Waarom stopt ze niets in haar mondje?

Mijn dochtertje is acht maanden oud en het gaat heel goed met haar. Ze is vrolijk en relaxed en ook in haar ontwikkeling doet ze het lekker rustig aan. Het is een kindje dat erg met haar omgeving bezig is. Je hebt veel contact met haar en ze zingt het liefst de hele dag. Rollen doet ze als ze er zin in heeft (niet eens elke dag), zitten begint ergens op te lijken. Staan op schoot doet ze niet (maar dat deed onze zoon ook nooit).



Er is één ding dat mij bevreemd; ze stopt nooit iets in haar mond. Geen speelgoed, geen eten, geen flesje, gewoon niets. We proberen wel eens een stukje brood met haar handje naar haar mond te brengen, maar dan wordt ze driftig. Daar heeft ze helemaal geen zin in. Ik dacht altijd dat die kleintjes alles ontdekken door het juist in hun mond te stoppen.



Wie herkent dit en moeten we haar stimuleren of gewoon lekker laten?

Mijn jongste is ook nooit zo mondstopperig (volgens mij niet echt een NL woord ;)) geweest. Ook niet met eten, ze vond het verschrikkelijk om eten naar haar mond te brengen, duurde even voordat ze daadwerkelijk durfde te proeven (bijvoeden ala rapley). Ook mocht mijn dochter al heel vroeg met kleine kraaltjes spelen, of strijkkralen en knikkers. Heb heel vaak te horen gekregen ohhh :shock: mag ze dat wel, nu nog steeds trouwens :mrgreen: Maar zo rond de 10 maanden begon het eten hier beetje beter te gaan. Heb me er nooit zo druk om gemaakt, als de ontwikkeling verder gewoon prima verloopt.

hier mijn oudste die nooit wat in de mond stopte, helemaal niks! geen steentjes… niks niks niks! ze speelt dus ook net als Romata al heel snel met kleine dingetjes.

ik kan nou niet zeggen dat de oudste of ze wat mist in de ontwikkeling hoor!

Ik zou zeker niks forceren, als ze niet wilt dan gewoon niet doen.

Ik herken het niet, Dion stopt alles in zijn mond

Hier ook een zoontje die niks in zijn mond stopt, de oudste dan de jongste precies tegenovergesteld. Alleen eten dat stopte hij wel in zijn mond.

Mijn zoon deed dat ook nooit zo. Eten wel, maar later dan met 8 mnd denk ik hoor.



Vooral niet pushen, zolang ze wel goed eet als ze gevoerd wordt zou ik me er niet druk om maken.