Kan iemand mij vertellen waarom de kindjes pas vanaf 15 kg in de vervolgstoel 2/3 mogen???
Mijn dochtertje gaat binnenkort ook af en toe naar haar vader toe en het is zo’n gedoe met de huidige kinderstoel.Veel moeite met de gordel vastmaken steeds.
Ook zitten de gordeltjes niet bij haar schoudertjes maar een stukje eronder en hangt er 1 steeds niet goed over haar schoudertje.
Dus vraag me af of ze al over zou mogen naar de vervolgstoel.
groetjes sneeuwitje
heb echt geen idee… kan je da nie vinden op google?
Omdat je genoeg gewicht moet hebben om de gordel bij plotseling remmen te laten blokkeren. Als je te weinig weegt dan blokkeert hij niet…Zo simpel dus…De grens is dus 15 kilo.
Oh, oké…ik wist dat ook niet.
Mijn dochtertje is bijna 4 jaar en weegt nu pas 13 kilo. Ik was juist van plan het erop te wagen en de vervolgstoel in de auto te zetten. Ik word gek van die driepuntsgordel en haar vriendinnetje zit nu al een jaar in de “grote” stoel. Ze baalt er verschrikkelijk van dat ze nog in een babystoel moet zitten.
Toch eerst dan maar even vetmesten die dunne spriet van ons :mrgreen:
Ik heb op internet wat gevonden dat het idd vanaf 15 kg is en dit te maken heeft met de gordel die niet vast schiet als er geremd wordt.
Maar als je kindje 1.10m is of het hoofdje boven de andere autostoel uitkomt dan mag je ook over.
Mijn zoontje van 29 maanden zit in de groep 3 stoel,gewoon de verhoger.
Maar hij was met zijn 1ste verjaardag al 15 kilo.
Nu is hij 1m07 en 21,7 kilo.
Dus ja hij is voor de andere stoeltjes al te groot en dan is hij maar 2 jaar oud,denk dat hij al heel snel geen stoel meer hoeft te hebben als hij zo blijft groeien(rond zijn 7 jaar denk ik dan zal hij rond de 1m40 zijn denk ik.)
De remblokkering van de gordel werkt super goed bij hem.
@Happy mommy wrote:
Oh, oké…ik wist dat ook niet.
Mijn dochtertje is bijna 4 jaar en weegt nu pas 13 kilo. Ik was juist van plan het erop te wagen en de vervolgstoel in de auto te zetten. Ik word gek van die driepuntsgordel en haar vriendinnetje zit nu al een jaar in de “grote” stoel. Ze baalt er verschrikkelijk van dat ze nog in een babystoel moet zitten.
Toch eerst dan maar even vetmesten die dunne spriet van ons :mrgreen:
Kes is bijna 5 en vind het gelukkig geen probleem dat hij voorlopig nog in de vijfpuntsgordel zit. Tja, niks aan te doen, ik neem geen risico.
Kaylee mag ook nog lang niet naar de volgende stoel, ze is nu 12.7 kg… Tot nu toe heeft ze nog nooit bij vriendjes of vriendinnetjes gemerkt dat die een andere stoel hadden, maar ze rijdt dan ook nooit met anderen mee tot nu toe…
Maar hier ook geen risico, voor 15 kg gaat ze niet over.
Levi weegt wel over de 15 kilo (net) en wij zijn ook aan het kijken naar zo’n andere stoel.
In deze stoel zit ie zo gepropt in :think:
Ik heb toevallig laatst maxi cosi gemaild omdat ik eigenlijk niet nog een stoel nummer 2 wil kopen als ukkie 2 uit de maxi cosi 0 gaat. Dan zou uk 1 nog niet de leeftijd hebben en ik denk ook niet het aantal kg.
Maxi cosi gaf aan zo lang mogelijk in de stoel houden. Zit ze nog niet aan de leeftijd van 3,5, maar wel aan gewicht en lengte, dan mogen ze ook over. Als het hoofdje boven boven de stoel uitkomt zou ze ook over mogen (en dat is hier nu al het geval…en die hoofdsteun kan echt niet meer hoger… :shock: )
Anne weegt 20 kg en die zit nog in een 5-punts gordel. Ze heeft een stoel die ik kan ombouwen, maar zolang ze hier nog goed in past, blijft ze in de 5-punts. Vinden we veel veiliger. Veiligheid voor gemak hoor.
Ik denk dat somminge moeders driepunts schrijven ( dat is nl een normale volwassen gordel) en 5 punts gordel bedoelen zoals die in maxicosie toby zit.
Heb dat dus nooit geweten van die 15 kg. Robbert zit al tijden in stoel nr drie en woog vorige week pas 15 kg. Als dit niet zo was geweest was ik morgen dus nog naar de winkel gegaan…
Ryan zit dus al wel in de Romer Kid.
Hij kwam met zijn hoofd al boven de rand van de stoel uit. En hij heeft het gewicht er al voor.
We hebben wel eerst getest of de gordel stopte :shifty: Hub bij ryan achterin. Ik rijden en wat vaart maken. En dan stoppen. En de gordel hield hem netjes in zn stoel Vanaf toen mocht die elke rit van mij mee in de Kid
@jorien wrote:
Ik denk dat somminge moeders driepunts schrijven ( dat is nl een normale volwassen gordel) en 5 punts gordel bedoelen zoals die in maxicosie toby zit.
Heb dat dus nooit geweten van die 15 kg. Robbert zit al tijden in stoel nr drie en woog vorige week pas 15 kg. Als dit niet zo was geweest was ik morgen dus nog naar de winkel gegaan…
Ik bedoelde idd 5 punts, heb het veranders in 5 punts. De gewichten staan gewoon op de stoelen als het goed is. Ook staat het beschreven bij de groepen dat er bepaalde gewichten bijhoren.
sarah zat er al met 13,5 kilo in. hij blokkerde heel goed, heb het getest :oops: ze is vrij lang dus wat dat betreft zat het prima. Als Eva Lynn niet mee gaat wil ze in haar stoel, prima want het past nog wel. ze is overigens nu al wel de 15 kilo gepasseerd.