waarom stop je met opvolgmelk in fles of waarom ga je door ?

Hoi



mijn zoontje dronk tot voorkort nog een fles sóchtends en sávonds voor het naar bedje gaan.



De ochtend was/is gewoon makkelijker om ff de fles te geven omdat mijn 2 oudste klaar gemaakt moeten worden voor school en door hun beperkingen alle aandacht nodig hebben.



En in de avond merk ik dat ie voor het naar bed gaan rond 7 uur half 8 dat ie nog wel behoefte heeft aan wat opvolgmelk.

Vroeg me af hoe oud jullie beebs waren toen je besloot te stoppen en wat was de rede ?



ik weet het consultatie buro wil dat je beeb vanuit de lepel zijn pap krijgt maarja een fles kan ook geen kwaad mijn 2 oudste hebben dat ook tot de 2 volgens mij gehad :think:



Dus vroeg me af waarom stop je met opvolgmelk of waarom ga je door ?

met opvolgmelk ben ik gestopt toen ie 1 jaar was, omdat het nogal overkomt als een behoorlijk commercieel spelletje om je -gezonde- kind maar dure melk te laten drinken. Met de fles ben ik een paar maanden na zijn eerste verjaardag gestopt. Voor het gebit is een flex erg slecht, schijnt. De papfles in de ochtend is er wel nog een tijd gebleven, maar dat was vooral tijdgebrek in de ochtendspits…

hier ook met opvolgmelk gestopt vanaf 1 jaar. Hij drinkt nu nog steeds volle melk.



Met de fles al gestopt vanaf 8 maanden. Ik ben niet zo’n fles-fan om de redenen die Fiep ook al noemt.

Eerst begonnen met een nubyfles met zo’n zachte drinktuit maar al heel gauw op een gewone tuitbeker over. Met 10 maanden dronk Teun uit een gewone beker. In de auto en zo weleens een rietjesbeker maar meestal gewoon.



Papfles kreeg Teun alleen 's morgens, die is al gauw vervangen door een bordje pap omdat je dat veel dikker kunt maken en het dus veel meer vult. Na zo’n papfles had hij aan z’n fruit en bekertje melk niet genoeg, dus vandaar.



Die pap daar ben ik eigenlijk ook weer gauw mee gestopt, geloof vanaf 1 jaar ofzo. Boterhammen mee-eten is 's ochtends veel handiger :wink:

Pap krijgt hij nu af en toe als ontbijt of als hij heel moe is als avondeten.

hoi



bedankt alvast voor jullie reactie’s



fransje kan ook uit een normale beker drinken maar inderdaad door tijdgebrek, krijgt ie zijn flesje in de ochtend nog.



kwa opvolgmelk gebruik ik simulac dat kost 6 euro voor een groot blik dus kwa prijs hoef ik het niet te doen opzich.



Hij eet inderdaad ook goed brood alleen niet zelfstandig meneer propt alles tegelijk in zijn mond en aangezien mijn 2 oudste ook veel begeleiding nodig hebben is dat op dit moment te druk om hem ook nog te moeten helpen daarin. Hoewel ie wel vaak stukjes brood krijgt van de kids terwijl mama de tassen klaar maakt voor school :lol: