Waarom zijn iets kleinere schoenen duurder dan grotere?

Ik kocht gisteren schoenen voor zoon.

Zaten prima, de verkoopster was er tijden mee bezig geweest, afgerekend, vanmorgen aangetrokken en hij had pijn.

Na school strompelde hij het gebouwtje uit, dus ik ben vanmiddag terug gegaan en de zelfde verkoopster zei “Hallo Lev” (vond ik al heel leuk) en ze had blijkbaar een fout gemaakt gisteren dus we kregen 1 maat groter om te passen, die zat goed dus klaar.

Kreeg ik 4,50 terug.

Want dit was maat 29 en maat 28 is 4,50 duurder :think:

Het is toch een stukje minder leer of ben ik nu gek?

Weet iemand waarom dit is? Commercie? Omdat kleine kindervoetjes nog sneller groeien?

Prima hoor, geld terug, maar waarom zijn die kleinere schoenen van precies hetzelfde merk, exact dezelfde schoen, iets duurder? Ben gewoon benieuwd.

Geen idee, eigenlijk nog nooit gezien ook.

En ik loop toch ook al een aardig tijdj mee in het kinderschoenen circuit 8)

Weet je wat ik wel merk, en dat zal jij met A.S misschien ook wel hebben dat kinderschoenen in maat 37 niet of nauwelijks te krijgen zijn.

Ze zijn er misschien wel in de duurdere zaken, maar daar kom ik dan weer niet.

Sharon moet dus tegenwoordig haar schoenen op de damesafdeling halen, en dat is voor een 10 jarige ook niet altijd even leuk (te veel hak ed)

Terwijl maat 37 op de kinderafdeling juist weer heel erg kinderachtig is.

AS heeft idd ook maat 37… En een moeilijke voet; smal en hoge wreef en smalle benen. Dus dameslaarzen passen nooit tot nu toe.

Bij Ziengs (zit dat wel beneden zwolle :think: ) hebben ze een collectie tienerlaarzen :thumbup: Ze heeft nu laarzen van Giga, prima dingen. Maar dan ben je wel een tijd aan het zoeken.

de afdelingen van quist schoenen ehbben ook veel tienerlaarzen.

Ik dacht de prijs per schoen ook ging per maat groepsmaat, dus maat 21-25 zelfde prijs… en dan 25-32 oid… zelfde prijs. Net als in kleding, je voor 98 meer betaald dan voor 92.

Ik heb hier nog nooit van gehoord dus ik zou zeggen : foutje ?

Meestal zijn kleine maatjes goedkoper wat ik op zich ook niet nodig vind. Of je nu een maat 25 of maat 28 in elkaar moet naaien, het kost nagenoeg net zoveel tijd en materiaal.

Offtopic maar dat vind ik ook van de kapper. mijn dochter heeft soms nog meer werk met haar haar dan ik en zij betaalt 5 euro minder.

ja raar zeg, ik heb het ook nog nooit gezien.

Ik koop zelf overigens weleens meidenlaarzen bij omoda, die hebben ze dan vanaf mt 36. Ik loop niet graag op hakken en vind op de damesafdeling de laarzen vaak te grof voor mijn smalle voet/kuit.

ik vind kinderschoen sowieso erg duur. gisteren leuke schoenen gezien voor Elize, kosten gewoon 80 euro :shock: dat vind ik al best veel geld voor mijzelf voor een paar ‘normale’ schoenen. nu vind ik het wel belangrijk dat ze goede schoenen heeft maar toch.

o en Elize heeft nu maat 26, heeeel lastig te vinden. de meeste collecties gaan tot 24/25 en de volgende collectie begint pas bij 27 :think: :wall:

Sebastian loopt nu al een tijdje en zal gauw ook schoenen nodig hebben, een paar simpele schoentjes voor hem kosten al gauw 50 euro.

@mama_desiree wrote:

ik vind kinderschoen sowieso erg duur. gisteren leuke schoenen gezien voor Elize, kosten gewoon 80 euro :shock: dat vind ik al best veel geld voor mijzelf voor een paar ‘normale’ schoenen. nu vind ik het wel belangrijk dat ze goede schoenen heeft maar toch.

o en Elize heeft nu maat 26, heeeel lastig te vinden. de meeste collecties gaan tot 24/25 en de volgende collectie begint pas bij 27 :think: :wall:

Sebastian loopt nu al een tijdje en zal gauw ook schoenen nodig hebben, een paar simpele schoentjes voor hem kosten al gauw 50 euro.

Scapino schoentjes dan een optie?

ik heb leuke laarsjes van brakkies gezien voor haar. 65 euro. ik wil een goedkoper paar erbij om te kunnen afwisselen. ben al bij scapino geweest en daar betaal je nog 40 euro. en mevrouw begint een menig te krijgen. de schoenen die ik leuk vond vond mevrouw maar niks, hahaha.

Ga ik nu on topic of off topic als ik antwoord probeer te vinden voor je vraag :wink: :lol:

Zou het kunnen dat de fabrikant de schoenen zowel vorig jaar als dit jaar in de collectie heeft? En dat de grotere uit de collectie van vorig jaar komt met dus de prijsstikker van vorig jaar en de kleinere uit de collectie van dit jaar?

Van meidenlaarzen heb ik geen verstand. 8)

@ariel wrote:

Ga ik nu on topic of off topic als ik antwoord probeer te vinden voor je vraag :wink: :lol:

Zou het kunnen dat de fabrikant de schoenen zowel vorig jaar als dit jaar in de collectie heeft? En dat de grotere uit de collectie van vorig jaar komt met dus de prijsstikker van vorig jaar en de kleinere uit de collectie van dit jaar?

Van meidenlaarzen heb ik geen verstand. 8)

Ja dat heb ik dus wel een keer gehad.

Schoenen in de sale en die waren net wat te krap dezelfde schoenen 1 maat groter en die waren niet in de sale.

Heel raar, maar ik heb ze wel voor de saleprijs meegekregen.

Maar dat was inderdaad zo als Ariel schreef.

@mama_desiree wrote:

ik heb leuke laarsjes van brakkies gezien voor haar. 65 euro. ik wil een goedkoper paar erbij om te kunnen afwisselen. ben al bij scapino geweest en daar betaal je nog 40 euro. en mevrouw begint een menig te krijgen. de schoenen die ik leuk vond vond mevrouw maar niks, hahaha.

40 euro voor een paar nieuwe schoenen is niet veel geld toch ?

House Of Shoes heeft vaak aanbiedingen en kortingscodes! Zowieso via Jong Gezinnen!

Silv zijn eerste loopschoentjes waren 39.95 en dan nog korting via een code :wink:

Wat vreemd zeg, misschien indd een foutje. Want zie vaak dat de grotere maten wel duurder zijn.

Maar vind het zoieso belachelijk dat kinderschoenen zoveel moeten kosten, zoveel geld geef ik niet eens uit aan schoenen. Maar wil wel best wel wat geld uitgeven aan schoenen, vind het wel belangrijk dat ze goede schoentjes aan hun voetjes hebben.