Waar vind ik luierbroekjes maat 3?

Onze kleine meid wil heel graag op het potje. Dus ik wil haar graag luierbroekjes aandoen, met gewone luiers loop ik zo te tobben elke keer uit en aan en die broekjes zijn stukken makkelijker, kan ze ook veel meer zelf.

Nu heeft ze van pampers luiers maat 4 en ik had bij de etos eigen merk broekjes maat 4 gevonden, maar die zijn haar nog te groot.

Dus ik ben eigenlijk op zoek naar maat 3 of een klein uitvallende maat 4, maar ik kan ze nergens vinden. Iemand hier die weet waar ik wezen moet?

Maat drie broekjes heb ik nog nooit gezien dus ik weet niet of het wel bestaat?

Ik heb verder nooit luierbroekjes gehad dus ik kan je niet helpen met de maat, misschien iemand anders wel?

Heb je ook al luierbroekjes van Pampers in maat 4 geprobeerd? Het lijkt mij dat die hetzelfde vallen als de gewone luiers van Pampers.

Mijn oudste lekte door in de broekjes maat 4 van kruitvat, terwijl de luier nog wel goed zat; de luierbroekjes van kruitvat maat 4 vallen denk ik wat kleiner dan de luier van maat 4, misschien is dat wat? Ik had er maar een paar om te proberen, er zaten er toen 3 (geloof ik) bij een pak gewone luiers. Toen ik ze ging kopen heb ik maat 5 gekocht, die zaten goed; maar toen had ik inmiddels ook maat 5 van gewone luiers.

@femmie wrote:

Onze kleine meid wil heel graag op het potje. Dus ik wil haar graag luierbroekjes aandoen, met gewone luiers loop ik zo te tobben elke keer uit en aan en die broekjes zijn stukken makkelijker, kan ze ook veel meer zelf.

Nu heeft ze van pampers luiers maat 4 en ik had bij de etos eigen merk broekjes maat 4 gevonden, maar die zijn haar nog te groot.

Dus ik ben eigenlijk op zoek naar maat 3 of een klein uitvallende maat 4, maar ik kan ze nergens vinden. Iemand hier die weet waar ik wezen moet?

Het is misschien even wat merken testen, sommige vallen echt kleiner of sluiten beter aan. Bijv. huismerk C1000 of Lidl.

Maar anders, heb je voor de oefen momenten al gedacht aan zwemluiers? Die heb je wel vanaf kleine maatjes en vangen echt wel wat op.

huggies little walkers… Suus is ook tenger en de meeste luiers maat 4 passen wel, maar dan zitten de sluitstrips over elkaar… de pampers broekjes, de kruidvat broekjes en de broekjes van lidl zijn allemaal te groot in maat 4. Maar dan bestelde ik bij de luierfabriek online huggies little walkers maat 4 en die zitten perfect. daarnaast heeft die hersluitbare zijkanten, dus ik vond ze ideaal omdat ze in geval van een poep ook aan te doen zijn op de commode zonder dat schoenen, broek en alles uit hoeven.

Schlecker online verkoopt ze ook en dan in kleinere hoeveelheden.

Inmiddels is Suus overdag behoorlijk droog, het gaat een keer of 4 midden op de dag nog mis. vooral omdat ze nog wel taal te kort komt om het goed aan te geven. Maar ons luierverbruik is inmiddels nog maar 7 per week :thumbup:

Cell, is Suus al droog. Wat knap zeg. Noortje is zover nog niet hoor. Waren je andere kindjes ook zo vroeg, of is dit een normale leeftijd om er mee te beginnen (ik heb geen idee)

Sorry, was even offtopic!

Die van Huggies inderdaad, mooi smal en hersluitbaar :thumbup:

Denk niet dat je ergens broekjes maat 3 zult vinden, zal te weinig vraag naar zijn vrees ik.

huggies inderdaad, die vallen qua kilo’s ook anders dan pampers

Ja, Suus is al aardig droog (90%) zullen we maar zeggen.

Mies is inmiddels helemaal zindelijk en toen ze hem dus een week of 7 geleden ineens steeds op het potje zag gaan, stroopte ze steeds haar legging af en ging dan met romper en luier zo op de pot zitten. Ik dacht, mwoahhh ben toch bezig, pakken we die meteen mee… zijn we gewoon elke keer als Mies ging, haar ook op de pot gaan zetten en sinds hij goed zindelijk is, zetten we haar op de pot na elke maaltijd en voor en na het slapen… binnen een paar weken had ze het aardig door en waren steeds meer luiers gewoon droog en bleven dat tot de avond. Dus inmiddels alleen nog maar een luier aan in de auto en als we weg gaan. Maar thuis gaat het gewoon goed. Ze kunnen zindelijk worden vanaf ongeveer 18 maanden, dus het is niet heel abnormaal dacht ik.

Niek was met 2 jaar en 2 weken ook zindelijk, de jongens beide met 3 jaar en 7 maanden pas… puur geluk zeg ik maar… :thumbup:

Ben helemaal blij met dit topic :thumbup:

Zit namelijk in dezelfde situatie, Cas wilde ook zelf nadat hij Sem een paar keer op de wc had gezien. Hij is verbaal ook erg sterk en roept dus tegenwoordig POEPEN! :mrgreen: EN als we dan hem op het potje/wc zetten komt er meestal ook een flinke plas of poep.

Zat ook te hannessen met luiers en thuis vaak in zijn blote bips, maar zal ook de huggies broekjes eens proberen.

Hoe doen jullie dat met ondergoed??

Cas is nu namelijk net 80 cm, (en kan in de breedte makkelijk 74 aan) en ik kan nergens slagen voor onderbroekjes, of ze zijn heel erg duur (Petit Bateau)

Groetjes Amaya.

Dank dames! :thumbup: Ik ga ze proberen, ben benieuwd hoe ze haar vallen.

Amaya, met onderbroekjes, ik heb ze van de zeeman, kleinste maatje 92/98 en in de droger gegooid, dan hou je een minibroekje over :lol:

@mandy_d. wrote:

@femmie wrote:

Het is misschien even wat merken testen, sommige vallen echt kleiner of sluiten beter aan. Bijv. huismerk C1000 of Lidl.

Maar anders, heb je voor de oefen momenten al gedacht aan zwemluiers? Die heb je wel vanaf kleine maatjes en vangen echt wel wat op.

nee joh, die zijn alleen bedoeld om poep op te vangen. Plas gaat er zo door. Bovendien zijn ze wel heel duur…

Antwoord op je vraag: libero luierbroekjes vallen kleiner. Ik kreeg ze via via gratis en had maat 5 opgegeven, omdat dat de maat is die ik altijd heb. Maar de libero luierbroekjes vielen echt een stuk kleiner! En ze zijn er ook in maat 4 (7-14kg)

ow ha, ik lees nu dat de huggies little walkers ook goed zijn :thumbup:

Sorry, had ik nog niet gezien…

nee helemaal niet erg wola, alle tips zijn welkom!

Wb de zwemluiers, het is idd ff door mijn hoofd geschoten, maar ik heb ook het idee dat de plas daar wat makkelijker doorgaat, los van het feit dat ik dat idd ook een beetje gekkewerk vind kwa prijs.