Waarom....

doet mijn kleuter iets snel nog 1 keer als ik hem net zeg dat hij dat niet meer mag doen???

Praat mijn kleuter mij na met zo’n zeurderig stemmetje???

Blijft mijn kleuter doorzeuren terwijl ik hem een duidelijke nee heb verkocht???

Heeft mijn kleuter het de halve dag over poep, plas en piemels???

Wil mijn kleuter linksaf als ik rechtsaf ga???

Wil mijn kleuter rechtsaf als ik linksaf ga???

Waarom krijgt mijn kleuter altijd buikpijn tijdens het eten, maar is het na het eten meteen weer over vraagt hij om een snoepje???

Waarom slaat mijn kleuter die kleuterfase niet lekker over ???

:wink: :wink: :wink:

dat laatste heb ik me ook wel eens afgevraagd.

ik dnekd at ze het doen, om moeders weer eens te laten nadenken hihi

Mijn peuter doet het zelfde en ik dacht dat het wel over zo zijn na de peuterpubertijd … niet dus.

ik heb goed nieuws.

Ik heb er eentje van zes zoals je weet en weet je wat daar ineens mee is?

Die is ineens de kleutertijd ontstegen. Je kunt een normaal gesprek voeren, ze doet niet meer zo koppig als de afgelopen 5 jaar, ze is voor rede vatbaar (bijv.: Ja, mama, je hebt gelijk :shock: ), dat soort dingen.

Echt geweldig :thumbup:

O Lydia,

Je zal mijn antwoord na al jouw optimisme niet op applaus verwelkomen, denk ik ! :oops: :oops: :oops:

Maar euch… die fase bij de peuters/kleuters: daar moeten we doorheen, mama’s, omdat dat pas “een hele kleine aanloop” is naar de echte pubertijd zo vanaf een jaar of 10 !!! Bij onze kleintjes zijn het nog peanuts in vergelijking met de laatste fase vooraleer ze volwassen worden…

Kijk maar naar mijn banner ! Ik weet wat ik schrijf !!! :wink: :wink:

liefs

Gerda

@gerda wrote:

O Lydia,

Je zal mijn antwoord na al jouw optimisme niet op applaus verwelkomen, denk ik ! :oops: :oops: :oops:

Maar euch… die fase bij de peuters/kleuters: daar moeten we doorheen, mama’s, omdat dat pas “een hele kleine aanloop” is naar de echte pubertijd zo vanaf een jaar of 10 !!! Bij onze kleintjes zijn het nog peanuts in vergelijking met de laatste fase vooraleer ze volwassen worden…

Kijk maar naar mijn banner ! Ik weet wat ik schrijf !!! :wink: :wink:

liefs

Gerda

weet ik :wink:

Ik werk met 16-22 jarigen :angel: en ik heb de ervaring dat kinderen van een ander altijd een slag makkelijker zijn dan die van jezelf :mrgreen:

Maar hoe dan ook, wij zitten nu in een andere, lees: betere, fase op dit moment en daar ben ik blij om na 5 jaar krijsen, mopperen, protesteren, piepen, discussieren etc. etc.