De titel is eigenlijk al duidelijk. Ik vraag mij af wat nu precies de reden is dat je als zwangere vrouw niet zwaar mag tillen. En, wat is dan de grens?
Toen ik zwanger was van de oudste had ik nog een eigen paard en tilde ik dus wel (tot het echt niet meer ging door ischias). Het enige dat ik kan bedenken is dat je als je op het eind loopt harde buiken kunt krijgen. Maar dat is alleen op het eind.
Wie weet dit?
Dat is niet alleen op het eind hoor, ik heb nu al last van harde buiken als ik teveel doe en bij mijn vorige zwangerschap werden dat soms zelfs echt weeen. Verder weet ik het ook niet eigenlijk
het is omdat alles verweekt waaronder ook je bekken etc
je bent dan niet meer zo stabiel kwa gestel en kan makkelijker wat verzakken
je kan daar dus last van krijgen als je veel zwaar tilt
en dat is idd niet alleen maar op het eind … de ene vrouw heeft er meer last van als de andere
op het eind is het vooral om weeën niet vroeg tijdig op te wekken je banden krijgen aardig wat te verduren als je zwaar tilt en krijg je dus ook als je teveel gedaan hebt last van harde buiken
is het signaal van je lichaam… ho stop niet verder
Volgens mij heeft het ook met het belasten van de rechte buikspieren te maken. Deze spieren worden naar de zijkanten van je buik geduwd worden door de baby en dan kun je de pees die er tussen zit scheuren oid, geloof ik.
ja nu je het zegt …daar staat me ook wat van bij :think:
klinkt ook zo logisch :mrgreen:
Persoonlijk denk ik dat het vooral aan het eind vd zwangerschap goed is om wat voorzichtig te zijn, maar verder hangt het er volgens mij vooral van af hoe je je voelt. Ik sjouw zelf nog gewoon rond met onze dreumes en met boodschappen en ik heb nergens last van. Zodra ik daar harde buiken of pijn van krijg doe ik dat niet meer.
Grappig hoe iedereen hier weer anders over denkt. Ik ga het eens vragen aan de vk. Vind het altijd zo raar dat je als zwangere direct als gehandicapt wordt gezien.
of je ziet het zo dat je nu lekker in de watten word gelegd door je man of mensen die dat vinden
heb daar totaal geen moeite mee gehad … erg he :mrgreen:
weet je wat mijn beste vriend tevens ex altijd zegt?
dat moet je ruim zien :lol:
tja hier 3x zwanger geweest met al 1 of meerdere andere kinderen rondlopend.
Toen ik zwanger was van de 2e kon onze oudste nog niet lopen… dus tja wat doe je dan? Tillen… en hij woog meer dan de 10 kilo die ze in het begin als max aanhouden.
VK was toen ook heel nuchter: je kan hem moeilijk niet tillen, maar probeer het te beperken. Hebben hem toen wel snel zelf de trap op leren kruipen ed om die tilmomenten in elk geval te beperken.
Ik heb begrepen dat je moet opaasen met tillen omdat er dan te veel druk op de banden kan ontstaan, waardoor deze scheuren/beschadigen en de baarmoeder kan verzakken.
Maar wat de max. is, zal voor iedereen wel verschillend zijn?