Wat is favoriet? Waar doen ze veel mee?
Ik ben wat opruiming aan het houden, maar kan soms niet kiezen om iets weg te doen. Zo heeft ze bijv een houten trein, maar daar wordt zelden mee gespeeld… maar dan denk ik weer, misschien speelt ze er over een half jaar wel meer mee?
Bij ons is de houten trein heel veel bespeeld, die zou ik dus echt nog niet wegdoen.
Verder het poppenspul, kapla, lego, boerderij met dieren. Dat is wel echt het populairst (geweest).
Tja, momenteel doet ze eigenlijk nergens wat mee, of 5 min. Lijkt wel of ze even de uitdaging kwijt is.
Kapla ken ik niet, lego-fase is hier nu nog niet.
Hoe oud zijn jouw kinderen?
Een grote kleuter en twee jongens van 7 en 8.
Zij spelen nu ook veel met het houten kasteel, die kwam erin toen de oudste 5 werd geloof ik.
Kapla is echt heel erg leuk, dat is echt waar ze alledrie het meest mee spelen hier.
Ik zette ook wel dingen gewoon helemaal weg, even die treinbaan een week of zes helemaal uit zicht en iets anders ervoor in de plaats wat dan weer ‘nieuw’ is voor ze. Dat werkt ook goed
Dit is hoe er veeeel gespeeld wordt, kapla en kasteel door elkaar met allerlei figuren (let op de prachtige plastic barbie links tussen al het verantwoorde spul :lol: ).
hier ook kapla :inlove: :thumbup:
En de houten treinbaan is hier wel favoriet.
Verder gewoon auto’s voor de jongens, daar word mee door de hele woonkamer gereden.
En kid k’nex… dat is groffer en grappiger dan gewone knex en daar worden dieren en auto’s mee gebouwd.
Little people, duplo enzo… daar doen ze eigelijk niets mee, dus denk wel dat ik dat weg ga doen.
hier gaat alles met fases, dan wordt er weer een tijd met het een gespeeld, dan weer met het ander. Vooral bouwspul is populair.
Het enige wat echt áltijd goed is, is de houten knikkerbaan (die we altijd lenen van de speelotheek, maar hij heeft zich wel echt bewezen, dus met zijn verjaardag misschien maar eens aanschaffen).
Dnek verder dat er voor jou niet zo veel valt af te leiden aan wat andere kinderen leuk vinden om mee te spelen. Kinderen verschillen zo. Als ik op advies van vrienden had moeten afgaan, hadden we hier een huis vol auto’s gehad, en potloden en kleurboeken. Laat nano nou beide dingen echt totaal 0,0 interesseren…
Maar een houten trein, das zo’n klassieker, die zou ik gewoon even op zolder oid zetten
fiep, denk ook zeker niet dat andere mensen het weten, maar ben gewoon even benieuwd, misschien haal ik er nog ideetjes uit. Momenteel wordt er met niks gespeeld :roll: zo’n trein is dan idd een klassieker maar ik denk dan weer, de zolder op, tja, zou er dan straks meer mee gespeeld worden? Ik heb toch de neiging m weg te doen, en dan maar een keer een bij de spelotheek halen en daar lid van worden.
cell, kid knex ken ik ook nog niet. Little people is hier wel met fases interessant, en de jongste hier vind het nu helemaal leuk.
Lune jouw kinderen zijn al een stuk ouder, dat scheelt natuurlijk ook.
Ik heb net heel voorzichtig toch wat dingen weggedaan… nu alles nog in de verkoop gooien :mrgreen:
Cell, dat kid knex is leuk! Kunnen ze daar ook zo makkelijk mee bouwen?
Ons mam heeft nog een soort knex van mij van vroeger, dat vind ze ook altijd erg leuk. Waar kun je dit kopen? Is het stevig en wasbaar en dus ook zinvol via marktplaats te kopen?
Ik heb hier 1 doos kidknex nieuw gekocht en gegeven toen Mies werd geboren als kraamcadeau voor de kids toen.
Het is wasbaar en duurzaam (er is in al die tijd wellicht 1 langwerpig staafje dusdanig geknakt dat het stuk was) en ze kunnen er razendsnel mee bouwen, zelfs Mies is er nu heel druk mee.
De rest hebben wij ook via marktplaats gekocht hoor, ik vraag alleen (net als bij duplo voorheen) of er gerookt word in huis. Want rooklucht krijg je nergens uit.
Maar bere leuk en hoewel bijna 6, Aniek kan echt uit d’r plaat gaan als ze bv een hondje heeft geknexed…en Peter haalt het uit elkaar omdat hij de wielen nodig heeft…
echt mega leuk!
Hier is het meest populair als we binnen spelen het verkeerskleed, de duplo en de dvd recorder :mrgreen:
Het liefst speelt hij buiten, zandbak, loopfiets, trampoline.
En de kussens van de bank zijn op dit moment helemaal hot :roll:
daar kan je nl een konijnen op kippenhok van bouwen en je erin verstoppen
Auto’s is hier de favoriet :mrgreen:
Hij speelt met veel dingen maar altijd heel kort, en hij komt altijd weer bij zijn auto’s terug.
sleutelbos , houten pollepel , deksels , pannen , bakjes …
zand , water , modder , wormen … :mrgreen:
euh… niek kleurt op het moment erg veel , en saar rommelt met haar 100 ballen
Hier stickertjes en my little pony :thumbup: kleuren.
Little people is hier eigenlijk bijna niets mee gedaan :?
Ja cell rooklucht :sick: nee, als er bijstaat komt uit een rookvrijhuis doe ik het wel anders niet
Hier kleurt en tekent enzo ze ook graag… en wat kiest ze op de kermis, geen leuke prinsessen dingen, nee een blauwe jongensset met potlood pennenblikje enz haha!
Favorieten hier zijn:
springen op bed of trampoline
duplo
zandbak
kinder bezem
ballonnen
schommel