WAAROM EET IE NOU GEEN AVONDETEN?

Word er wel eens gek van hoor. De hele dag gaat eten goed, MAAR…

Mijn zoontje van 2, 5 eet alleen macaroni of nasi of vlees. Geen groente dat ik erin krijg, nog nooit één aardappel gegeten. Tot een half jaar geleden ging het eten goed: ik prakte alles voor hem. Op een gegeven moment was dat niet meer goed.

gelukkig eet hij graag appels en drinkt hij verse jus( maar verder geen ander fruit natuurlijk).



Ik heb al veel geprobeerd maar ja… Wat ik nu al weken doe is het maar negeren: ik bied altijd zijn eten aan en zeg er verder niks over. Als ie niet wil eten, dan niet, maar wel aan tafel blijven zitten. Ik wil aan tafel geen strijd. Eten met elkaar moet gezellig zijn. Boekjes lezen over eten vind hij leuk.

WIE HEEFT ER EEN TIP VOOR MIJ??



sis



Word er een beetje moedeloos van

ik lees met je mee. luuk precies zo. hij eet soms wel wat. maat hij moet wel wat meer binnen krijgen.

Ruben is een lekkere innemer…maar met sommige dingen gaat hij meer spelen dan eten…

Ik zet nog heel vaak de staafmixer op zijn eten…Dan ga ik hem echt weer helpen…met het garagespel en alles erbij…

Dat gaat hier goed…

Dus misschien alles weer mixen en vlees er los bij…klodder appelmoes erbij…

ruben eet vaak voor ons aan…



Misschien vind je zoontje soep lekker?



Misschien heb je er wat aan…

Ja soep dat lust ie wel.

Ik kan wel eens proberen of de staafmixer weer werkt, maar denk het niet want volgens mij is het gewoon koppigheid… En dan te bedenken dat hij vorig jaar nog spruiten at!!! (bij mijn moeder)



Verder is het echt een schatje hoor!

Hier wordt sinds een paar maanden de helft van de maaltijden ‘iewk, lussik niet’ geroepen door twee eigenwijze jochies (de oudste brengt de jongste op ideeen) terwijl ze nog niet eens hebben gezien wat we gaan eten. Soms helpt het om ze een hapje te laten nemen met als chantage dat ze anders geen vlaflip krijgen en dan blijken ze het lekker te vinden. Nemen ze een hapje en vinden ze het echt niet lekker en hebben ze de vorige dag wel hun best gedaan, geef ik ze nog wel eens kerstomaatjes om toch de ergste honger te vullen en groenten binnen te krijgen.



Mats heeft hiervoor een periode gehad dat ie echt niet leek te willen eten, maakte niet uit of het zijn lievelingshapje was of niet. Dat kwam de ene keer doordat ie te moe was, de andere keer omdat ie het zelf wilde doen. Kan het iets van deze laatste zijn?

Hier ook een slechte eter ook alleen bami macaroni en rijst en vlees en wortels maar alles minimaal. Ik denk dan moet ze daar van groeien?. Maar ik maak me er niet meer druk om dan maar niet eten. Mijn nichtje heeft tot haar 4 de slecht gegeten en die eet nu goed en daar hebben ze ook nooit een probleem over gemaakt. Dus ik neem gewoon maar aan dat het vanzelf weer beter gaat.



Groet Daan

Hier ook een vreselijk slechte avond-eter van 3 jaar. Ik maak me er niet meer druk om. Hij eet goed zijn brood en fruit en drinkt melk. Hoe drukker ik me er om maak hoe moeilijker hij gaat doen!