Waarom bestaat het woordje waarom?
Ik wordt er echt helemaal gek van :oops:
Toen we bezig waren om zwanger te raken heb ik altijd al gezegd dat ik hoopte dat dat woordje nooit ter sprake zou komen. Toen hadden we kinderen in de straat wonen die een 4 jaar waren en ons ‘lastig vielen’ met waarom vragen. Dat vond ik toen al vreselijk.
Nu is er geen regel die Anne uitspreekt zonder Waarom? of Waarom niet?
Ze gaat er echt heel erg ver in. Dus als ik antwoord geef, dan blijft ze door waarommen :twisted: .
BV
Mama, wat ben je aan het doen
Ik ben aan het poetsen Anne
Waarom moet je poetsen mama?
Omdat het huisje schoon moet blijven Anne
Waarom moet het huisje schoonblijven mama?
:?
Waarom doe je nu de keuken dweilen mama, mag ik ook de keuken dweilen?
Ja Anne je mag zo de keuken dweilen
Waarom mag het niet nu?
Omdat mama nu even bezig is, je mag zo
Waarom?
:twisted:
Ik heb het proberen te negeren, maar het lukt niet, ze blijft doorvragen.
Spelen doen we lekker samen enzo, dus het is geen aandacht vragen, ze is gewoon erg nieuwsgierig. Gaat dit snel over of heeft iemand tips. Ik kan er serieus niet goed tegen :oops: :shifty:
gewoon antwoord blijven geven
ooit gaat het over
het is een fase, ze hebben duidelijkheid nodig, weten waar ze aan toe is
je kan het natuurlijk ook een keer terugvragen.
waarom dnek jij dat het huis schoon moet blijven?
Fase! Even doorbijten dus.
Hier is het ook aan de orde van de dag, en ik krijg ook nog eens mega moeilijke vragen zoals:
‘Mama wat betekend ondertussen’ :shock: :mrgreen:
‘Mama, de lucht kan je niet zien he?! En ook niet voelen he?!’
Ze mag van mij niet schreeuwen, maar ze zegt heel wijs
‘maar mama…de Here God heeft schreeuwen toch ook gemaakt’ (tja…en hou je lach dan nog maar eens in :inlove: )
Het voor zijn, dus zelf veel vertellen! Vragen blijf je houden, kinderen weten immers nog helemaal niets. Lijkt mij erg frustrerend, ik zou ook de hele dag waarommen…
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben de dag doorgekomen. Ik had al gewoon een rot dag en dan Anne heel de tijd die waarom vragen.
Af en toe wete ik het antwoord zelf gewoon niet en dat maakt het lastig, al zeg ik dan eerlijk dat ik het niet weet.
Hopenlijk gaat deze fase snel over :mrgreen:
Als het mij heel erg m’n neus uit komt, zeg ik: Omdat ik het zeg of omdat dat zo is… Dat helpt even… Maar soms komt er dan achteraan; waarom ben je boos mama? :oops:
Hier ook waarom of wat is dat dan? En alles willen tellen.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het heel erg leuk vind en heel geduldig antwoord … terwijl ik een heel ongeduldig iemand ben van nature :think:. Ik vind het zo leuk om te zien dat hij nu verbanden ziet en dingen gaat snappen. Hij weet al meer van auto’s dan zijn moeder …haha…
Tja dat is de leeftijd. Doet Luuk nu ook nog wel is. Ik vind het wel logisch. Alles is nieuw . Nieuwe dingen verkennen. En ze willen graag weten waarom. Dan leren ze daarvan.
Tom eigenlijk nog niet.
Vandaag ben ik heel rustig en geduldig Ik geef overal netjes anwtoord op en probeer nog meer dan normaal uit te leggen. Net al uit noeten leggen waarom ik mn fiets goed op slot zet :mrgreen: