Waarom speelt ze vaak "slecht"?

Onze dame speelt soms zo slecht, ze hangt dan de hele tijd bij me, wil niks enz. Knutselen of kleien, spelletje vraagt ze vaak, ze heeft een puzzel en tekenfase gehad en nu is het weer zo’n niet spelen fase. Af en toe even met de baby of keukentje maar verder niks. Ze blijft dan maar hangen en niks doen en dus ook mopperen, want ze moet van mij dus ook zelf spelen. Met mij erbij alles prima namelijk. Ik heb het speelgoed geordend, niet alles staat in t zicht, wordt afwisselend aangeboden en van alles wat. Maar met bijv duplo, little people wat los spul lijkt ze niet zoveel te hebben. Is dit steeds een fase? Zijn er andere oplossingen? Is ze t speelgoed gewoon ontgroeid? Heeft ze andere uitdagingen nodig? Ik vind t soms gewoon echt irritant :oops: In een spelende fase speelt ze lekker en hoor ik haar nauwelijks, ook tijdens kleien of knutselen kan ze zich heel lang vermaken.



Herkenbaar?

Jep en ik kan je inmiddels melden dat wij weer in zo’n fase zitten, dus ze blijven komen, ook als ze eenmaal naar school gaan :wink:

Dat is nou nog eens een opbeurend antwoord zeg!! :wink:

Sorry :oops: Heeft ze ook een fase dat ze slecht eet?



Die komt ook weer terug :roll: 8)

Herkenbaar en herkenbaar, hier ook een tuttebel van 2,5. Ik zet haar ook aan de poets of een mooie muziek dvd. Staat ze op te dansen. Haar broer was professioneel alleen speler, zij is totaal het tegen overgestelde.



Ze mag graag doen wat ik doe, en vooral als ik dat heeeeeeeeeeeeeul belangrijk maak.

@Gemmama wrote:

Sorry :oops: Heeft ze ook een fase dat ze slecht eet?



Die komt ook weer terug :roll: 8)




En de fase dat ze t op een krijsen zetten als de deur dicht gaat bij t naar bed gaan en als je dan gaat dat er niks aan de hand blijkt en ze lief gaat slapen zeker ook???



Plus de fase dat ze zusje slaat omdat ze iets niet mag of wil hebben enz…



Fijn!!! :roll:



:wink:



Poetsen, mij helpen, idd allemaal prima, maar honing heb ik ook, haha!

Fijn om te weten dat het fases zijn, kan ik me vast voorbereiden op de volgende! :wink:

Veel kinderen van deze leeftijd kunnen gewoon nog niet zo goed alleen spelen en een half uurtje is al lang in elk geval op deze leeftijd. De oudste ging pas echt zelf spelen toen hij vier was. En vanaf toen was het ook geen probleem meer.



De jongste is nu net twee en die speelt af en toe al best aardig zelf. Een half uurtje 's morgens en een half uurtje 's middags speelt hij nu zelf. Meer verwacht ik ook niet op deze leeftijd.



Ik weet dat het lastig is, want bij de oudste had ik geen minuut voor mezelf en dat was best pittig.

Juulke, :think: dat geloof ik niet hoor, van dat half uurtje zelf spelen.

Buiten de fases om heeft Nica zich al vanaf heel jong zelf kunnen vermaken, uren achtereen.

Ook onze jongens van net een jaar vermaken zich prima in hun eentje, ik moet er niet aan denken om een hele dag met ze te moeten spelen :silenced:

Mijn dochtertje is nu ruim 4,5 jaar. Ook zij hangt nog steeds regelmatig op de bank te vervelen.

Echt een rot sfeer krijg je daardoor in huis.



Ik speel af en toe best even met haar. Maar voor de rest van de tijd moet ze zichzelf maar vermaken.



Ik heb trouwens gelezen dat het helemaal niet erg is als kinderen zich vervelen.

Stimuleert de creativiteit.

Dus elke keer maar weer aan komen dragen met nieuw/ander speelgoed is niet goed voor kinderen.

Gewoon zelf uit laten zoeken en uit laten vinden hoe ze de tijd leuk door kunnen komen.



Wij stikken momenteel van het speelgoed. Er komt voorlopig niks nieuws meer.

Het koste mij heel veel moeite om haar niet te gaan vermaken.

Maar we boeken wel vooruitgang. Soms kan ze zomaar een uurtje of 2 achter elkaar spelen op haar kamertje waarbij ze de leukste verhalen verzint en alles uit de kasten wordt getrokken in haar spel.

Dan sta ik af en toe om een hoekje mee te genieten. Waarna ik lekker op de bank ga zitten met een boek en een kop koffie.



Ik kan natuurlijk ook aan de klusjes in huis gaan beginnen waar ik nooit aan toe kwam… maar deze luxe-momenten zijn eventjes voor mijzelf. :thumbup: :D…daar kwam ik ook nooit aan toe.