juul is ons derde kindje
bij de andere 2 ook een zware bv tijd gehad, van onrustige kindjes tot te weinig voeding.
ook juul begint nu weer ‘moeilijk’ te doen. ze weigert.
vele tips heb ik al gehad maar niet werkt.
ben het een beetje zat nu, heb al weer een huilende beeb in bed liggen, ze heeft honger maar wil niet drinken.
ze heeft welgeteld 30 sec aan 1 borst gedronken en toen begon het weigeren weer.
waarom kan hetniet gewoon gaan en dat ikervan kan genieten.
ik geef mezelf deze week nog en anders stop ik ermee.
want als ik weer moet werken kan het niet op deze manier.
Heel herkenbaar :hug:.
Hopelijk bedenkt de eigenwijze dame zich nog en gaat lekker bij je drinken en anders maar over op 't flesje. Goed dat je jezelf en haar een week de tijd geeft en dan realistisch bent over het overstappen. :hug:
Heb je enig idee waarom ze weigert?
Heeft ze misschien pijn in haar mondje (spruw), of is jouw productie anders, misschien weer ongesteld geworden? Ik heb een weigeraartje gehad doordat ik een langzame tsr had, die probeerde ik dan dmv kolven wat op te wekken zeg maar, en dan legde ik hem aan en dronk hij wel goed.
Succes hoor, en hou voor ogen waar je het voor doet! Bv moet je leren en de ene baby is een natuurtalentje, maar de andere echt niet, dus zelfs bij een derde kan het (weer) niet vlekkeloos gaan. Maar na de eerste maanden wordt het eigenlijk altijd alleen maar makkelijker.
ze is al bijna 3 maand,
we dachten ook aan spruw, maar ze heeft medicijnen en die zijn bijna op, dus zal het beter moeten gaan.
ja ben 2 weken geleden ongesteld geworden. dus dat zou het niet meer kunnen zijn.
tsr is er wel, heb overproductie dus!
Voor de zekerheid na laten kijken of ze niet nog steeds spruw heeft?
Want als ze pijn zou hebben met drinken, is het logisch dat ze weigert?
Had je nystatine gekregen?
Bij hardnekkige spruw werkt dat echt niet!
Ik hoop voor je dat het beter zal gaan!!
ja heb nystatine
maar ik durf de ha niet weer te bellen.
krijg bij hen het idee dat ze me een zeur vinden.
volgens hen was het gewoon witte aanslag van de melk.
verder heb ik ook geen last en haar hele mondje is verder schoon, alleen ver achter op de tong is het wit.
toen ik belde met een vraag over het weigeren, hoe het verder moest kreeg ik als antwoord: dit heb ik nog nooit gehoord, bel het cb maar :shock:
misschien een lactatie deskundige er bij halen?
sterkte hoor, echt heel naar. heb het bij mijn oudere dochtertje ook gehad, zoooo vreselijk!
we gaan maandag een ld inschakelen.
maar ja dan moet ze wel net hier zijn als juul moet drinken
En hoe ging het?
ik ben ook erg benieuwd hoe het is gegaan?!
ff gekopieerd van de maand mamas
heb net een ld aan de telefoon gehad.
ik moet mn borsten gaan resetten, (had er nog nooit van gehoord)
1x per dag mn borsten voor de voeding helemaal leeg kolven (zij zegt dat je ze neit eens kunt leegkolven er hoeft geen 2 uur tussen te zitten om weer voldoende voeding te hebben) en dan julia aanleggen.
ze heeft dan geen harde stralen die in haar mond terecht komen. en kan ze weer wennen aan het opnieuw leren drinken.
het komt dus waarschijnlijk door mijn overproductie. ze heeft zich waarschijnlijk een keer zo verslikt (doet ze bij elke voeding heel erg) dat ze zo is geschrokken dat ze een soort afkeer heeft ontwikkeld.
en ik ben weer gerustgesteld en hopen dat het werkt
de voeding van 19.00 dus helemaal gekolfd. haar daarna aangelegd.
heerlijk wat een verademing, ze dronk, heerlijk 2 borsten en heerlijk rustig.
wel had ze dus na de tijd niet helemaal voldoende, dus even een half uurtje lekker op de arm en toen weer twee borsten en nu slaapt ze.
hopen dat het voldoende is en dat ze de nieuwe slag te pakken heeft.
anders morgen nog een keer resetten. het kan na 1 dag goed gaan, maar kan ook een week duren.
mag dit maar bij een voeding op een dag doen.
(oja ook bij de ha geweest vanochtend om toch lichamelijke dingen uit te stellen, het was geen spruw en ook geen zere oren.
Klinkt hoopvol!
Wat fijn voor je dat je nu een antwoord hebt op waarom het niet ging! :dance: :thumbup: :thumbup: Dat zal vast als een opluchting voelen. Heel veel succes en ik hoop dat je binnen een week probleemloos verder mag voeden! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
het ging de hele dag goed :lol:
het is vandaag weer mis
wordt er zo moe van!!!
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=96602&postdays=0&postorder=asc&start=105
Gaat je eigen huisarts niet toevallig met vakantie dat je naar een vervanger kan?
Misschien de ld thuis laten komen om te laten kijken in het mondje. Of op het cb de arts laten kijken.
Ik vind het zo vervelend voor je. Want je kunt nu wel stoppen met de bv maar als het spruw is maakt dat niets uit. Eerst moet die spruw weg zijn.
Hoelang gebruik je nu de huidige medicatie?
volgens het cb is he twel spruw maar ja die kunnen er niets mee.
ik moest van de ha stoppen met de medicatie. potje was ook bijna leeg…
ga zometeen een ld bellen en langs latenkomen.
ons meisje is zo aan het strubbelen met de borst, dat ze er bijna in blijft en zich elke keer zo verslikt…zooo zielig, zelfs voor haar is het niet leuk meer zo
hier een jongentje met spruw en daar helpt die nystatine ook niet hoor…
ik kreeg het advies van blue fairy om gentiaan violet te gaan gebruiken,die heb ik nu dus besteld,dan zou het zomaar met een paar dagen over kunnen zijn.
Misschien is dat ook iets voor jullie?
Hier ook een weigeraar gehad hoor,bij ons was het de hevige tsr ,dat zorgt nog steeds voor problemen soms maar hij heeft inmiddels redelijk de controle erop,en omdat we dus spruw hebben doet het voeden zeer en is er ook niet vaak een tsr (ik voel hem in ieder geval niet)
Sterkte ermee,hopelijk kom je eruit.