Waarom slaapt mijn dreumes niet meer?

Mijn zoon van 13 maanden heeft besloten om iedere nacht rond 3 uur wakker te worden en pas weer te gaan slapen rond een uur of 7. ( Als ik eruit moet dus :? )En dat gaat nu al een aantal weken zo en ik ben moe, en raak niet meer bijgeslapen.



Is het een fase? Gaat het vanzelf voorbij?



Zeg ja, zeg ja!



Iemand ervaring? En zo ja, hoe is dat verlopen?



Ik heb begrepen dat er bepaalde homeopatische druppels zijn, iemand daar ervaring mee?



Alle tips zijn welkom! Ik heb hier dus totaal geen ervaring mee, mijn andere kindjes waren allemaal brave doorslapers :angel:

Hoi anita



fransje heeft dat tot voor kort ook regelmatig gedaan.

Hij sliep altijd goed door en toen ineens kwam ie weer eens per nacht.



Heb ook geen redene kunnen vinden waarom ie wakker werd dus denk inderdaad toch een fase.

Nu heeft ie al 6 dagen achtereen doorgeslapen dus hoop dat die afse hier weer achter de rug is



ik weet hoe vermoeiend het kan zijn. sterkte meis :hug:

owja kwa homeopatische druppels heb ik weinig ervaringen maar heb op internet en hier op het forum heel veel lovende verhalen gelezen.



Tis toch homeopatisch dus zou het eens proberen, een juli moeder geeft 4 druppeltjes voor het slapen gaan en ios daar erg tevreden over

Ik ben die julimoeder :wink: en het zijn geen druppeltjes, maar tabletjes: Kindival. Op het moment ben ik daar helemaal niet zo tevreden meer over, dus ben er maar mee gestopt. In het begin hielpen ze wel heel goed! :thumbup:

Het slaapverhaal is hier intussen een omnibus geworden; we zijn al zo lang bezig. Eerst was het 's nachts uren wakker zijn, waar we ons maar naar gevoegd hebben en nu is het 's avonds niet meer willen gaan slapen en als het dan toch echt moet, niet in haar eigen bed. Ze valt pas rond tienen echt goed in slaap tegenwoordig, maar ze slaapt nu wel de nacht door…



Echt, ik hoop dat het allemaal maar een fase is! :pray:

Ik wil dit helemaal niet lezen…

Ik wil lezen dat ze vanaf 1 jaar perfect doorslapen en zich voor half 11 op bed laten leggen :frowning: :frowning: :frowning: :frowning:



:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:



Jeetje, ik hoop idd dat er hier tips komen die werken, Yanniek wordt deze maand 1 jaar maar slapen is echt een complete ramp 's nachts, en dat al maanden! Heb trouwens ook kindival gegeven , bij mijn oudste hielp het, bij dit meneertje helaas niet :frowning: .



Iig veel succes en ik lees even mee!

OMG :o :shock: :o :shock:



Ik had de hoop dat iemand zou zeggen: Probeer dit of dat en tadaaaaaaaa een blij slapend kind :think:



Ik heb dit probleem dus nooit eerder gehad met dreumessen van 1 jaar, Blijkbaar heb ik dus gewoon geluk gehad?



Tja, ik denk dat we van het weekend maar die Kindval pilletjes gaan halen, doe ik in ieder geval toch iets.



Maarre, hoe slapen jullie kinnekes overdag dan? Dat is hier namelijk geen probleem. Meneer slaapt nu ook alweer uuuuuuuren :roll: .

Ik denk er aan om hem overdag minder snel naar bed te brengen.

Juul slaapt maar een uurtje overdag… :frowning: Ze heeft wel meer nodig, maar ze wordt gewoon wakker, helaas…



Gelukkig is ze hartstikke lief en gezellig, dat scheelt. :wink:

Als Yvar 's middags niet slaapt is ie alles behalve lief en gezellig :evil:



Maar ja, als mama 's nachts niet slaapt is mama alles behalve lief en gezellig :twisted: :lol:



De chef is nog steeds niet wakker, slaapt vanaf half 7 :roll:



Als hij wakker wordt, dan hou ik hem vandaag wakker



Normaal heeft hij overdag heel veel slaap nodig, ondanks dat hij 13 maanden is. Misschien is het een fout aanwendsel van mij :think: .



Ik ben bereid om alles te proberen , als hij 's nachts maar gaat slapen

hoi



anita hier misschien een paar tips die kunne helpen :pray:



*in bad doen sávonds met zitsal slaap zacht


  • fles goede nacht geven voor het slapen gaan of andere pap


  • kindival tabletten



    *smiddags niet te lang laten slapen.


  • maseren voor het slapen gaan worden ze lekker loom van.



    *iedere avond het zelfde ritme aanhouden


  • slaapkamer zo prikkelarm mogenlijk houden



    *slaapkamer goed donker houden



    denk denk denk :think:

Ilse :-*



Het in slaap komen is geen probleem, het in slaap blijven WEL :roll: .



Misschien slaapt hij te veel?



Misschien heeft hij een biologische wekker die 's nachts afgaat, ik weet het niet :think:



Hij krijgt trouwens nog BV.

Hier ook hoor, Juul valt tegenwoordig heel makkelijk in slaap, maar na een poosje is ze gewoon klaar met slapen. Dan staat ze rechtop in haar bedje, zegt ‘klaaaar’ en geeft haar speen aan mij. Leuk ja, hahahah, maar niet om drie uur 's nachts… :?

@Cynthia wrote:

Dan staat ze rechtop in haar bedje, zegt ‘klaaaar’ en geeft haar speen aan mij.




:silenced: :lol: , klinkt grappiger dan dat het inderdaad zal zijn :wink:



Yvar zit gewoon overeind in bed, te praten. En hij kan nogal veel kabaal maken tijdens deze 'gesprekken ’ dus doorslapen zit er echt niet in. Na een poos begint ie te jengelen, wil hij eten, krijgt hij eten, maar daar doet hij dan héél lang over, om vervolgens weer door te gaan met jengelen :evil: . Huilen, jengelen, huilen, jengelen. Opstaan om beneden te gaan spelen ofzo doe ik echt niet :snooty:



Het valt niet mee hoor, die gebroken nachten :roll:

@Anita wrote:

@Cynthia wrote:
Dan staat ze rechtop in haar bedje, zegt ‘klaaaar’ en geeft haar speen aan mij.




:silenced: :lol: , klinkt grappiger dan dat het inderdaad zal zijn :wink:



Yvar zit gewoon overeind in bed, te praten. En hij kan nogal veel kabaal maken tijdens deze 'gesprekken ’ dus doorslapen zit er echt niet in. Na een poos begint ie te jengelen, wil hij eten, krijgt hij eten, maar daar doet hij dan héél lang over, om vervolgens weer door te gaan met jengelen :evil: . Huilen, jengelen, huilen, jengelen. Opstaan om beneden te gaan spelen ofzo doe ik echt niet :snooty:



Het valt niet mee hoor, die gebroken nachten :roll:




Nee zeker niet…Liep vandaag al te huilen omdat er iets niet lukte. Ben op wat dat betreft. Yanniek slaapt overdag ook nauwelijks, hooguit 2 uur in totaal en bijna nooit achterelkaar door. Ik moet wel zeggen dat het als het net een paar nachten goed gaat, het weer zo moet zijn dat hij of erg verkoudenw ordt of ergens anders last vnaheeft en dan zo weer uit het door mij zo gewenste ritme is. Hier helpt overigens het wel om Yanniek als hij al eens een keer lang slaapt overdag, hem dan na 2 uur te wekken. Anders wil hij 's avonds helemaal niet slapen. Ws helpt dat jouw zoontje ook, hij moet denk ik een nieuw ritme aanleren…

Ik hoop dat je niet zo over je wallen struikelt als ik hier :wink:

Ik probeer het vandaag eens een keer zonder dutje. Ze zit wel even met speen en knuffel voor de tv, maar zometeen gaan we maar even wandelen. Kan ze haar nieuwe rode regenlaarsjes uitproberen… :slight_smile:

Zo, allemaal met frisse moed, de komende nacht tegemoet :lol:



Ik ga vandaag proberen een nieuw ritme in te bouwen inderdaad Soleil. Ik heb m vandaag lang wakker gehouden, en nu ligt ie net in bed, en ik haal hem er om 17.00 uur weer uit. En dan heeft hij vandaag maar 1 slaapje gahad ipv 2.



Ik ben al een aantal malen gestruikeld over de wallen trouwens :shifty:

En ook nog zwanger hé, dus sowieso errug moe.



Oh ik ben benieuwd hoe het vannacht bij jullie gaat.

Als hij nog 2 slaapjes heeft dan zou je idd kunnen proberen naar 1 overdagslaapje kunnen gaan. (deed mijn zoontje ook net nadat hij een jaar was geworden) Kindjes wennen ongelofelijk snel aan bepaalde rituelen en ik herken het probleem wel van je.



Mijn vraag is alleen wat je doet 's nachts?

Zachtjes, geen lichten aan?



Hoe wij het doen:

Wakker worden op verschillende tijdstippen is hier tandjes (gelukkig zijn ze er nu op 4 kiezen allemaal) en enige oplossing is een fles(en toen ik nog bv gaf de borst) melk. Daarna terugleggen incl. de schone luier en hij sliep verder.

Huilde hij toch dan 5 minuten laten doen, na 5 minuten weer terugleggen, dan 10 minuten laten doen etc. etc… en dit opbouwen. Vaak na een nacht of 3 dit ritueel (en dus zonder tandenpijn was dat ook zonder melk) wat soms wel even doorbijten was (en nog is want af en toe hebben we dat nog) want er zit dan wel eens een nacht bij dat dit hele ritueel 2 uur duurde.



Verder let op soms werkt minder slaap voor jouw kindje averrechts en is je kindje veel te moe en komt dan 's avonds niet in slaap, dan verleg je je probleem.



Veel sterkte want weinig slaap is :thumbdown:



natas

Wij hebben de slaaptraining ook geprobeerd, maar voor 's nachts werkt het niet. Juul gaat namelijk niet liggen en blijft gerust 4 a 5 uur staan huilen en gillen (en ja, we hebben het echt geprobeerd!). Ze valt uiteindelijk wel in slaap, maar is dan na een half uur weer wakker, helemaal opgefokt door de adrenaline. Hier is dat dus geen goed plan.

Verder is het hier echt zoeken naar wat wel werkt. We proberen ook alles langere tijd achter elkaar uit, omdat ze wel de gelegenheid moet krijgen om eraan te wennen.



Vanmiddag heeft ze dus niet in bed gelegen. Ze heeft een half uurtje in haar schommelstoeltje voor de tv geslapen en daarna zijn we een uurtje buiten gaan lopen (zonder buggy, dus lekker vermoeiend ;))

Ze is na het eten in bad gegaan en sliep al bijna toen ik haar aan het aankleden was. Ze ligt net op bed en ik hoooooop dat ze het even uithoudt. Dan hebben we tenminste een ongewenst patroon doorbroken. Duimen! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nah, hier is het gelukt :shock:



Niet te vroeg juichen, we moeten zo alle nachten nog doorkomen, maar vannacht is de truc gelukt :dance: Heerlijk geslapen, tot 09.00 uur. ( Hij dan hé! )



Natas, die slaaptraining werkt hier ook niet.





Dus, nu maar 1 slaapje per dag :mrgreen:



En Cynthia, hoe is het bij jullie gegaan?

Oh, gisteravond ging het heel goed; ik hoorde haar een keertje, maar ze sliep meteen weer verder.

Tot vannacht half drie, toen was ze wakker. :evil: Tot half 5 met haar in de weer geweest, maar wel in ons bed, niet in de woonkamer. Juul slaapt trouwens bij ons op de kamer, want we hebben maar een slaapkamer :wink:

Uiteindelijk sliep ze naast me op het kussen van mijn man (die om vier uur opgestaan is, pfff…) en heb ik haar om kwart over zeven in haar eigen bed gelegd. Werd ze in ieder geval daar wakker! (na vijf minuten)

Nu is ze strontvervelend, maar ik probeer haar maar weer wakker te houden…

Op naar de volgende nacht… :?

anita goed he dat je weer een nacht mocht doorslapen :dance: :dance: ivar lieve jongen slaap jij de komende tijd door voor jouw mama :pray:



cynthia meis je weet dat ik met je mee leef wou dat ik de goude oplossing wist dan had je hem gelijk gekregen :frowning:

Meis denk echt dat je eens een verwijzing naar de kinderarts moet vragen dit is niet vol te houden zo :hug:



lieve lieve lieve juul hier ilse die mevrouw van dat barbiehuis :lol: wil je please je papa en mama slaap gunnen. Ze zijn zo moe.

Als je dat doet stuurd ilse je een hele mooie barbie op voor het huis :lol:



zou het helpen … :pray: