Waarom kan ik niet downloaden???

Ohhhh ik voel me zo’n domme gans, terwijl ik dat volgens mij echt niet ben, en ik ook best veel tijd steek in mijn PC, maar waarom snap ik het niet hoe ik dingen (films/series) moet downloaden???



Ik bedoel, niet een programma’tje zoals Picasa of een gratis tooltje. Maar een film of een tv-serie.



Ik krijg steeds verwijten van mijn man, dat iedereen het kan en waarom ik niet terwijl ik zoveel tijd aan de PC doorbreng.

Dit naar aanleiding van een gemiste aflevering van LOST, en ik dacht die wel effe ergens vandaan te halen, NOT!!!



Ben ik nou zo dom of is het voor meer mensen abracadabra??

Ik heb namelijk ook geen zin om er uren werk in te steken. Inmiddels staan wel UTORRENT en BITTORRENT geinstalleerd, maar dan???



GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :evil: :evil: :evil:

Wij gebruiken Bitlord als programma en thepiratebay punt org als internetsite om te downloaden (dit is een supersite voor tv series)



probeer daar eens een cd ofzo (iets kleins) te downloaden



Over het hoe en wat weet ik ook niet precies eigenlijk, bij mij komt het nu meteen in de juiste map terecht.

Programma Bitspirit downloaden, dan naar newtorrents.info gaan en daar kan je dus alles van af halen :wink:

Succes met dowloaden!

Heb net bitlord geprobeerd, maar installeren lukt al niet???



Ga straks nog effe jouw advies proberen Tama?!

Hubbie van Rivella geeft ff een reactie



Als je dan per se met torrents wil werken… :wink:

Welk torrent progje je gebruikt maakt niet uit, de ene heeft een makkelijke interface de andere weer een mooi vormgegeven weer een andere heeft een zoekmogenlijkheid aan boord, maar ze doen allemaal hetzelfde: Torrents downloaden.



Voor het zoeken van deze Torrents raad ik aan om http://www.torrents.to/ te gebruiken, dit is een zoekmachine die (1 voor 1) op 18 verschillende sites kan zoeken.

Eenmaal gevonden moet je het Torrent bestandje downloaden (makkelijkste is niet zeggen opslaan maar aan te geven dat ie 'm moet openen) en de rest gaat vanzelf.



Echter… bij torrentz ben je afhankelijk of er mensen zijn de “seeden” dwz geven terwijl ze zelf het bestand al helemaal hebben, en terwijl je download upload je dezelfde torrent ook weer naar andere “leechers”.

Hoe meer dit er zijn hoe sneller iets binnen is, maar als het er bv maar 1 is kan een aflevering van Lost best wel eens 3 dagen duren, het downloaden dan he :stuck_out_tongue: .

Mocht je dus een complete film (DVD) willen downloaden op die snelheid dan trek er maar een weekje voor uit :zzz:



Wil je echt goed en snel leren downloaden ook de nieuwste films, geef maar ff een pb’tje, ik heb nl een volledige DVD in nog geen 30 :shock: minuten binnen.



Suc6 Patrick.

Ik heb dus idd het zelfde probleem. Krijg het ook niet voor elkaar. Vind het zo irri.

Ik lees dus ff mee.

x

@Rivella wrote:

Hubbie van Rivella geeft ff een reactie





Echter… bij torrentz ben je afhankelijk of er mensen zijn de “seeden” dwz geven terwijl ze zelf het bestand al helemaal hebben, en terwijl je download upload je dezelfde torrent ook weer naar andere “leechers”.

Hoe meer dit er zijn hoe sneller iets binnen is, maar als het er bv maar 1 is kan een aflevering van Lost best wel eens 3 dagen duren, het downloaden dan he :stuck_out_tongue: .

Mocht je dus een complete film (DVD) willen downloaden op die snelheid dan trek er maar een weekje voor uit :zzz:





Suc6 Patrick.




Dat snap ik dus niet met dat Seeden en leechen, ik heb er nu 2 in mijn schermpje staan bij Bitspirit?!

Bij de ene staat nu estimate 2.21 min, wat betekend dit??

2 uur en 21 minuten duurt het nog?

Enne bij finished 24,25 mb en dit gaat best snel met 0.25 omhoog?

Nu al 41 mb?

Oja die andere doet eigenlijk helemaal niks, er loopt alleen een klok, de tijd dat ie nu bezig is denk ik?

2 in het scherm betekend dat je er 2 aan het downloaden bent, althans probeert te downloaden.



Seeden is geven een soort van uploaden, en leechen is nemen (leech=bloedzuiger 8) ) downloaden dus.

Een torrent bestandje (dus de echte *.torrent) kan nog online staan, maar als niemand seed dan komt er ook niets binnen en kan ie wel 3 jaar er in blijven staan en nog niet binnen zijn.



Het eerste wat je aangeeft is inderdaad de tijd die het progje denkt er nog over te doen bij de huidige snelheid, het tweede is hoeveel Mb er al binnen zijn (een normale Lost avi is ongeveer 350Mb groot)



8)

godzijdank heb ik een hele lieve vriend die zulk soort dingen voor mij doet… ik snap er de kloten ook niet van… :lol:

Volgens mij duurt het nu nog ongeveer 30 minuten dan…dus dat schiet op al 190 mb binnen :dance: :dance:

Die andere regel staat nog op 38 uur!!!

pb me ff als het niet lukt, dan probeert deze Lost-fan zich te herinneren wat er gebeurt is!

Ik ben niet zo’n Torrents-fan (traaaaaaaaaaaaaaaaaaag). Ik download via Usenet, nieuwsgroepen dus… veel sneller, downloaden gaat tenminste net zo snel als de bandbreedte van je abbo. En minstens net zoveel keuze als via torrents. En als je dan ook nog FTD gebruikt, gaat het helemaal makkelijk. (FTD is een stukje software, een soort ‘catalogus’ waar je kunt zien wat er op het moment in een nieuwgroep gepost is).



Ik haal een volledige speelfilm op DVD in een uurtje binnen. Via een torrent-site stond hij uren te stampen, en dan ben ik nog optimitisch :cry:

Dat klink ook interessant Jenni, ga me daar eens in verdiepen als ik volgende week met verlof ben :mrgreen: :mrgreen:

Enige nadeel van nieuwsgroepen is dat je er voor moet betalen.



Ik download wel via torrentsites en meestal zet ik vlak voor ik ga slapen een paar films aan en de volgende dag zijn ze dan allemaal binnen en kan ik die avond weer een nieuwe film kijken.



Mocht het verder niet lukken, kan je mij ook pbén.

Voor nieuwsgroepen hoef je niet te betalen. Je kan gewoon via je provider bij de nieuwsgroepen, dat is een onderdeel van je kabel-abbo.



Je moet er alleen voor betalen als je oudere downloads wil vinden en binnenhalen. De usenetservers van een provider heeft namelijk maar een retentie van 3 dagen. (retentie wil zeggen: hoe lang de downloads op de server zichtbaar blijft en binnen te halen is). Ook kan het zijn dat je bij je eigen provider aan een downloadlimiet vast zit. Dat is gemiddeld zo’n 50 gigabyte per maand. (Afhankelijk van je provider en het soort abonnement dat je hebt).



Een payserver (een betaalde nieuwsserver) heeft een veel langere retentie. Mijn payserver heeft een retentie van 70 dagen, maar in de praktijk kan ik tot 100 dagen terugvinden en downloaden. Ook zit je dan niet aan een limiet vast. Maar daar moet je dus wel voor betalen… maar als je weet dat je onder die limiet blijft omdat je af en toe eens een film binnenhaalt en meer niet, en je kijkt alleen naar recent geplaatste downloads, dan kan downloaden via een nieuwsserver gewoon gratis.



De kosten van een payserver is zo’n 6. á 7 euro per maand. Maar ik haal dat er dubbel en dwars uit.

@Maaike79 wrote:

Enige nadeel van nieuwsgroepen is dat je er voor moet betalen.



Ik download wel via torrentsites en meestal zet ik vlak voor ik ga slapen een paar films aan en de volgende dag zijn ze dan allemaal binnen en kan ik die avond weer een nieuwe film kijken.



Mocht het verder niet lukken, kan je mij ook pbén.




Dat is ook wel wat!!

Download je er meteen de ondertitels bij?



Op een of andere manier, geeft ie bij mij aan, dat ik het bijbehorende programma via internet moet opsporen, kan het zijn dat ie de extensie SRT niet kent???