Hoi allemaal,
waarmee schrijven jullie kinderen op school? Hier is mijn zoon begonnen met potlood, wat later gevolgd door een speciaal soort vulpotlood wat hij makkelijker kan vast houden omdat hij wat motorische problemen heeft. Dit potlood kreeg hij van de motorisch remedial teacher.
Toen hij een poos aan het schrijven was kreeg hij een vulpen.:
Vandaag zag ik echter dat hij een pen gekregen heeft:
Zijn deze pennen dan echt zoveel beter dan de vulpen? Ik ben er niet mee bekend. Ik vraag dit omdat ik zag dat er ook potloden van zijn en als dit beter is voor de leesbaarheid van zijn handschrift wil ik met alle liefde zo’n potlood kopen maar als het niet beter is dan vind ik het zonde. Ze kosten toch ruim zeveneneenhalve euro (zag ik online), maar als het wel goed is dan doe ik het wel. Daarom wil ik graag jullie ervaringen lezen.
Groetjes van Marloes
hier hebben ze ook die potoden en pennen op school en voorbreiding op schrjven heb ik mijn zoon deze met sinterklaas gegeven samen met ik leer schrijven boekjes
en ja wat is nu beter ? ik heb ook geen idee als ze maar leren schrijven toch en niet in iedereen zit een heel mooi handschrift
Bij Indy op school beginnen ze met potlood en als ze netjes genoeg schrijven krijgen ze een vulpen.
die onderste pen is een stabilo ofzo… die schrijven zoooo fijn! die liggen enorm fijn in de hand, vlekken minder, maar zijn voro de school wel veel duurder in de aanschaf.
BIj ons op school mochten de kinderen met minder motoriek zo pen, de anderen schreven met vulpen. Die kinderen met die pen, schreven echt stukken beter met die stabilo oid… dan met een vulpen.
Ik weet niet meer exact hoe zo pen heet! :oops:
Mijn dochter heeft voor thuis ook zo’n pen van Stabilo, is heel goed voor de pennegreep heeft de lerares uitgelegd.
Op school heeft ze een vulpen, maar dan geen lamy, een ander soort. Stabilo leren ze echt heel netjes mee schrijven.
ik zou het gewoon even op school vragen…
Bij mij op school schrijven kinderen vanaf groep 4 met een (school)vulpen. Voor sommige kinderen is het echter beter om eerst nog met een stabilo te schrijven, dat overleggen we dan eerst met de ouders. De kinderen schrijven dus allemaal met een schoolvulpen, tenzij we het met ouders overleggen. Andere vulpennen of andere pennen zijn niet toegestaan. maar dat is per school natuurlijk verschillend, ik zou dus even met leerkracht overleggen.
mijn dochter kreeg gister in groep 4 een stabilo van school ze moeten verplciht met pen schrijven
@miranda433 wrote:
mijn dochter kreeg gister in groep 4 een stabilo van school ze moeten verplciht met pen schrijven
Off topic, ook zo’n jonge leerling. Indy is van 9 december 2002 en gaat over 1 1/2 week ook naar groep 4.
jaa klopt… dat het je opvalt… ze moet aardig aanpoten zeg … ze is de enige en afentoe merk je wel dat het de andere net ff makkelijker afgaat:-)
Indy heeft veel november en december 2002 kinderen in haar klas omdat ze 1 1/2 jaar daarvoor in januari als instroomklasje begonnen waren. Ze zijn dus met 5 kinderen “de jongsten”.
Enne, als je 09-12-2002 gewend bent valt die ene 1 ervoor ook wel op in je onderschrift
Elise zit nu net een week in groep 3
en heeft een speciaal potlood (beetje 3 hoekig en dik)
en een stabilo pen !
@Fleur wrote:
Bij Indy op school beginnen ze met potlood en als ze netjes genoeg schrijven krijgen ze een vulpen.
Bij mijn zoon op school gaat het op dezelfde manier.
Bij onze dochter op school leren ze eerst met een 3 hoekige potlood te schrijven(voor beter grip),daarna krijgen ze een stabilo move easy rollerpen.(zie onderste plaatje van ts).
Daar schrijven ze mee totdat ze heel netjes kunnen schrijven,dan krijgen ze een vulpen.