waarom meteen op dag van aankoop invriezen?

Ik heb een groot pak poffertjes van AH hier liggen. Die heb ik afgelopen weekend gekocht en ben ik van de week vergeten te verdelen in diepvrieszakjes.

Nu staat er dat je ze gelijk op dag van aankoop moet invriezen…

Waarom mag dat nu niet meer?

Of kan ik dat alsnog doen?

het zijn 60 stuks, dus die krijgen de kindjes nooit opgegeten in een paar dagen tijd

Gewoon in kleine porties opnieuw verpakken in diepvrieszakjes en invriezen.



Zou ik doen tenministe :mrgreen:



Ik neem aan dat je ze wel in de koelkast bewaard hebt.



Petri

Als ik vlees heb gekocht wat ik wil eten maar het komt er niet van doe ik het gewoon in de vriezer op de datum dat je het eigenlijk moet eten. No problem.



Bij poffertjes zou ik helemaal niet moeilijk doen.



Gewoon invriezen dus.

nee hoor kan gewoon hoor… stel dat je het koopt op de laatste dag dat het houdbaar is kun je het ook nog in de vriezer doen dus waarom niet als je het al een paar dagen thuis in de koelkast hebt liggen…Het gaat er vaak om dat soms mensen het te lang laten liggen of niet in de koelkast of open wegleggen en dan nog willen invriezen en dan hebben ze dat zinnetje om zich in te dekken als mensen er ( door eigen schuld dus eigenlijk) ziek van mochten worden…

De verse vleeswaren hebben in de winkel ook een datum maar op de dag dat jij het weg zou moeten gooien wordt er van hetzelfde stuk vleeswaren nog steeds gesneden hoor…maar omdat jouw pakje lengs het mes is gegaan en dus meer in aanraking met zuurstof is geweest is de kans op bederf veel groter…en zo werkt het oek een beetje met die pannekoeken en poffertjes…



( werk in een supermarkt dus vandaar).

Wat Tina al zegt (mijn man heeft ook in de supermarkt gewerkt :mrgreen: ) en de temperatuurverschillen spelen ook mee. Zelfs als je ze niet open hebt gehad, maar bv tijdens de reis van super naar huis is de temperatuur opgelopen kan er al bederf optreden.

Maar neem mijn man bv die zou gerust nog melk drinken die een week over de datum is zeg maar, waarvan het pak nog niet open is geweest. Geen zuurstof erbij geweest dan is het nog prima te drinken! :thumbup:

Poffertjes doe ik idem. Ze liggen hier dan in de koelkast. Ik eet er wat bv de volgende dag en de rest gaat de vriezer in. Ook nog noooit ziek van geweest. :wink:

ok bedankt!