waarom heb ik geen tv

Anna Sofie gisteren:



mama, sinterklaas is ook niet eerlijk he…

Ik begrijp niet waarom … (uit haar klas) een tv heeft gekregen met dvd-speler en ik gewoon knex




“gewoon knex”, weet je hoe duur dat is… Wel leuk trouwens!

Maar je koopt voor hetzelfde geld idd geen tv, en tja, eerlijk is het niet inderdaad.



Maar leg dat maar eens uit…

Tv’s waren op? Moeilijk hoor, dat soort vragen :think:



Ik weet eigenlijk niet hoe mijn moeder (met 6 kids) dit oploste, kan me wel herinneren dat ik een meisje in de klas had die van die overdreven kado’s in haar SCHOEN kreeg, laat staan wat ze op het heerlijk avondje zelf nog eens uitpakte… Ik was soms best jaloers, maar weet eigenlijk niet wat voor antwoord mijn moeder gaf … Ze komt zo op visite, ik zal het haar eens vragen :slight_smile:

ja, vraag dat eens :wink:



Overigens moet ik er wel bij vermelden dat ze dus dol is de dingen die ze heeft gekregen hoor, ze begreep het alleen niet.

Logsich hoor, als je 6 jaar bent ben je te slim om zómaar aan te nemen dat dat wel klopt :slight_smile:

Ik laat het weten okee, mijn mama kennende is ze heeeeel creatief met het plotseling verzinnen van dat soort antwoorden ghehe :lol:

achossie…moeilijkhoor zulke vragen …



Maar had klavertje4 niet een mooie brief met een antwoord op zulke vragen in een ander topic staan…volgens mij was dat in het topic van Marlous over zoveel kado’s krijgen met sinterklaas… :think:

:oops: Oeps… vergeten aan mn mama te vragen door alle andere verjaardagsdrukte…



Sorry :slight_smile:

@lydia wrote:

Anna Sofie gisteren:



mama, sinterklaas is ook niet eerlijk he…

Ik begrijp niet waarom … (uit haar klas) een tv heeft gekregen met dvd-speler en ik gewoon knex




“gewoon knex”, weet je hoe duur dat is… Wel leuk trouwens!

Maar je koopt voor hetzelfde geld idd geen tv, en tja, eerlijk is het niet inderdaad.



Maar leg dat maar eens uit…




Ik denk dat haar mama een centje bijgedragen heeft, want Sinterklaas koopt NOOIT ZOMAAR zulke dure kado’s :silenced: :mrgreen:

@mamy wrote:

achossie…moeilijkhoor zulke vragen …



Maar had klavertje4 niet een mooie brief met een antwoord op zulke vragen in een ander topic staan…volgens mij was dat in het topic van Marlous over zoveel kado’s krijgen met sinterklaas… :think:




klopt :wink:



@klavertje4 wrote:




Lieve Sinterklaas,



Ik ben zo blij dat u weer in het land bent! Ik wil graag een Barbiehuis en mijn broer Kevin een Playstation (60 GB) of anders een Nintendo DS Lite. Mijn moeder zegt dat wij dat niet mogen vragen omdat het te duur is. Maar vorig jaar had een meisje in mijn klas wel een Barbiehuis gekregen. Dat is toch niet eerlijk? Of vindt u mij en Kevin minder lief? Wat kunnen wij doen om meer te krijgen?



Groetjes van Kimberly (7 jaar).







Lieve Kimberly, Kevin en alle andere kinderen,



Goed dat je geschreven hebt, want er zijn veel kinderen die dit vragen. Het belangrijkste ga ik eerst zeggen: ik vind jou en Kevin heel lief. Zeker niet minder lief dan andere kinderen. Ik heb het even nagekeken in het grote boek. Je vergeet het hok van Flappie wel eens te verschonen. En Kevin is zo groot dat hij zelf zijn voetbalschoenen zou kunnen schoonmaken na een wedstrijd. Maar dat zijn kleine dingen. Verder hoor ik van Piet alleen maar goede dingen over jullie.



Ik hoor ook veel goeds over jullie moeder. Ze zorgt goed voor jullie. Ze let op dat jullie genoeg groente en fruit eten en dat jullie een beetje op tijd naar bed gaan. En ze heeft gelijk over jullie verlanglijstje. Het is niet makkelijk om dit uit te leggen. Grote mensen praten niet graag over geld, ik ook niet. Maar je hebt recht op een eerlijk antwoord.



Sinterklaas heeft voor elk kind in Nederland een bedrag te besteden. Dat bedrag is niet hoog, er zijn zoveel kinderen. Een Playstation (60 GB) kost ongeveer 600 euro, een Barbiehuis 150 euro. Dat is absoluut te duur voor Sint! Hoe kan het dan dat vorig jaar kinderen in jouw klas wél zoiets duurs kregen? Dat zit zo. Sommige ouders verdienen erg veel. Zij leggen geld bij de schoen zodat Sint iets duurders kan kopen. Andere ouders kunnen dat niet en weer andere ouders vinden het gewoon niet nodig. Die vinden dat Nederlandse kinderen best rijk zijn. Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Het liefst zou ik aan alle kinderen ongeveer hetzelfde geven.



Je vraagt of je iets kunt doen om meer te krijgen. Nee, meer cadeautjes kan dus niet. Je kunt wel van alles doen om mij blij te maken. Ik vind het altijd erg leuk om mooie tekeningen te krijgen. Ik bewaar ze allemaal. Ik vind het ook heerlijk als jullie veel Sinterklaasliedjes zingen, dat is zo gezellig. Water voor het paard is ook fijn, dat wordt vaak vergeten tegenwoordig. En wees lief voor je ouders.



Tot snel, groeten van Sint en Piet.



Bron : http://www.geldenrecht.nl/consumenten/geld_uitsparen/6164/De_Sint_heeft_voor_ieder_kind_een_budget.html

Ik zou ook zeggen dat die moeder vast geld erbij heeft gelegd omdat sint nooit van dat grote kado’s geeft… Lastig hoor :think:

Ah, in die brief staat dus wat ik zou zeggen :mrgreen: :angel:

Ook hier het verhaal dat er geld bijgelegd is:



Bij ons kwam vroeger sinterklaas ook bij opa en oma langs en die bracht voor de kleinkinderen ook altijd kadootjes mee.

1 nichtje kreeg een keer precies dat wat ik wilde hebben en ik kreeg dat niet. Toen vertelde mijn ouders ook dat dat kwam omdat sinterklaas maar voor een bepaald bedrag kon kopen, omdat hij voor heeeeeeeeel veeeeeel kindjes wat moesst kopen natuurlijk en de papa en mama van mijn nichtje hadden een deel van het kado zelf betaald.

Toen snapte ik het weer helemaal. :mrgreen:

Oh wat goed zeg die brief! :thumbup:

Geweldige brief idd!