Waarom sloopt hij alles?

Mijn zoon van 7 lijkt een soort van vernielzucht te hebben.



Hij moest sinds groep 2 een bril hebben, we hebben dit al tot eind groep 3 uitgesteld, want wij wisten al wat er zou gaan gebeuren.



We hebben nog geen 3 maanden geleden 150,- neergeteld voor een bril, die hij zelf mocht uitzoeken, hij was er helemaal happy mee. Uitgelegd wanneer hij hem op moet doen, wat hij moet doen als hij hem af wil doen etc.



Binnen ÉÉN maand!!! Had hij de achterkant van één van de pootjes er al afgebeten. Nu is de bril al zo vaak verbogen, dat hij gewoon voor schut loopt. Ik heb geen idee wat hij ermee uit spookt, want ik betrap hem er niet op dat hij het stuk maakt.



Ik wordt er zo moedeloos van, we hebben hem nu al een paar keer uitgelegd dat we niet zo even het geld hebben om NOG een nieuwe bril te kopen, maar het interesseert hem simpelweg niet.





Hij doet dit niet alleen met zijn bril. Als hij iets voor zijn verjaardag krijgt, is het 't eerste uur leuk, daarna gaat het binnen een week stuk of hij gaat er zo onzorgvuldig mee om dat het zoek raakt en incompleet is.

We proberen hem al járen bij te brengen dat je zuinig op je spullen moeten zijn, maar hij blijft zijn vernielzuchtige gedrag vertonen.



Ik zit af en toe echt met mijn handen in mijn haar en weet soms echt even niet meer wat ik nu met hem aan moet.

Hij wordt binnenkort psychologisch onderzocht op gedragsstoornissen, de huisarts heeft hier sterke vermoedens van en wij ook al jaren.

Het klinkt heel erg lullig, maar ik hoop dat er iets uit komt, zodat we er iets mee kunnen doen en mensen ons kunnen helpen, want het is niet leuk als je altijd maar boos op hem moet worden… voor hem niet, maar ook zeker voor ons niet.



Ik wil mijn kind een liefdevol en fijne jeugd meegeven, maar had er toch bij hem graag een gebruiksaanwijzing bij willen hebben. :frowning:



(sorry voor mijn geklaag… maar moest het ergens even kwijt.)

:hug: Ik hoop dat de onderzoeken helpen! :hug:

zoooo herkenbaar!!!



is er al wat getest bij hem ondertussen???

We hebben een intake gesprek gehad bij een kinderpsycholoog en zijn uiteindelijk doorverwezen om hem verder te laten onderzoeken in een kinderkliniek.



Hier kunnen we meteen voor alle gedrags problemen terecht. Dus ook op sociaal vlak en ook het broekplassen/poepen.

Het zal alleen wel eventjes duren voordat we er terecht kunnen, wachttijd is iets van 3 maanden geloof ik, maar het is in werking gesteld.