Je kroost mag dus niet langer 2 uur (meen ik?) in een maxi cosi. Maar waarom is dat ook weer? Ik las ergens dat het was omdat ze zich dan niet vrij kunnen bewegen. Maar in dat geval mogen ze dus best in dat ding als ze slapen, want dan bewegen ze toch niet… Of is er een andere reden? Gaat het om de houding waarin ze liggen?
En gaat het dan om gemiddeld niet meer dan 2 uur, of nooit meer dan 2 uur? Dus als ze er op zaterdag 4 uur in ligt en de rest van de week bijna niet, zitten we dan goed, of is die 4 uur dan toch te lang?
(onze reiswieg past niet in de auto, ziet u mijn dilemma?)
Inderdaad ivm beperkte bewegingsvrijheid en de houding…
al vind ik dat ze als je die baby-inleg (heet dat zo?) erin hebt dat ze aardig recht liggen met hun ruggetje…
Het gaat erom dat 2 uur achtereen echt de maximale tijd moet zijn. Zo raden ze je ook aan als je bijv een lange autorit maakt dat je bijv na anderhalf a twee uur even stopt, je kindje eruit laat (voor hoe lang?) en vervolgens verder rijd
MAAAR als het af en toe voorkomt dat ze er langer inliggen… niemand die je op je kop geeft hoor!
Volgens mij is het vanwege de houding.
Ze liggen met een gebogen rug en moet je dus elke 2 uur stoppen.
Wij gingen dan meestal even ergens iets drinken, beeb lekker tussen ons
in op de bank (rug lekker strekken) en dan weer verder.
Okee, dan is het dus ook niet goed als ze slapen. Maar toch, ik ga haar niet wakker maken omdat de twee uur om zijn… Jullie wel?
Bijv. morgen gaan we naar mijn ouders. Dat is een rit van bijna 2 uur. Dan moet ze er dus meteen uit als we aankomen. Maar als ze dan lekker ligt te slapen, laat ik haar lekker liggen. Zouden jullie haar wakker maken?
Nee dan zou ik haar laten liggen
of overleggen?
het heeft te maken met de houding van de heupen in de maxicosi
overleggen? bedoel je eruit halen en ergens anders leggen? Bij mijn kinderen staat dat namelijk gelijk aan wakker maken…
nee hoor lekker laten slapen dan. Voor een keer kan dat heus geen kwaad.
Ik heb Demi een keer een hele nacht in de MC laten slapen!
Haha! Demi was een huilbaby en voordat we er achter waren wat er aan de hand was met haar hebben we heel wat nachtelijke ritjes met de auto gemaakt zodat ze wel in slaap viel. Ik durfde haar naar weken nachtenlang gekrijg echt niet meer over te leggen en heb haar in de MC naast ons bed gezet. Ow, heerlijk wat een nacht!! Toen zeker 5 uurtjes mogen slapen.
Ik heb dit later eerlijk opgebiecht aan de kinderarts en osteopaat en die gaven aan dat die commotie rondom dat MC gebruik ook wel eens overdreven wordt. Vandaar dus dit verhaal. Als je niet iedere dag je MC als stoeltje gebruikt of als babyvervoer enzo dan is het heus niet erg als ze er een keer langer dan 2 uurtjes in zitten.
Ze groeien niet meteen scheef ofzo!
Dus lekker gaan! En als ze slaapt: lekker laten liggen is mijn idee!
gr
muts
Ik heb Juul ook regelmatig laten slapen in de maxicosi… Als iemand er op tegen was, dan keken ze maar de andere kant uit…
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
Meestal zijn dit soort adviezen "een soort gemiddelde"en dan bedoel ze geven een advies maar als je keer langer gebruik maakt van de MC is daar niets mis mee. Staat ook op de site van MC. Ik had namelijk in het begin dezelfde vraag :eh:
Als het maar niet te vaak gebeurd!
En gewoon lekker laten slapen…
Gewoon doen wat goed voelt is het beste advies!
Justin was wel ietsje ouder, maar hij heeft een keer of drie voor een periode van ongeveer een week in de maxi-cosi geslapen 's nachts.
Hij was erg benauwd (van zichzelf al en daar bovenop RS), en zijn dus met hem in het ziekenhuis beland. Gelukkig hoefden we niet te blijven, maar de kinderarts raadde wel aan hem in de MC te laten slapen.
Hij stond dus heerlijk naast ons bed, en moest hij huilen van de benauwdheid kon ik hem lekker schommelen waardoor hij in slaap viel. Het was een ideale oplossing, want wij liepen onderhand met luciferstokjes.
Ik denk dus zelf eerlijk gezegd dat je je baby niet exact na die 2 uur wakker hoeft te maken. Als ze lekker slaapt zou ik haar gewoon laten slapen.