Waarom hebben ze dit nu gedaan!!!???

Dat jij niet blij word van onverwachts wat extra kan ik niets aan doen, maar kom dan niet de pret bederven voor een ander die er wel blij van word


Ow, come on!
Echt, je doet alsof ik serieus de pret voor mensen wil bederven...
Ik vind alleen dat mensen zo nu en dan best bewust gemaakt mogen worden van dingen die gewoon zijn zoals ze zijn!

Waar ik het over heb, is dat ook in Nederland, de porties steeds groter worden. Ook hier kun je bij burger k*ng en de M*c, voor een paar dubbeltjes je porties 'supersizen', terwijl de porties van zichzelf al grotr zijn dan pakweg tien jaar geleden.
Daarbij bevat kant en klaar voedsel veel meer zout, verzadigd vet en suiker dan vroeger.
Veel mensen denken dat dit soort dingen alleen in amerika spelen, maar dit voorbeeld deed me eraan denken dat dat dus niet het geval is.
Dat betekent dat ook de gezondheidsrisico's die wij linken aan 'Amerika', niet meer alleen voorbehouden zijn aan dat land.

Ik ben er vrij zeker van dat er genoeg mensen zijn bij wie zo'n reep in 1 keer naar binnen gaat, of er nu 100 of 120 gram inzit. En dat maakt dan dus wel degelijk uit. Het lijkt alsof de fabrikant iets aardigs doet door voor dezelfde prijs, meer in een pakje te stoppen, maar in werkelijkheid is het gewoon niet zo bevorderlijk voor de gezondheid.
Dan kun je wel kwaad worden en je aangevallen voelen omdat ik dat even meldt, maar zoals ik al zei: je kunt niet zeggen dat ik geen gelijk heb.

Ik ben overigens heel erg voor genieten. Ik vind dat als je dit soort dingen dan eet, je er dan zeker weten, absoluut zo veel mogelijk van moet genieten. Maar dat betekent niet dat ik het een gezonde ontwikkeling vind dat men ineens moeiteloos meer kan gaan eten terwijl de oude verpakking vroeger ook genoeg was...

Ik denk dat wij dat allemaal hier wel weten hoor, die info is denk ik gewoon niet nodig!



Dit topic was daar niet voor opgezet, het had een grappige insteek, en ik denk dat we dat zo moeten houden.



Natuurlijk heb je gelijk, het zijn alleen een beetje open deuren denk ik :wink:



wow, wat denk ik weer veel , 4 x in zo’n klein stukje :oops:

Ik denk met je mee pluutje :mrgreen:

Groene vrouw…gelijk heb je dát is een feit…en ieders eigen verantwoording by the way…

Maar er is hier dus een DISCUSSIESTUK voor en dit is de HUISKAMER gewoon ff leuk gezellig of je ei kwijt raken…een grapje dus over een (extra stukje :drool: ) bonbonbloc dus doe jij ff leuk mee come on!

8)

:think: ik beslis wat ik eet en ik vind het niet nodig om gewezen te worden op extra calorieen…

tegenwoordig leven we al in een maatje niks cultuur met nog minder calorieen mag ik mezelf dan af en toe verwennen met extra calorieen…



je zal vast gelijk hebben maar i vind het totaal nutteloze informatie aangezien iedereen ondertussen wel weet wat gezond en ongezond is…



heb maar 1 motto en die luid als volgt…



life your live the way You want it…

@GroeneVrouw wrote:



Het is misschien niet leuk om gewaarschuwd te zijn… :roll: :doh:


Net alsof ik zelf niet weet dat teveel chocolade slecht is :roll: dat hoef je mij echt niet te vertellen :mrgreen: en ik denk dat iedereen dat wel weet!!!


Dit topic was inderdaad grappig bedoeld en niet om te zeuren dat ze er 2 stukken bij hebben gedaan :drool: :drool:

Ik ga nu mijn 2 laatste stukjes bonbonblock opeten en er heerlijk van genieten :drool: :drool:

Whahaha wat grappig dat iemand rond 2 repen zo’n commotie kan maken! :lol: :silenced:

Laat ze smaken Diana! :wink: :mrgreen:

Dat zal wel lukken :drool: :mrgreen:

Krijg er ook wel zin in! :drool:

Als je niet zover weg woonde had ik je een stukje gebracht :mrgreen:

Pluutje en Sas zeggen hetzelfde wat ik wilde gaan zeggen.

dus ik laat het hier maar bij.



Diana heerlijk dat je genoten hebt meis :mrgreen:

  • leest lachend dit topic en neemt nog een hap chocola * :drool:

BonBonBloc is de enige chocolade die ik dus niet lekker vind om in 1x op te eten. Juist die vulling word ik misselijk van als ik daar teveel van eet en dat heb ik met gewone chocolade niet.

Maar eh…eet ze!!

@prinsjeJason wrote:

Als je niet zover weg woonde had ik je een stukje gebracht :mrgreen:




maar dan had je nog maar 1 reepje extra :mrgreen:

@marijke79 wrote:

@prinsjeJason wrote:
Als je niet zover weg woonde had ik je een stukje gebracht :mrgreen:




maar dan had je nog maar 1 reepje extra :mrgreen:






Ja dat wel :mrgreen: maar voor Bieke heb ik dat wel over :lol: :mrgreen:

Diana,



Ik zal eraan denken als we weer een keer een meeting hebben (en ik ben erbij…uiteraard) dan gaan we samen lekker zitten peuzelen van een extra stukje chocolade. Zolang ik het nog kan hebben…want straks weet ik niet of ik het nog zo lekker ga vinden :think: .



Eet ze voor nu! :-*

Lekker Netty :mrgreen: gaan we lekker samen snoepen van de chocolade :drool: :drool: :drool:

@prinsjeJason wrote:

@marijke79 wrote:
@prinsjeJason wrote:
Als je niet zover weg woonde had ik je een stukje gebracht :mrgreen:




maar dan had je nog maar 1 reepje extra :mrgreen:






Ja dat wel :mrgreen: maar voor Bieke heb ik dat wel over :lol: :mrgreen:


Oooh wat lief zeg!! :oops: :inlove: :-*

Sorry dames,



Ik was er niet van op de hoogte dat je hier in de huiskamer alleen mag reageren als je het eens bent met het topic… :think:



Het was ook helemaal niet de bedoeling een discussie te starten, maar iedereen viel er zo hard overheen, dat het dat vanzelf wel wordt.

Ik vind dat het niet verkeerd is om mensen zo nu en dan te laten zien en nadenken over dit soort dingen; dan bedoel ik dus niet specifiek die twee reepjes maar vooral het feit dat de porties ook hier ongevraagd steeds groter worden (en de topics over afvallen, maagbanden al dies meer zei, steeds langer…). En dat ik me dus afvroeg of dat inderdaad wel een ontwikkeling is waar je zo blij mee moet zijn. Ik vind ook niet dat je het niet zou moeten eten; ik vind wel dat je ervan op de hoogte moet zijn wat je doet en de keuze bewust moet maken. T zal wel beroepsdeformatie zijn, ik ben tenslotte ook gezondheidscoach en kom dit soort dingen regelmatig tegen in de praktijk…



Maar zoals ik al zei, als je hier alleen mag reageren als je meepraat met de rest, dan houd ik er verder mijn mond over… :hand:

Je hebt zeker weten gelijk over hoe slecht chocolade is en dat ze alles steeds maar meer en groter maken.

Dit topic was grappig bedoeld :mrgreen: ik vroeg niet om advies over hoe slecht chocolade is want dat weet iedereen wel!!!



:-*