Waarom geen spontane eisprong na pregnyl bij IVF??

Dit is mijn eerste IVF ronde

Heb de afgelopen week fostimon 225mg gespoten en decapeptyl. Afgelopen vrijdag 11 follikels gezien. Ik moest t/m gisteren doorspuiten. Vandaag dus stoppen en vanavond pregnyl 10000eh. Dinsdag punctie.



Nou bedenk ik me net:waarom krijg ik dan (blijkbaar) geen spontane eisprong na de pregnyl??? Bij de IUI behandelingen moest ik ook 2 dagen Vanseveren pregnyls spuiten en daarna de inseminatie. Het enige wat ik kan bedenken ik dat die decapeptyl doorwerkt ofzo?? Maar die hoef ik na gisteren toch niet te gebruiken lees ik net ergens…





Weten de ervaren IVF dames dit? Ik ben van het type die het wil kunnen snappen :slight_smile:

Hallo Maria,



Wat spannend dat je bezig bent met IVF! Evt staat er hier ook een IVF ontwerp waar je deze vragen aan IVF dames kan stellen. Dan had je ws eerder antwoord gehad. Iig ben je daar welkom met al je vragen want het is natuurlijk een hele spannende tijd!



Wat betreft je vraag: mij is uitgeleend dat door de pregnyl het eitje loskomt van de wand van de follikel en daarna gaat springen (40 uur na pregnyl volgens mij). Ze plannen de punctie echter voor het springen zodat het eitje mooi los zit en makkelijk op te zuigen is maar nog wel in de follikel aanwezig is. Vandaar dat de tijd zo belangrijk is.



Is de punctie goed gegaan? En dan heb je misschien morgen een terugplaatsing denk ik? Succes iig en laat eens weten hoe het gegaan is!

Bedankt voor je antwoord poppetje. Ik heb gisteren inderdaad de terugplaatsing gehad. Nu dus afwachten…weet niet of ik niet toch stiekem eerder ga testen dan die 14 dagen hoor :wink: