Wij eten vanavond stampot boerenkool en nu wou ik dat ook aan Nica geven maar zag op het lijstje van kleintjes dat dat pas met 1 1/2 jaar mag. Waarom?? :think: Zuurkool lijkt me vele malen heftiger dan boerenkool voor haar kleine maagje :think:
Als ik nou meer aardappel dan boerenkool doe, zou ik het dan kunnen geven?
Ze heeft verder nog nergens een reactie op gehad, ook niet op zuurkool.
En vanaf wanneer gaven jullie er een klein stukje rookworst bij??
Vreemd, want er zijn wel potjes van olvarit voor 12 maanden met boerenkool…volgens mij moet het kunnen hoor.
@Gemmama wrote:
En vanaf wanneer gaven jullie er een klein stukje rookworst bij??
je kan toch een kleinstukje laten proeven.
zou wel velletje eraf halen, daar stikt de oudste van mij nog in als ik het er niet afhaal
Op het CB zeggen ze dat ook; alleen boerenkool nog niet.
Ik heb het laatst wel gegeven maar dat viel niet goed. Ik weet niet of ze nu al beroerd was of dat de boerenkool daar ook aan mee heeft gewerkt.
Ze vond het wel heel lekker.
Ik geef sinds ze één is ook varkensvlees af en toe.
oooh ik zie nu dat ze 8 maanden is; dan zou ik toch nog even wachten.
Maar je kan ook een heel klein beetje proberen.
Het gaat om de krampen het is niet allergeen geloof ik dus je kan het wel uitproberen op zich.
Ik vond dat ook lastig hoor, sommige dingen snap je gewoon niet zo goed waarom wel of waarom niet.
Spruitjes mogen ook wel bijvoorbeeld :think: .
Sinds ze een jaar is geef ik wel alles maar koolsoorten minder veel en minder vaak.
Nou ik heb haar gewoon gegeven en ze vond het heerlijk, ben benieuwd hoe het gaat valllen
Rookworst hebben we een paar hele kleine stukjes van gegeven en dat vond ze heerlijk, met velletje trouwens, nica eet wat dat betreft alles hoor, soms kokhalst ze even maar dan kauwt ze net zo lang totdat ze het wel kwijt kan :mrgreen:
Wij hebben nooit strikt aan de ‘regels’ gehouden van welke leeftijd wel en wanneer niet. Dat ze geen varkensvlees zouden mogen heb ik al helemaal nooit van gehoord en kreeg Anne dus ook al vlug, net als alle andere dingen.
dave eet ook bijna alles mee hoor…
alleen de wat scherpere dingen nog niet…(zoals wraps ed. )
ook vanaf 8 maanden gedaan…hij eet alles, geniet er echt van.
alleen wel alles zoutloos…dus voor we het zout erbij gooien, word er voor hem al opgeschept…
Hier gaat het goed, geen enkele reactie op de boerenkool, dus dat zit wel goed. Ach ieder kind is toch weer anders…
Boerenkool is gewoon erg zware kost, verteerd moeilijk en is behoorlijk gasvormend. Zuurkool is bewerkt en daardoor een soort voorverteerd. Daar heeft een kinderlijf minder moeite mee.
Ik geef koolsoorten nu nog niet. Er is genoeg andere groente om te geven.
Heb altijd weinig gelet op wat wel en niet mag qua lijstje! Yara doet het overal goed op tot op heden!
Yeline heeft vandaag voor het eerst Boerenkool gehad met een klein stukje rookworst ze vond het heerlijk :mrgreen: nu maar hopen dat ze er geen last van krijgt
Lijkt wel of we allemaal trek hadden in boerenkool! Nancy heeft het gisteren ook voor het eerst op en ze had nergens last van (hooguit wat winderig vandaag :mrgreen: )