waar te beginnen?

Hoi meiden,

Ik ben nu 8 weken zwanger maar heb nu al besloten dat ik heeeeel graag bv wil gaan geven.

Met mijn zoon is het 11 jaar geleden helaas door slechte begeleiding van de kraamzorg en VK en mijn jonge leeftijd niet gelukt. Ik wilde het wel maar het ging moeizaam en voor ik het wist hadden ze hem al een fles gegeven en erna met het weer proberen moest ik tepelhoedjes gebruiken ed maar lukte het gewoon niet. Ik had geen lef genoeg om er iets van te zeggen.

Ik hoop zo dat het deze zwangerschap wel gaat lukken. Hebben jullie tips hoe ik me het beste kan voorbereiden en wat ik wel en niet moet doen etc?

je kan eens een cursus gaan over borvoeding zo dat je goed bent voorbereid.

dat ik in almere woonde hadden ze bij het gezondheidscentrum verschillende info dagen en cursussen over het geven van bv

heb het toen niet gedaan maar ik wil dat bij een brusje wel gaan doen

ja, zeker een cursus gaan doen! Dan ben je iig op de hoogte van de dingen die je vooral moet doen en laten. Schrijf ze ook op voor je man, als jij dan in de kraamweek nog gammel bent en er niet tegenin gaat kan hij dat voor je doen.

En hou nummers van de vbn voor advies van vrijwilligers bij de hand, en van een lk voor als het echt niet gaat. Dan komt het vast goed :smiley:

en veel hier lezen! Klinkt als een flauwe tip, maar als je geregeld leest in de topics die hier langs komen, zul je op een gegeven moment merken dat je over een hoop dingen die met borstvoeding te maken hebben opeens veel meer weet.

Succes! Een goede voorbereiding en goede motivatie zijn het halve werk, of 3/4 zelfs :wink:

Ik heb een cursus gedaan van het VBN.

Echt een aanrader!

En zorg dat je partner ook volledig achter de keuze bv staat en je daarin steunt.

Mijn man is ook meegeweest naar de cursus en dat vond hij ook erg zinvol.

Zoek ook een kraamzorgbureau die borstvoeding hoog in het vaandel hebben staan.

Die daar ook certificaten voor hebben. Sommige bieden ook cursussen aan.

Bespreek ook met je verloskundige dat je graag bv wilt geven. En vertel wat er de vorige keer misging.

Dan kunnen zij daar rekening meehouden in jouw kraamweek.

Kijk alvast of je verzekering consulten van een lactatiekundige vergoed, mocht dat nodig zijn.