Waarmee pureren jullie het eten van de kleine?

Hoi,



Ik heb wat nieuws nodig heb een keukenmachine van Moulinex om het eten te pureren voor Indy en de oppaskids maar na 27 jaar dienst te doen is hij echt aan vervanging toe. Hij slijt aan en nu zag ik dat het plastic aan het afslijten is dus ook in het eten terrecht komt :thumbdown: .



Aangezien ik Indy en mn oppaskindjes ook gepureerd naast de Rapley geef heb ik wat anders nodig.



Maar je hebt verschillende dingen dat ik graag ervaringen hoor :lol: wat makkelijk in gebruik is en welke je echt moet hebben. En de prijsklasse natuurlijk…



Thanks :-*

:shifty: wij hebben gewoon een heel simpele staafmixer, geloof ooit eens voor 10 euro bij de Kruidvat gekocht. Werkt prima :thumbup:

Hier ook altijd gewoon met een staafmixer gedaan, werkt goed hoor.

Hier hebben we nooit gepureerd. Fruit en groenten heel klein gesneden of geprakt. Misschien heb ik toevallig een kind dat nogal makkelijk at, maar voor mij hoeft dat pureren niet zo, of je moet een kindje hebben dat alleen maar gepureerd kan eten natuurlijk. Anders gewoon de staafmixer

Hier word ook niet gepureerd, altijd geprakt of rapley.

Maar het kan inderdaad prima met een staafmixer :slight_smile:

hier ook een simpele goedkope staafmixer

Oke :lol: bedankt.



Voor Indy pureer ik het niet glad hoor gewoon wel met stukjes :wink: eet ze met gemak, want met alleen rapley krijgt ze lang niet genoeg binnen, hooguit een paar hapjes vandaar.

Heb nog 2 kleine oppaskindjes die jonger zijn dan Indy en daarvoor moet ik het wel glad pureren :wink:

@chantal!! wrote:

want met alleen rapley krijgt ze lang niet genoeg binnen, hooguit een paar hapjes vandaar.



:mrgreen: hier idem, hij eet alles met ons mee, maar dan krijgt ie lang niet binnen wat ie nodig heeft, vandaar dat we 's avonds nog steeds zijn eten staafmixen.

Ja maar waarom glad pureren dan? Zoals gezegd hier nooit gedaan maar geprakt, Nina heeft haar eten altijd gegeten en niet gedronken :mrgreen:

Niet naar iemand in het bijzonder hoor maar gewoon nieuwsgierig :-*

Ik pureer Indy haar eten niet glad hoor :mrgreen: ik laat er stukjes in zitten dat ze wel wat moet kauwen. (warm eten eet ze zo geprakt mee alleen fruit moet in stukjes en dat kan je niet zo ff prakken) T’is geen baby meer die vloeibaar moet hebben :wink: hier moet ze van mij eigenlijk gelijk met stukjes eten om te voorkomen dat ze geen stukjes wil eten (heb het met oppaskindjes gezien, met 3 jaar wou hij nog niks met stukjes)



Maar heb 2 kleine oppaskindjes (6mnd en 8 mnd) en die moeten het wel glad hebben van hun ouders :wink: ben er geen voorstander van maar ja als zij het willen doe ik dat…

Hier Rapley, dus geen staafmixer.

Maar ik vraag me altijd af waarom wordt er een staafmixer gebruikt en waarom niet gewoon met een vork prakken? Met een staafmixer is de structuur toch compleet verdwenen…

Ja natuurlijk appel prakken gaat minder goed, maar heel veel dingen kan je gewoon prakken.

Met de aardappelstamper :thumbup:, maar voornamelijk Rapley.

Ik heb niet eens een staafmixer in huis eigenlijk…

Hema-staafmixer.







Kan je ook ideaal pannekoekbeslag mee kloppen, dat doorzichtige bakje is perfect voor het ff vlug snipperen van een uitje voor bijv. door de kroten, er zit een beker bij en hij kost maar iets van 15 euro.