"waarom"vragen

Ik vroeg me iets af…



Ik heb net de inschrijfforulieren voor de basisschool binnen gekregen. Ik was ze aan het invullen toen ik bij de vraag “stelt uw kind ook waarom vragen?” kwam.

Die stelt Ruben namelijk niet of zelden…

Als ik Ruben iets zeg of vertel neemt hij het gewoon aan…“waarom” hoor ik eigenlijk nooit…

Is dit een slecht teken?



alvast bedankt…

nee hoor :smiley:



als ie straks wat ouder is, wordt je bedolven onder het waarom, hij is denk nog net iets te jong…



de meeste kinderen doen dit als ze de kleuterleeftijd hebben of naar school gaan…

komt wel hoor en anders niet, is ook niet erg…

Tiemen heeft het sinds een maand of 2. Tiemen is 5 geworden in november. Net toen ik me begon af te vragen waarom hij me nooit eens vroeg “waaroooohooooom” begon ie ermee… en nu vraagt ie me steeds waarom waarom waarom :wall:



Zie jij maar eens antwoord te geven op de vraag “waarom kan papa geen baby krijgen?” En als je het dan kort en bondig hebt uitgelegd, krijg je alsnog de vraag “ja maar waarom zou dat dan niet kunnen” :roll:

omdat papa geen babyhuisje in zijn buik heeft :mrgreen:



jan had het heeeel erg toen hij bijna en net 4 was.

jeeeee was ik even blij dat ik dat gehad had zeg !!

het is wel heeel vermoeiend.

alleen,… jan begint nu weer :?

af en toe zeg ik toch wel; omdat ik dat zeg, of zo is het gewoon

alles uitleggen vind ik nou ook weer niet nodig

@hedwich wrote:

af en toe zeg ik toch wel; omdat ik dat zeg, of zo is het gewoon


Dan roept Tiemen: "dat zeg je altijd!!! waarom zeg je dat" whaaaaaaaaaaaaaaaaaa :wall:

jan zegt dan; dat is geen antwoord,…

ik zeg dan; een ander antwoord heb ik niet

lekker puh !

lekker stel dan he, hahahahaha



Ik vind het trouwens soms geweldig waar ze het waarom van willen weten. Schiet me zo even niks te binnen, maar het is dan lachen gieren brullen hierzo, hihihihihi



O ik vraag het ook wel eens terug, dan kijkt ie me toch raar aan en zegt ie heel beledigd “hoe moet IK dat nou weten?” wijsneus :inlove:

jan probeert dan vaak wel een antwoord te geven

en die zijn soms erg leuk.

maar kan zo ook niks bedenken wat hahah



ze zijn idd nu erg leuk ja

maar soms ook heeeeeeeel vermoeiend

precies emma ook… die maakt hele eigen theorieen waarom iets dan wel of niet zou kunnen of hoe het gebeurt etc…

weet zo ook even niets maar dat komt vast nog wel een keer…



willemijn begint nu heel erg met Wat doe je?? waarom?

Bedankt voor jullie reacties! Ik maakte me er echt een beetje ongerust over…

Maar als ik het goed lees hier komt mijn "waarom"tijd waarschijnlijk nog wel… :mrgreen:



En dan denk ik misschien; waarom nou? :mrgreen:

eeeeeeeeeeeeeech wel hahaha



1 dag is leuk, 2 dagen te doen maar een paar weken :shock:

en dan ineens komt er een moment dat je denkt; hee ik heb vandaag geen waarom vrag gehad ! jippieeeee :mrgreen:

haha nou ben benieuwd!



Lijkt me heel moeilijk om overal een antwoord op te moeten geven… :mrgreen:

Nou ik ben ook soms benieuwd wanneer het waarom iets minder wordt… :lol: … Thom doet het al een hele tijd…ik geloof net na zijn derde verjaardag…een beetje vroeg als ik het zo lees. Vaak is het heel schattig waar ze allemaal waarom op zeggen…maar ook wel eens erg vermoeiend… :lol: …groetjes,Monique.