waarom zo'n kabaal?

Gisternacht, toen we mee lagen te genieten van een feestje hier in de stad, vroeg ik me iets af… :roll: Wie heeft eigenlijk ooit bedacht dat concerten, feestjes, optredens, bars en discotheken de muziek ZO HARD MOETEN DRAAIEN? Waarom moet de muziek zó hard dat je naar elkaar moet schreeuwen om elkaar te verstaan, zó hard dat er weet ik hoeveel boxen en geluidsaparatuur neer gezet moet worden, zó hard dat je een speciale vergunning aan moet vragen om een feestje te bouwen, zó hard dat mensen gehoorbeschadiging oplopen, zó hard dat IK ER VAN MEE KAN GENIETEN TERWIJL IK WIL SLAPEN?

Echt, we wonen niet zo heel dichtbij het centrum (groot woord voor Assen, centrum is niet zo groot en ik woon op 5 minuten fietsen), maar ik kon rustig meeswingen op de muziek. Ik zeg niet meezingen, want het was alleen maar BOEM BOEM BOEM, zo’n trein die in de verte voorbij dendert, maar dan wel constant, zeg maar.



Maar serieus: waarom moet de muziek zo hard? Wat is het nut daarvan? :eh:

Omdat het anders wel erg opvalt als je elkaar niets zinnigs hebt te vertellen :think: ?



:mrgreen:

@Soleil wrote:

Omdat het anders wel erg opvalt als je elkaar niets zinnigs hebt te vertellen :think: ?



:mrgreen:






:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



al snap ik wel dat jij het frustrerend vind :hug:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

:eh: Feestje in Assen? Heb ik weer iets gemist??

Wij kwamen gisteravond van een feestje, maar vonden het niet de moeite waard om Assen nog in te gaan. Is toch nooit wat te doen… :eh: :silenced: :lol:

Oh was dat in Assen?

Ik dacht al wat klinkt die herrie ver weg… :?

Omdat het lekker is!

Ben het met je eens biebels. Ik vind het ook nergens voor nodig en ga liever naar een kroegje waar de muziek wat minder hard staat en je elkaar tenminste ook nog enigszins kan verstaan.



Bij ons op de sportschool zou ik ook wel spinning willen gaan doen, maar laat het ook maar. Het is echt ongehoord hoe hard ze het volume zetten. Het doet gewoon zeer aan mijn oren dus doe ik maar niet meer mee.



Erg jammer, ik zou ook zeggen dat het met ietsje minder ook moet kunnen, dan is het ook best gezellig.



Ze zouden gewoon eens wat meer moeten controleren, want ik durf te wedden dat veel uitgaansgelegenheden over de grens gaan.



Zou mag een stroboscoop niet langer dan 15 seconden aan, omdat het bij epilepsiepatienten een aanval op kan wekken. Let maar eens op hoeveel gelegenheden zich hieraan houden :wink:

vanuit de horeca gezien;

bij harde muziek gaan mensen luider praten

mensen krijgen daardoor sneller een drogere keel

mensen met een droge keel bestellen sneller drinken

drinken bestellen betekend inkomsten,…

Mij maakt het niks uit. Het hoefd niet zo heel hard. Maar ik heb zoiets van Hoe harder hoe beter. Erg he. lekker dansen Of lekker in de kroeg. Ik vind als de muziek zacht staat, vind ik niks aan. Ik moet het wel kunnen horen. Daarom ga ik ook uit. Natuurlijk moet je ook wel een ander verstaan. Maar zachtjes hoefd voor mij echt niet. We hebben hier zo,n kroeg. Vind er niks aan. ja wel erg gezellig druk. Maar als ik geen muziek hoor of op de achtergrond. Vind ik het niks. Het hoort erbij vind ik. Lekker meezingen etc. Zo kan ik uit mn dak gaan. En mn energie kwijt.

@hedwich wrote:

vanuit de horeca gezien;

bij harde muziek gaan mensen luider praten

mensen krijgen daardoor sneller een drogere keel

mensen met een droge keel bestellen sneller drinken

drinken bestellen betekend inkomsten,…




Hahahaha die is wel goed zeg. :thumbup:



daar zit wat in ja.



maar geef mij maar muziek :dance: :dance: :dance: :dance:

owwwwwww hé daar zit wel wat in :think:





Maar ja, dan zijn er nog grenzen, die ook in de wet opgenomen zijn…

@femmie wrote:

owwwwwww hé daar zit wel wat in :think:





Maar ja, dan zijn er nog grenzen, die ook in de wet opgenomen zijn…




Volgens mij mogen ze het nooit harder doen dan zoveel, hoe heet dat ook alweer? :think: Decibel?

klopt er zit een maximum aan qua aantal decibellen en daan ok nog tot hoe laat

maar ja, hoeveel mensen bellen de politie?

velen doen het niet, willen geen ruzie met de buren

hhmmm ik vind harde muziek wel gezellig eigenlijk en in een discotheek helemaal



is ook wel handig hoor als je met je vriendin over een leuke jongen praat of juist en rare jongen of meid dat kan gewoon terwijl je er naast staat :oops:

Ik vind harde muziek ook geweldig en in een discotheek hoort het voor mij erbij.

Lekker dansen en meejanken op de muziek



Bij mij thuis is het soms ook net een discotheek, kan veel beter en sneller het huishouden doen als de muziek keihard aanstaat.





renee

@Biebels wrote:



Maar serieus: waarom moet de muziek zo hard? Wat is het nut daarvan? :eh:




:lol: :lol: Dan hoor je het niet, als ik mee sta te blèren met een of ander hollands nummer op het eind van de avond, als ik genoeg gedronken heb :lol: :lol: