een week met rijstebloem (omdat de bambix 6 mnd overal uitverkocht was :wink: ) en dat bindt hier ook prima idd. Nu bouw ik de bambix op door 1,5 schep bambix toe te voegen en dan aangevuld met rijstebloem zodat het wat dikker wordt.

Rody drinkt dan beide borsten leeg voor de nacht en 's avonds voordat ik ga slapen kolf ik dan (als ik het niet vergeet :roll: ) die 250ml voor de volgende avond af.

De jongens slapen nu door van 19.30-06.00/07.00 uur :dance: Ik ben hier zooo blij mee, het moest nu ook wel eens hoor, na maandenlang elke nacht er tig keer uit en zelfs tot ze zo’n 4 mnd waren om de 2 uur (reken maar een half uur per kind :zzz: )

Ik weet dat nachtvoedingen erbij horen en ik vind het ook helemaal niet erg als ze een keertje 1 keer tegelijk komen, maar dit is toch wel erg lekker hoor!!

Lastig als je kind echt niet meer wil, maar drinkt hij wel goed als je hem een fles geeft?

Het zit er helaas echt niet meer in… :frowning: Jesse wil echt niet meer… :cry:

Alleen de eerste voeding rond 6.00 uur en de voeding tussen 12.00 en 13.00 uur (MITS Tycho dan op bed ligt!) drinkt hij nog redelijk en de rest van de voedingen echt niet meer. Heeft echt liever de fles. Kan 'ie tegelijkertijd ook nog om 'em heen kijken.

Vind het erg jammer en ook wel moeilijk…

(BV geven is op dit moment het enige waar ik trots op ben tozv mezelf…)

Had heel graag de 8 maanden vol gemaakt. Wie weet red ik dat net met het voorraadje in de vriezer :pray:

Kolven wil ook niet echt meer.

Ik kolfde eerst 's avonds altijd tussen de 200 en 250 cc, nu is dat nog krapaan 130cc.

Mijn streven was 6 maanden, die heb ik gelukkig vol mogen maken. Maar dan ga je het verleggen en als het dan niet gaat lukken…domper.

Tips voor 't afbouwen??? 's Avonds krijgt hij vaak ook al een pyjamapapje of kv.

Dit is Jesse zijn ‘schema’:

5.00 - 6.00 uur BV

8.30 - 9.00 uur fruithap + diksap

12.00 - 13.00 uur BV

15.00 - 16.00 uur BV

17.30 - 18.00 uur groentehap + toetje

20.30 - 21.00 uur Pyjamapapje, kv of 250cc BV

Tussendoor soms nog wat diksap/roosvicee en cracotte of Lig@

Hee Memmie, wat balen dat Jesse de interesse voor de borst helemaal kwijt raakt. Femke is pas vijf maanden dus ik heb natuurlijk geen tips, maar ook zij is nu veel onrustiger met drinken. Wil graag zien wat er achter haar gebeurt en het liefst naar papa en mama en de tv tegelijk kijken. Die gaat nu dus meestal uit :smiley:

Ik kan me heel goed voorstellen hoe het voelt. Aangezien ik me ook 6 maanden BV had voorgenomen en nu al merk dat ik de grens verschuif. Doordat ik nu zelf (al bijna twee weken) ziek ben, merk ik dat ik de nachtvoedingen die er opeens weer zijn wel zwaar vind.

Om een lang verhaal kort te maken… wilde je ff een dikke knuffel geven :hug: