waarom zo druk?!

eigenlijk kan ik het topic wel dubbel plaatsen aangezien het net zo goed onze kleuter in groep 1 betreft als onze kleuter af in groep 3, maar dat gaat me net te ver :lol:



Ieder voor zich zijn onze jongens behoorlijk rustig te noemen, kunnen ze heerlijk rustig een uur of langer met iets spelen, vinden het heerlijk om dan met papa of mama te lezen op de bank, een spelletje te doen etc etc.



Alles bij elkaar (of alleen de oudste 2) is al een stukkie drukker, maar hé wat wil je, het zijn kinderen en met name de oudste 2 hebben de neiging elkaar enorm uit te dagen in ‘weddenschappen’. De jongste doet vooral na/ mee, die verzint het nog niet om de ander uit te dagen wie het hardste kan schreeuwen… al wint hij het wel :wink:



Maar dan… is het woensdagmiddag… komt het rustigste jochie uit de klas spelen… en dat ontpopt zich tot een ware klereherrie en drukdoenerij… niet te zuinig.



Van mijn eigen redelijk rustige kids is niks over, maar van dat rustigste jongetje van de klas al helemaaaaaaal niet.



Echt ik snap niet dat 1 kind extra zoveel lawaai extra met zich mee moet brengen :roll: (en ben bang dat het bij een ander net zo goed als er een kind van ons bij een ander gaat spelen).

Wij hebben hier regelmatig kinderen over de vloer en het is heel wisselend. De ene keer zitten ze rustig te spelen, de andere keer breken ze de boel hier bijna af. Mijn oudste is vaak de grootste druktemaker. Vooral toen ze nog een stuk jonger was (leeftijd groep 3/4) “misdroeg” ze zich thuis vaak als er andere kinderen bij waren. Speelde ze echter bij anderen kregen we vaak een complimentje dat ze zo rustig en beleefd was. Tot wij kwamen :roll:



Maar soms heb ik het huis vol met kinderen en is er niks aan de hand. Een andere keer is er 1 kind en een lawaai in huis, niet te krap. Gelukkig hebben we tuindeuren en een tuin :mrgreen: